opintotuen takaisin perinnästä???

  • Viestiketjun aloittaja Mimosan äippä
  • Ensimmäinen viesti
Mimosan äippä
Miehelle tuli takaisin maksukehoitus kelalta vuoden 2007 opintorahasta että pitääpi maksaa kaikki takaisin. Tehtiin korjauspyyntö koska mies valmistui kesällä ammattiin ja meni melkein heti töihin ja tulot oli siksi aika suuret.

No minäpä yritän nyt miettiä että miten selvitän paljonko meidän pitää maksaa takaisin tai

MIKÄ on tuloraja jos mies valmistui kesäkuussa, sai opintorahaa tammi-toukokuun ajalta....

osaako joku kelatietäjä auttaa...
 
Millipidetär
siis mies on tienannut myös opiskeluaikana...jotain varmaan joutuu maksamaan...kiinnostaa se että mikä on se tuloraja jos tukea on saanut puolen vuoden aikana 5 kk ajan ja yksi kk (kesäkuu) oli tueton kun valmistui puolivälissä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mun mielestä se menee niin että jos on tienannut vasta valmistumsien jälkeen niin ei tarvi maksaa mitään takaisin.
Mun miehelle kävi sama homma aikanaan opiskeluaikana. Ei ollut tienannut penniäkään opiskeluaikana vaan valmistumisen jälkeen. valituskaan ei auttanut, maksaa piti. Eli kun valmistuu, ei kannata mennä töihin saman vuoden puolelta...

Ja ei oo ainoa tapaus.

 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mun mielestä se menee niin että jos on tienannut vasta valmistumsien jälkeen niin ei tarvi maksaa mitään takaisin.
Mun miehelle kävi sama homma aikanaan opiskeluaikana. Ei ollut tienannut penniäkään opiskeluaikana vaan valmistumisen jälkeen. valituskaan ei auttanut, maksaa piti. Eli kun valmistuu, ei kannata mennä töihin saman vuoden puolelta...

Ja ei oo ainoa tapaus.
Sitten teitä on kusetettu.


"Sellaiset tulot eivät kuitenkaan vaikuta vapaaseen tuloon, jotka opiskelija on saanut ennen opintojen aloituskuukautta tai valmistumiskuukauden jälkeen."

http://www.syl.fi/opiskelijapalvelut/piilo_takaisinperinta
 
Mimosan äippä
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mun mielestä se menee niin että jos on tienannut vasta valmistumsien jälkeen niin ei tarvi maksaa mitään takaisin.
Mun miehelle kävi sama homma aikanaan opiskeluaikana. Ei ollut tienannut penniäkään opiskeluaikana vaan valmistumisen jälkeen. valituskaan ei auttanut, maksaa piti. Eli kun valmistuu, ei kannata mennä töihin saman vuoden puolelta...

Ja ei oo ainoa tapaus.

oho tuollaisesta en ole kuullutkaan, meidän piti selvittää valmistumisen jälkeiset tulot kelalle ja he miinustavat ne sittten vuosituloista ja siten selvittävät valmistumisen aikaiset tulot... tällä viikolla pitäis tulla päätös, eka ehdotus oli et joudtaan maksamaan 1500e takaisin eli kaikki opintotuet mut en usko et ihan niin paljon tulee maksettavaa... en vaan tiedä sitä kaavaa millä se selvitetään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mun mielestä se menee niin että jos on tienannut vasta valmistumsien jälkeen niin ei tarvi maksaa mitään takaisin.
Mun miehelle kävi sama homma aikanaan opiskeluaikana. Ei ollut tienannut penniäkään opiskeluaikana vaan valmistumisen jälkeen. valituskaan ei auttanut, maksaa piti. Eli kun valmistuu, ei kannata mennä töihin saman vuoden puolelta...

Ja ei oo ainoa tapaus.
Sitten teitä on kusetettu.


"Sellaiset tulot eivät kuitenkaan vaikuta vapaaseen tuloon, jotka opiskelija on saanut ennen opintojen aloituskuukautta tai valmistumiskuukauden jälkeen."

http://www.syl.fi/opiskelijapalvelut/piilo_takaisinperinta
Joo Taivalkoskella ainakin on oma lakinsa kelalla tuohon. Kun sama santtui myös monelle miehen kaverille. Ja just vasta oma kaverini kertoi samaa tarinaa kyseessä Oulun Kela, valitus ei auttanut...siinä sitte pohdittiin että vissiin pitää valmistua joululta jos haluaa töihin mennä, ettei tuu samalle kalenterivuodelle tuloja!
 

Yhteistyössä