opintokyssäri

Eli: Jos olette saaneet lapsen ennen valmistumista, miten olette saanet raavittua keskeneräiset opinnot kasaan? kestikö kauan? Oliko ongelmia? Itse olen todennut, etten millään malttaisi odottaa korkeakouluopintojen päättymiseen asti, haluan lapsen nuorenna. mutta miten jatko? kertokaa omista kokemuksistanne!
 
Mulla ei vielä oo kokemuksia, mutta pian kyllä. Alotin amk opinnot syksyllä 2003 ja sain tytön joulukuussa 2003 joten koulua kerkesin käydä ekan syksyn. tyttö on nyt 1v. ja opintoja jatkan 10.1.2005. Mielenkiinnolla odotan miten se tulee onnistumaan. Tavotteena olis saada opinnot ajallaan kasaan eli valmistua 31.12.2007 jolloin opintoja olis ollu se ilmotettu 3,5v. Luotan siihen et alun opettelun jälkeen opiskelu ja perhe-elämä sujuu omalla painollaan.
 
Ei itsellänikään vielä kokemusta varsinaisesti. Olen opiskellut 2 vuotta ammattikorkeassa, tytär ilmoitti tulostaan viime lukukauden lopulla, ilmoittauduin poissaolevaksi lukuvuodelle 2004-2005, tarkoitus jatkaa opintojani ensi syksynä. Pikku hiljaa ajattelin suoritella kursseja ainakin aluksi. Tyttö syntyi 1.12.2004, joten hän ei ole vuottakaan kun minun olisi tarkoitus aloittaa opintoni taas. Opiskelen vielä kaiken lisäksi eri paikkakunnalla missä mieheni kanssa asumme, välimatkaa n.100km. Jotenkin aion tuon opiskeluni järjestää, ja usko on vakaa että jotenkin se myös onnistuu! Luulen että varsinkin korkeakoulussa on paljon joustovaraa ja mahdollista suorittaa osa kursseista etänä. Kysy opolta vaihtoehtoja, kyllä siihen opiskeluelämään aina yksi lapsi saadaan mahdutettua jos toinenkin =) !
 
eija1v

Meillä sai ainakin todella kivasti opinnot kasattua vaikka olin yli vuoden poissa. Aloitin opintoni 2001 tammikuussa ja äippälomalle jäin lokakuussa 2003 ja nyt sitten viikon päästä aloitan koulun käynnin uudelleen.
Voisin valmistua toukokuussa jos intoa riittää :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt on sitten kiva yrittää leikkikaveria, kun tietää, että tässä vaiheessa saa koulun käytyä loppuun ja kesän töissä olla. Olis ihanaa taas ensi talvi kotona ihanan esikoisen ja pienen käärön kanssa tarpoa arjessa eteenpäin. :D :D :D :D

Tosin omatoimisuutta se kyllä vaatii - siis tuo opintojen kokoaminen :hug:
 
Mulla opinnot kesken AMK:ssa ja aion mennä takaisin syksyllä 2005. Paljon on eri tahot lupaillut auttaa, oma äitinikin on aikanaan käynyt koulun loppuun minun kanssani. Tietysti vaatii isältäkin paljon, että äidille jätetään opiskelurauhaa ja rahallisesti tekee tiukkaa, mutta uskoisin, etää ehtisin jopa töitä tekemään jonkun verran. Mutta aika näyttää. Luottavaisin mielin kuitenkin olen!
 
Aloitin amk:n 98 syksyllä. Tarkoitus oli valmistua jouluna 2001. Sitten iski paha vauvakuume ja aloin odottamaan esikoistamme jouluna 99. Jäin koulun kirjoilta pois kevään 00 jälkeen tosin sain suorittaa kesken jääneitä vielä syksyllä. Minulla oli mm. opinnäytetyön tutkimussuunnitelma tekeillä jota teinkin vielä laskettuna päivänäkin. Se tuli valmiikis juuri ennen esikoisen syntymää syyskuussa 00. Sitten äippäloman kirjoittelin opinnäytetyötäni kotona ja koulunkirjoille palasin syksyllä 01, jotta pystyin palauttamaan opinnäytetyön. Muutamia kursseja kävin siinä sivussa (15ov), jotta sain opintotukea kodinhoidontuen lisäksi. Tyttö siis kotona vielä tuolloin. Sitten keväällä 02 lähdin suorittamaan päättöharjoittelun jolloin tyär lähti päiväkotiin harjoittelun ajaksi (4kk). Valmistuin toukokuussa 02. Ollessani koulun kirjoilla tasan 3 vuotta eli valmistuin "nopeammin" kuin oletettu 3,5 vuotta. Jäätiin kesäksi tytön kanssa kotiin (3kk) jonka jälkeen työelämä kutsui.

Kyllä koulu menee siinä samassa jos vaan niin päättää. omasta tahdosta ja aikaan saamisestahan se on kiinni. Täytyy osata hyvin ajanhallinta!

Tsemppiä vaan! Se on paha "tauti" tuo vauvakuume! =)
 

Yhteistyössä