Ora Land

Meillä on hankittu alkuvuodesta syntyville kaksosille ora landit.. Mietin vaan, että kun molemmille on omat lämpöpussit ja jalkapeittokin on topattu, niin miten kesällä menetellään näissä vaunuissa? Lämpöpussit on varmasti turhan kuumat.. Viritetäänkö siihen joku patja systeemi,ym? Vai mitenkä on ihan järkevintä? Kesällä ovat kuitenkin vielä aika pieniä...
 
gilla
meillä on oran rattaissa pehmeät kantokopat vauvoilla. syntyivät siis kesäkuussa ja viime kesä oli tosiaan melkoisen lämmin. nukkuivat kantokopissa korkeintaan joku harso tai vastaava peittona. nyt alkaa käydä nuo kantokopat pieniksi, tosin saisihan niistä pohjan pois ottamalla lämpöpussit, mutta tuntuvat toppavaatteissa siltikin jotenkin niin ahtailta. eli nyt sitten köllötellään pelkän lampaan taljan pällä ja kovilla pakkasilla varmaan makuupussi laitetaan lämmikkeeksi sen topatun jalkapeiton alle.

mutta niin, meillä on tosiaan tuolla kaapissa käyttämätön patja nuihin rattaisiin ja nuo kantokopatkin alkavat olla joutilaita, joten jos on kiinnostusta niin voisin myydä... patjaa ei ole käytetty kertaakaan ja nuo kopat ovat olleet käytössä siis tämän puolivuotta.
 
gilla
meillä on oran rattaissa pehmeät kantokopat vauvoilla. syntyivät siis kesäkuussa ja viime kesä oli tosiaan melkoisen lämmin. nukkuivat kantokopissa korkeintaan joku harso tai vastaava peittona. nyt alkaa käydä nuo kantokopat pieniksi, tosin saisihan niistä pohjan pois ottamalla lämpöpussit, mutta tuntuvat toppavaatteissa siltikin jotenkin niin ahtailta. eli nyt sitten köllötellään pelkän lampaan taljan pällä ja kovilla pakkasilla varmaan makuupussi laitetaan lämmikkeeksi sen topatun jalkapeiton alle.

mutta niin, meillä on tosiaan tuolla kaapissa käyttämätön patja nuihin rattaisiin ja nuo kantokopatkin (eivät ole oran omat, mutta sopivat vaunuihin hyvin. tum.sin. väriltään) alkavat olla joutilaita, joten jos on kiinnostusta niin voisin myydä... patjaa ei ole käytetty kertaakaan ja nuo kopat ovat olleet käytössä siis tämän puolivuotta.
 
gilla
kuulostaisiko 10e + mahd. postikulut pahalta hinnalta? itse olen maksanut patjasta ja jatkoperästä( jota en tosin koskaan osannut vaunuihin laittaa/saanu kiinni) n. 40e. tuo jatkoperäkin tosiaan on, mutta miten sen saa kiinni en osaa neuvoa.
 
Meilläkin on ora land rattaat.
Mulla ei ollut kantokoppia, vaan se patja ja jatkoperä. Hyvin pojat siellä vierekkäin talvella tarkeni, ja kesällä oli tilaa kuumalla kelillä.
Meillä ainakin jatkoperä laitetaan nepparilla kiinni.
 
yrtti
onko nuo oran vaunut olleet hyvät?
Miten kulkevat hangessa? onko ollut ovista tms. mahtumis ongelmia?
ovatko tuhottoan painavat tms?
Mulla ei ole kaksosia, vaan lapsilla ikäeroa 1v3kk.pienempi siis ihan pari viikkoinen vasta
 
gilla
minä ainakin liputan kyllä oran rattaiden puolesta. meillä ei tosin ole käyttökokemusta kuin tämä puoli vuotta, mutta kulkee hyvin niin sohjossa/lumella kuin hiekalla/asfaltillakin. onhan nuilla rattailla painoa, mutta hyvin jaksaa silti työnnellä. meillä on vielä kotiin päin tullessa piiiitkä ylämäki, mutta hyvin olen jaksanut työnnellä.
juuri tuo leveys oli yksi kriteeri vaunuja valitessa, sillä liikun paljon vaunuilla joten ovista on mahduttava. ja tosiaan vielä ei ole sellaista ovea vastaan tullut mistä en olisi vaunujen kanssa päässyt, samoin kauppojen kassoilla olesista porteista ollaan mahduttu hyvin.
 

Yhteistyössä