Opettajan mielistelyä, vai...

miksi ihmeessä veisin lahjan opettajalle?? en ymmärrä, ei minun kouluaikoinakaan kukaan ikinä vienyt opelle mitään joululahjaa vaikka oltiin tosi pienessä koulussa, kuutosluokalta kun lähdettiin taidettiin kukka hommata porukalla


OUTOA TOUHUA
:eek: :eek:
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 22:42 nelli kirjoitti:
miksi ihmeessä veisin lahjan opettajalle?? en ymmärrä, ei minun kouluaikoinakaan kukaan ikinä vienyt opelle mitään joululahjaa vaikka oltiin tosi pienessä koulussa, kuutosluokalta kun lähdettiin taidettiin kukka hommata porukalla


OUTOA TOUHUA
:eek: :eek:
:eek: Taidat aika vanha olla tai sitten asunut jossain tosi maalla. Jopa mun äitini (52v) ja mun anoppini (59v) ovat vieneet opettajalle joululahjan. Tosin siihen aikaan kun anoppini asui pienessä kylässä, oli heillä tapana viedä opettajalle esim. leipä tai voita kun isossa maatalossa asuivat. Myös äitini asui pienellä paikkakunnalla, mutta heillä oli tapana esim. virkata patalappu tai jotain muuta opettajalle. Jo siihen aikaan arvostettiin opettajan työtä, niin miksi ei sitten nykyään. :/
 
Meillä kans aina muistettu hoitotätejä ja opettajaa jouluna ja keväällä. Nyt rehtori jäi eläkkeelle viime viikolla ja poika itse halusi muistaa häntä jotenkin. Ja poika jo 4 luokalla. Eikä tosiaan ole käynyt edes mielessä että muistetaan joidenkin arvosanojen takia!
 
elin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2006 klo 13:01 Hellurei kirjoitti:
Opettajalla on oltava FAKTAA, näyttöjä, perusteluja joka ikisestä numerosta tai rastista, mitä todistukseen laittaa. Masentaa, kun joku voi todella ajatella suomalaisia opettajia niin ammattitaidottomiksi, että lahjojen perusteella antavat todistukset.
Tähän pinoon!!!
Arvioinnin tulee perustua valtakunnalliseen opetussuunnitelmaan, jossa on tarkoin määritelty joka aineessa kriteerit arvosanalle 8. Eli eipä nuo paketit saa todistukseen vaikuttaa!
 
no meillä 6v poika vei eskarin opettajalle ja apuopelle itse tekemänsä tuikkulyhdyt ja ihan itse halus viedä kukaan ei sanonu et vie opelle lahja tykkään vaan niistä niin paljon et halus antaa jotain mä itse olin sitä mieltä et pitääkö sitä nyt viedä yhtään mitään
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 22:24 Eppu kirjoitti:
No tietysti viemme opeille pienen lahjan (kukka tai konvehteja tai kynttilä tai mitä nyt lapset valkkaa), kaikki täällä vie =)
Samat sanat. KAIKKI meilläpäin vievät jonkun pienen paketin! Outoa olisi jos EI vietäisi. Eikä se nyt taatusti vaikuta mitenkään lapsen todistukseen!!!!!
 
popsu
Meillä samoin on itsestään selvää, että lahja/muistaminen viedään, sekä opettajalle että mahdolliselle avustajalle. Joidenkin lasten luokalla muistaminen hoidetaan niin, että kerätään yhteiseen kassaan euro tai kaks per lapsi ja ostetaan jokin kukka tms.

eipä ole koskaan tullut mieleen, että nuoleskeltaisiin opettajaa, ajatuksena on todellakin ollut se, että kiitetään opettajaa jälleen yhdestä lukukaudesta.
 
Yhden äiti
Ei kyllä ole tullut mieleenkään odottaa parempia numeroita, vaikka lapsi on joka joulu ja kevät antanut lahjan opettajalle :O
Ei kai kukaan oikeesti ajattele että joululahjat vaikuttaisivat numeroihin, eihän....?
 
opettaja
En todellakaan anna oppilaille sen parempia numeroita toivat he sitten vaikka mitä lahjaksi. Paras lahja opelle on vaikka pieni sanallinen kiitos, jos perheestä tuntuu siltä että yhteistyö on toiminut.

Ilolla kyllä otan vastaan pienten innokkaana ojentamat paketit, usein niissä onkin jotain itse tehtyä ja se lämmittää eniten. Yhtä hyvät joulut/kesälomat toivottelen sekä lahjan tuoneille että tuomattomille.


Perheillähän on erilaisia tapoja tuossa asiassa, toisille antaminen ja muistaminen tuo iloa, toisilla lahjojen antaminen ei ole ollut perheessäkään tapana.Onhan myös selvää, että jos lapsia alkaa olla 4 tai enemmän, ei jokaisen opelle, harrastuksen ohjaajalle jne. millään ole mahdollista lahjoja hankkia.
 
ohjis
Annan lahjat opettajille, enkä usko tämän mitenkään arvosanoihin vaikuttavan. Syyslukukauden todistuksessa numerot on ihan yhtä hyvät kuin keväällä. Ja etenkin muistan mainita opeille kuinka lapset viihtyvät hyvin heidän luokissaan. Ei kait muksut itse sellaista älyä kertoa.

Ihan reunahuomautuksena, tykkäsin itsekin kun eräässä työpaikassa lahjoja ja kehuja tuli asiakkailta (ulkomaalaisilta) tuhkatiheään. :flower:
 

Yhteistyössä