Opiskelu ja lastenhoidon järjestäminen, kokemuksia kovasti kaipaan!!!

Otsikossa jo pulmani.
Tammikuussa aloitan opiskelun. Samalla loppuu äippäloma. Sit on kaks vanhempaa lasta myös, 5 ja 4 vuotiaat.
Vanhemmista en huolehdi yhtään. Mutta pienimmän selviämistä murehdin jo nyt ihan hirveesti.
Toivotaan et kukaan ei nyt sano et olisit opiskellut ennen lapsia tai muuta ikävää..
Onko kukaan ottanut hoitajaa kotiin? Saako kunnalta apuja hoidon suhteen jos tapahtuu kotona.
Menen ilolla koti- ja työvuosien jälkeen kouluun, mutta on ihan kauheat tunnontuskat tuon pienen puolesta ja huoli että tuleeko sille ihan surkea paniikkilapsuus. Sori dramaattisuus :headwall:

Sanookaa joku jotain.
 
mä sain kotiin kunnallisen pph:n. Mulla oli sillon 5,3 ja 1v lapset. nyt syksyllä vanhin menee eskariin ja ei kotiin saa enään hoitajaa... pitää olla ainaski kaks kotona hoidettavaa lasta... Kyl se hyvin menee jos vaan suinki jaksaa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mä sain kotiin kunnallisen pph:n. Mulla oli sillon 5,3 ja 1v lapset. nyt syksyllä vanhin menee eskariin ja ei kotiin saa enään hoitajaa... pitää olla ainaski kaks kotona hoidettavaa lasta... Kyl se hyvin menee jos vaan suinki jaksaa...
Eikö sunkin pitäis vielä saada kotiin? Mun mielestä se on alle kouluikäinen vielä tuo eskarilainenkin.
 
Siis hoiti vain teidän lapset? Vai tuliko teille muitakin lapsia. Meillä ei vielä se eskari ainakaan ole ajankohtainen esikollakaan, jos se kerran on rajana.
Mä mietin päivittäin jo tätä asiaa ja se on ainut joka himmentää mun iloa opiskelusta.
 
vieras
mulla ittellä loppuu ä.loma parin viikon päästä ja töihin on mentävä (jos pääsee). Kodinhoitotuelle ei varaa jäädä. Meille pitäis tulla myös kotiin hoitaja kun on kolme alle kouluikäistä. Saman se pitäis maksaa kuin että raahaat niitä hoitoon...ainakin meillä on ollu täälläpäin. Mulla on ittelläkin vähän haikeaa toisaalta jättää tuo pieni, mutta pakko on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mä sain kotiin kunnallisen pph:n. Mulla oli sillon 5,3 ja 1v lapset. nyt syksyllä vanhin menee eskariin ja ei kotiin saa enään hoitajaa... pitää olla ainaski kaks kotona hoidettavaa lasta... Kyl se hyvin menee jos vaan suinki jaksaa...
Eikö sunkin pitäis vielä saada kotiin? Mun mielestä se on alle kouluikäinen vielä tuo eskarilainenkin.
mutta se eskarilainen ei oo kotona, kun se on eskarissa... eli sillon meillä olis vaan kaks lasta kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Siis hoiti vain teidän lapset? Vai tuliko teille muitakin lapsia. Meillä ei vielä se eskari ainakaan ole ajankohtainen esikollakaan, jos se kerran on rajana.
Mä mietin päivittäin jo tätä asiaa ja se on ainut joka himmentää mun iloa opiskelusta.
hoiti vaan meidän lapset. tosin siinä on sellanen juttu et ruuat pitää ite ostaa, mut jos meille olis tullu yks ylimääränen lapsi hoidettavaks toisesta taloudesta, sillon olisin saanu kaikista neljästä lapsesta ruokakorvauksen...
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Siis hoiti vain teidän lapset? Vai tuliko teille muitakin lapsia. Meillä ei vielä se eskari ainakaan ole ajankohtainen esikollakaan, jos se kerran on rajana.
Mä mietin päivittäin jo tätä asiaa ja se on ainut joka himmentää mun iloa opiskelusta.
hoiti vaan meidän lapset. tosin siinä on sellanen juttu et ruuat pitää ite ostaa, mut jos meille olis tullu yks ylimääränen lapsi hoidettavaks toisesta taloudesta, sillon olisin saanu kaikista neljästä lapsesta ruokakorvauksen...
Joo siihen nähden et vie lapset muualle kunnan hoitoon toi "kunnan hoito" kotona käy kalliimmaksi. Vedet, sähköt ja ruoat saat kustantaa itse + siivota. Hoitomaksu on sama kuin jos viet kodin ulkopuolelle. meillä oli tällainen järjestely eikä tule toiste. koti oli koko ajan sekaisin ja mä sain siivota hela tiden tai laittaa safkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Siis hoiti vain teidän lapset? Vai tuliko teille muitakin lapsia. Meillä ei vielä se eskari ainakaan ole ajankohtainen esikollakaan, jos se kerran on rajana.
Mä mietin päivittäin jo tätä asiaa ja se on ainut joka himmentää mun iloa opiskelusta.
hoiti vaan meidän lapset. tosin siinä on sellanen juttu et ruuat pitää ite ostaa, mut jos meille olis tullu yks ylimääränen lapsi hoidettavaks toisesta taloudesta, sillon olisin saanu kaikista neljästä lapsesta ruokakorvauksen...
Joo siihen nähden et vie lapset muualle kunnan hoitoon toi "kunnan hoito" kotona käy kalliimmaksi. Vedet, sähköt ja ruoat saat kustantaa itse + siivota. Hoitomaksu on sama kuin jos viet kodin ulkopuolelle. meillä oli tällainen järjestely eikä tule toiste. koti oli koko ajan sekaisin ja mä sain siivota hela tiden tai laittaa safkaa.
meillä oli niin mahtava hoitaja, että toista samanlaista saa hakea! Aina oli koti siistinä ku tulin ja laitto kaikki ruuatki...vaikka oikeesti mun olis pitäny tehä ne puolivalmiiks... Meijän hoitaja oli oikeen taivaanlahja. Ja sit ku mulla työharjottelussa oli iltavuoroja, teki hoitaja meillä iltavuoron.
 
Tuliko ihan kunnan tarjoama hoitaja? Ei esim niin et jos itse löytäis jonkun ja kunta palkkais hänet. Oletteko kuulleet moisesta ideasta, olenko ihan pöljä =)
Tekikö hoitaja ruoat, vai valmistitko sinä valmiiksi? Kyllä mun puolesta vois tulla joku lisälapsi meillekin, olishan se lapsista varmaan ihan kivaa vaihteluakin.
Pitänee ajoissa jo alkaa soittelemaan päivähoidon vastaaville kun tämä järjestely tuskin viikossa järjestyy.
Mutta olipas hieno kuulla että tämmöinen kotihoito voi oikeasti järjestyä. Ja helpottais se mun lähtöjäkin aamulla aika tosi paljon
=)
Onkohan ihan lakisääteistä vai kuntakohtainen tuo kotihoitohommeli? Onko tietoo?
 
myy
meillä laitoin itse ruoat ja siivosin, ei kuulu hoitajan duuniin ellei erikseen sovita. Meillä tää järjestely tuli siksi, että mun lapsi ei mahtunut mihinkään ryhmään, siis yksi lapsi.. kunta palkkas mun ehdottaman hoitajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Tuliko ihan kunnan tarjoama hoitaja? Ei esim niin et jos itse löytäis jonkun ja kunta palkkais hänet. Oletteko kuulleet moisesta ideasta, olenko ihan pöljä =)
Tekikö hoitaja ruoat, vai valmistitko sinä valmiiksi? Kyllä mun puolesta vois tulla joku lisälapsi meillekin, olishan se lapsista varmaan ihan kivaa vaihteluakin.
Pitänee ajoissa jo alkaa soittelemaan päivähoidon vastaaville kun tämä järjestely tuskin viikossa järjestyy.
Mutta olipas hieno kuulla että tämmöinen kotihoito voi oikeasti järjestyä. Ja helpottais se mun lähtöjäkin aamulla aika tosi paljon
=)
Onkohan ihan lakisääteistä vai kuntakohtainen tuo kotihoitohommeli? Onko tietoo?
meillä päätös tuli kunnalta...eli oli kunnan palkkaama hoitaja. Teki paljon yhteistyötä naapusrustossa asuvan pph:n kans.

Mä ostin ruuat, mut hoitaja teki kaiken ja sit sovittiin viel että se sai syödä meillä ja sit sitä vastaan piti kodissa siisteyttä yllä. Ja muutenki et hoitaja siivos kaikki sotkut mitä hältä ja lapsilta päivän aikana tuli.
 
Näistä kommenteista rohkaistuneena aion heti huomenna soittaa alueen päivähoidosta vastaavalle.
Ainakaan en sitten ole jo liian myöhään liikkeellä ja kun tuo koulupaikkakin on jo kerran olemassa.
Paljon on toki siitäkin kiinni että miten tuuri suo semmosen tyypin jonka kanssa homma toimii ja kemiat pelaa niin äidilla kuin lapsillakin.
Jospa se aurinko paistais tähän risukasaan tässä asiassa joka on kyllä tosi tärkeä koko elämän sujumisen kannalta. Kiva kun sain monta mielipidettä ja vastausta asiaani. :flower:
 

Yhteistyössä