opiskelijan elämä kesällä

  • Viestiketjun aloittaja nannas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
sorry sanoin epäselvästi, en tarkoittanut viikko per kesä vaan viiko per kerta ja sitten noita viikon pätkiä vaikka viisi kappaletta vuodessa. itse en jaksaisi kuukautta kotona tai jossakin jumalan selän takana mökillä olla. Parempi ladata akkuja useamman kerran vuodessa kuin yrittää kerran yliladata!!
Totta tuokin tavallaan, vaikka aika monesta taitaa kyllä tuntua että vasta sen viikon päästä alkaa nauttia lomasta. Riippuu siis ihan omista mieltymyksistä :) Tosin yrittäjän voi olla hankalaa järjestää viittä viikkoa lomia edes lyhyissä pätkissä. Varsinkin näinä aikoina kun työtä on vähemmän, niin ei ole varaa kieltäytyä töistä (etenkin kun puoliso on opiskelija eikä juuri tuo rahaa talouteen).
pienyrittäjä pitää lomaa niinä aikoina mitkä jää siitä kun työntekijät valitsee parhaat ajat päältä. Jonkunhan on tehtävä kuitenkin töitä koko ajan, ellei ole firma jonka luukut voi laittaa kesäksi tai loma-ajaksi kiinni
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
miksi pitää pitää lomaa neljä viikkoa putkeen? itse en ole neljää viikkoa ollut yhtämittaisesti pois töistä sitten nuorimman vauvaloman. MInusta on mukavampi olla päivä tai viikko silloin tällöin, Eli se yrittäjä pystyy varmaan sen viikon tai jotakin lomaa pitämään luulisin
Missä sun ekaluokkalaiset ovat olleet lomansa aikana? Mun ekaluokkalainen ei tule kotona toimeen yksin, on 3 viikkoa kesästään leirillä, mieheni aloittaa lomansa 3 viikkoa ennen minua, ja pojat sitten lomailevat isänsä kanssa, olemme yhdessä lomalla 2 viikkoa, ja itse jatkan vielä kaksi viikkoa lasten kanssa, niin kesä on kasassa.

Ja minusta vuodessa on oltava yksi vähintään 2 viikon yhtenäinen lomajakso, lyhyillä lomilla ei oikein edes virkisty että jaksaisi paremmin töissä.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
sorry sanoin epäselvästi, en tarkoittanut viikko per kesä vaan viiko per kerta ja sitten noita viikon pätkiä vaikka viisi kappaletta vuodessa. itse en jaksaisi kuukautta kotona tai jossakin jumalan selän takana mökillä olla. Parempi ladata akkuja useamman kerran vuodessa kuin yrittää kerran yliladata!!
En minäkään mökkeilystä välitä, mutta lomalla tehdään joku pidempi reissu, yleensä n. viikon reissu Ruotsiin, muutama päivä vanhempien mökille, käydään Puuhamaassa, ja ollaan paljon rannalla. Mun akkuni eivät muuten ehdi viikossa latautua, viikossa pääsen hädin tuskin irti töistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
miksi pitää pitää lomaa neljä viikkoa putkeen? itse en ole neljää viikkoa ollut yhtämittaisesti pois töistä sitten nuorimman vauvaloman. MInusta on mukavampi olla päivä tai viikko silloin tällöin, Eli se yrittäjä pystyy varmaan sen viikon tai jotakin lomaa pitämään luulisin
Missä sun ekaluokkalaiset ovat olleet lomansa aikana? Mun ekaluokkalainen ei tule kotona toimeen yksin, on 3 viikkoa kesästään leirillä, mieheni aloittaa lomansa 3 viikkoa ennen minua, ja pojat sitten lomailevat isänsä kanssa, olemme yhdessä lomalla 2 viikkoa, ja itse jatkan vielä kaksi viikkoa lasten kanssa, niin kesä on kasassa.

Ja minusta vuodessa on oltava yksi vähintään 2 viikon yhtenäinen lomajakso, lyhyillä lomilla ei oikein edes virkisty että jaksaisi paremmin töissä.
joku ollut kotona sen kanssa osan päivää (vaikka naapurin tädin luokse lupa mennä), sitten aikanaan isommat lapset. Lomat on pyrityi pitämään samaan aikaan miehen kanssa jotta on päästy jonnekin matkalle. lapset opetttu pärjäämään muidenkin kuin äidin kanssa. sopivaa kesäpuuhaa jollekin lukiotytölle. ja aikanaan ekaluokkalaisille ei ollut mitään ip-kerhojakaan vaan opetteli olemaan kotona koulun jälkeen. Lpset oppineet omatoimisiksi ja niin 11v leipoi ihan itse marjapiirakkaa, poistoikin
 
j
Mä odotan jo valmistumista, jotta joskus saisi pitää kesälomaa. Opintopisteitä kertyy tälle lukuvuodelle reilut 80. Viimeinen tentti 17.6 ja sit heti seuraavana päivänä töihin. Onneksi lapsilla on lomaa heinäkuussa, kun mies on lomalla (tai tietty koululaisella nyt olis muutenkin lomaa, nyt ei kuitenkaan sit hänenkään tarvitse olla yksinään päivisin koko lomaa).
 
omppu
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Perheellinen opiskelija on kesällä oikeutettu toimeentulotukeen ellei kesätöitä löydy, kesä- heinäkuussa ei huomioida opintolainan osuuttakaan.
Niin on perheetön opiskelijakin. Mutta perheellisellä vaikuttaa tietty puolison tulot. Eikö?
Näin juuri, kiitos tarkennuksesta :)
 
jep
opiskelijana o kyllä rankkaa kun ei saa koskaan pitää lomaa.

sinkkuna se menee paremmin, että on kesällä töissä (olihan ne illat lomaa kuitenkin) tai opiskelee, mutta perheellisenä olisi mukava pitää oikeaa lomaa ja saada nauttia lasten kanssa olosta, eikä miettiä, milloin tulisi hetki kaivaa kirjat esiin...

ja siivoaisiko vai lähtisi lasten kanssa rannalle vai kaivaisiko kirjat.
 

Yhteistyössä