Opiskelu ja vanhemmuus

Heips!

En tiedä tuleeko viesti oikealle alueelle, mutten löytänyt sopivampaakaan..

Eli haluaisin kuulla kokemuksia opiskelun ja vanhemmuuden yhdistämisestä! Haaveissa olisi eka muksu, mutta opintoja vasta vuosi takana, neljä edessä. Haluaisin kuitenkin tehdä ainakin yhden lapsen opiskeluaikana, enkä jättää rumbaa työelämään. Mieheni luultavasti valmistuu jouluna.
 
Itselläni samat suunnitelmat, kun löytyi ihana mies, joka haluaa monta lasta ja hänestä tulee varmasti hyvä isä. Molemmille on vielä iskenyt kova pesänrakennusinto. Itselläni pari vuotta opintoja takana, muutama edessä, mies valmistuu vuoden päästä.
 
missuu
Täällä suunalla samanlaisia haaveita. En hirveästi ole vielä avoa painostanut kun hänen miälestään voitaisiin odotella :/

Opintoja kohta takana vuosi, 2,5 vuotta vielä jäljellä. Järjellä ajatellen pitäisi koulu hoitaa ensin, mutta mutta.. Tekisi mieli jättää pillerit pois ja antaa mennä omalla painollaan :)

Itse olen 21v, avo 23v. Minkäs ikäisiä muut ovat? Meillä avo on vakituisessa työssä, joten taloudellisestikaan ei tulisi luultavasti hirveän tiukkaa. Miten olette ajatelleet äitiysloman jälkeen? 1-vuotias kun on vielä niin pikkuinen vietäväksi hoitoon..
 
Hei! Itse olin opiskellut yliopistossa 1½ vuotta, kun saimme mieheni kanssa esikoisemme. Halusin olla vuoden lapsen kanssa kotona, mies kävi töissä. Kun lapsi oli 1-1½ vuoden ikäinen, aloitin opinnot jälleen ja mummi kävi hoitamassa tyttöä kotonamme. Kun lapsi oli 1½-vuotias, laitoimme hänet tarhaan. Nyt valmistumiseen on vuosi aikaa ja hyvin olen pystynyt opiskelemaan :) Tiukkaa on tehnyt välillä, mutta kyllä määrätietoisuuttakin on tullut lisää lapsen myötä. Kun on aikaa opiskella, sitä myös opiskelee! Lapsi on viihtynyt tarhassa hyvin ja itse olen tykännyt opiskella :) Eli kyllä opiskelu ja lapsen saaminen on mahdollista yhdistää.
 

Yhteistyössä