OPAMOX ...kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja paniikkihäiriöinen
  • Ensimmäinen viesti
paniikkihäiriöinen
Sainpa kuin sainkin lääkärissä käytyä ja lääkäri määräsi opamoxia.
Opamoxiahan otetaan vain tarvittaessa(eikö näin?)..mites nopeasti se vaikuttaa?Otetaanko sitä silloin kun tuntuu että kohtaus/ahdistus on tulossa vai kuinka?..ja auttaako se heti vai onko siinäkin joku "sisäänajo" aika kunnes tulokset näkyy vaiii?
Lääkkeestä eroon pääseminen on kuulema vaikeaa?-Onko näin?..
Ja onko ketään kuka pärjää paniikkikohtaustensa kanssa pelkästään tällä lääkkeellä?..ja joutuuko näitä tabuja syömään lopun ikäänsä vai voiko näillä päästä myös lopullisesti eroon paniikkikohtauksista?

 
paniikkihäiriöinen
niiin ja...minulle lääkäri lätkäs vain reseptit kouraan,eikä "passittanut" minnekkään terapiaan/juttelemaan kenellekään....hmmm...muilla näin?
Jostain luin että jutteleminen lääkkeiden ohella olisi suotavaa tms...jotain... :$ ?????????????
 
Ota vain kun tunnet että "kohtaus" on tulossa. Ja pidä mukanasi pari tabua niin saat otettua jos jossain kaupassa tms. paikassa alkaa pukkaan ahdistus päälle. Jo usein se että tietää että lääke on taskussa ja voi ottaa kun tarvii, rauhoittaa mieltä. =) Jos tunnet että tarvitset jotain pitkäaikaisempaa lääkitystä niin ota uudelleen lääkäriisi yhteyttä ja selvitä tilannetta. Voi olla että lääkärisi arveli kohtausten olevan lieviä, ehkä ohimenevä vaihe elämässäsi ja ajatteli aloittaa tällöin "miedolla" hoidolla eli tarvittaessa otettavalla rauhoittavalla lääkkeellä.Kokeile nyt näin ja jos tilanne vaan pahenee tai joudut ottamaan Opamoxia päivittäin parikin kertaa esim. kuukauden ajan, ota sittten lääkäriin uudelleen yhteys. Nämä lääkkeet ei paranna, vaan helpottavat oireita.
 
paniikkihäiriöinen
Sain myös cipralex reseptin,-jos opamox ei auta niin voin myös koitella niitä..kumpaakaan en ole vielä koitellut.
jäi vain hiukan epäselväksi miten tuo opamox toimii(johtuen lääkärin huonosta suomesta)..mietin vain sitä,kun jostain lukeneena että lääkkeillä voi päästä kohtauksista lopullisesti eroon..tätä minäkin toivon..
 
PUNAINEN OMENA

Olen käyttänyt, kymmenisen vuotta sitten, kun olin perheeni kans pahassa Auto-onnettomuudessa, ja sen jälkeen tuli pahoja kuolemanpelko tiloja.
Menin yksityiselle ihanalle lekurille(psykiatri) hän niitä minulle määräsi.
Auttoivat tosi hyvin, ja joskus vieläkin niitä joudun ottamaan, käyn myöskin noin kerran vuodessa hänen vastaan-otollaan kun on tarvetta.
Lääke toimii hyvinkin nopeasti, ja kyllä varmaankin auttaa, ja myöskin tosin nukuttaa.......... :wave:
 
Meillä mieheni sai pari vuotta sitten kyseisiä lääkkeitä unettomuuteen ja ahdistukseen, lähipiirisssä sattui pari traagista tapausta. Lääkkeitä hän otti vain muutaman kerran, ja nukkui kyllä tiedottomana seuraavaan aamuun. Lääkkeet auttoivat lähinnä nukahtamaan ja unohtamaan hetkeksi ahdistuksen. Nykyään lääkkeet on visusti kaapissa, mutta jo tieto siitä auttaa häntä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 18:36 paniikkihäiriöinen kirjoitti:
Sain myös cipralex reseptin,-jos opamox ei auta niin voin myös koitella niitä..kumpaakaan en ole vielä koitellut.
jäi vain hiukan epäselväksi miten tuo opamox toimii(johtuen lääkärin huonosta suomesta)..mietin vain sitä,kun jostain lukeneena että lääkkeillä voi päästä kohtauksista lopullisesti eroon..tätä minäkin toivon..
Cipralex on hyvin yleisesti käytetty lääke juuri paniikkihäiriössä, ahdistuneisuudessa, masennuksessa yms. sairauksissa. Aloita sen käyttö ihmeessä jos sait jo reseptinkin. Käyttele sitä Opamoxia vain jos kohtauksia tulee tai et esim. saa unta. Cipralexin avulla voit päästä kokonaan oirehdinnasta eroon. Opamoxit vaan rauhoittavat hetkellisesti.
 
Mulla on kokemusta molemmista, eli opamoxista ja cipralexixta.....Cipralexia aloin käyttämään säännöllisesti kun reseptin sain ja opamoxiakin meni alkuun jopa päivittäin muutamien viikkojen ajan. Cipralexia söin alkuun kahden viikon ajan 5mg aamuisin ja sitten kun huomattiin että sopii mulle, niin nostettiin annos 10mg:aan. Oon syönyt sitä nyt 4kk ja olo on ihan ok. Opamoxia meni siis alkuun enempi ja nyt mennyt jo viikkoja ilman *kop kop*. Eli kun huomaat epämiellyttävän olon tulevan, niin nappase tabu, alkaa vaikuttaa suht heti ja tunnin päästä viimeistään olo jo suht hyvä. Ja tuo että se väsyttää, riippuu ihan lääkkeen vahvuudesta. Mä otan sitä tarvittaessa 7,5mg kerralla.... toiset tarvii enemmän toiset vähemmän...Ja tuo nyt ei ainakaan vielä liioin ramaise. Isompina annoksinahan sitä käytetään ihan unilääkkeenäkin...
Ja paniikkiin mäkin nämä sain. Jos haluat vaikka vertaistukea ja yv:tä laittaa, niin ilmoittele !! (olen neljän lapsen kotiäippä) ;) :hug:
Niin ja mulle ei siksi ainakaan mitään terapiaa lisäksi tarjottu edes, kun mulla osa asioista juontaa juurensa jo 15 vuoden taakse, liian paljon kuulemma asioita alkaa ruotimaan....?? Tiedä sitten :/ Mutta jaksuja sulle !! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 22:28 vieras kirjoitti:
Opamox-hoidon tulee olla mahdollisimman lyhytkestoinen, koska pitkäaikainen käyttö heikentää lääkkeen tehoa ja aiheuttaa riippuvuutta.
Aivan, mutta tekee sitä vasta isommilla annoksilla ja pitkäaikaisella käytöllä, eli joku on vuosiakin niissä kiinni....Näin sanoi lääkärini. Tosin tuokin yksilöllistä ;)
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Cipralex ehdottomasti säännölliseksi lääkkeeksi ja joskus lopetat sen vähenevien annoksin. Cipralexia käyttö ei näy ulospäin. On hyvä lääke. Opamox vain tarvittaessa!
 

Yhteistyössä