Opiskelevat äidit..

  • Viestiketjun aloittaja opiskelemaan
  • Ensimmäinen viesti
opiskelemaan

..Miten pärjäätte taloudellisesti?
Sitä tässä ite pohdiskelen, hain ny syksyn haussa ammattikouluun, alkasi siis tammikuussa. Meillä vähän reilu vuoden ikänen poika jonka kans olen tähän asti ollut kotona, iskä käy töissä,mutei hänenkään palkka huima oo.

Eipä se kodinhoidontukikaan mikään hurja oo, mutta opintoraha se vasta surkea on :headwall:

Minulla on kyllä yksi koulutus jo takana, mutta tämä alkava koulutus vois tuoda parempia mahdollisuuksia työmarkkinoille..

Olen vähän kahden vaiheilla, jäädäkö kotiin,mennäkkö työkkäriin vai lähteä kituuttaen opiskelemaan parempi ammatti

Kertokaa kokemuksia..
 
koi-isä
Me pärjäillään ihan kivasti, pitää vaan tietää mitkä on tulot ja elää sen mukaan. Ei tässä nyt mitään isoja kesäloma matkoja tai autoja ostella, mutta ehtiihän sitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 17:21 koi-isä kirjoitti:
Me pärjäillään ihan kivasti, pitää vaan tietää mitkä on tulot ja elää sen mukaan. Ei tässä nyt mitään isoja kesäloma matkoja tai autoja ostella, mutta ehtiihän sitä.
peesi, eikä turhuuksia ostele.
 
Heippa.
Ajattelin muistuttaa, että jos olet kotihoidontuella, olet oikeutettu myö opintotukeen. Eli eivät sulje toisiaan pois! Jos siis mahdollista järjestää lapsen hoito muuten kuin viemällä kunnalliseen hoitopaikkaan (isovanh. hätäapuna tms..), voit nostaa myös opintotukea. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä opintotukeen liittyvä tuloraja (muistaakseni 505?/kk); kotihoidontuki lasketaan tuloksi!

Näin :)
 

Yhteistyössä