osaako joku auttaa

  • Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti
kyllästynyt
meillä tilanne sellanen,ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo 4vuotta joista kaks vuotta kihloissa,ja meillä 2kk ikänen tyttö. ongelman nimi on meidän molempien suku,miehen serkku ja minun siskot,homma alkoi ku aloin odottaa tyttöäni,alko myös kuulua juttua jutun perään miten mieheni serkku haukkuu minualeimaa ja mustamaalaa,tytön syntymän jälkeen haukut kohdistu minuun edelleen mutta mikä pahnta myös meidän pieneen tyttöön,aina kuulen siskoni suusta että "joo,se sano sitä,se sitä,se pitää sua ihan piip.."en tähän ala erikseen kirjottaan mutta haukut on kunnian loukaus astetta,MUTTA,eilen sitten otimme miehen kanssa selvää ni miehen serkku sano suoraan että ei ole puhunut minusta mitään,koska ei ole aihetta,mutta samaan aikaa sisko pommitti viestillä että miehen serkku sanonut että meille nauraa koko miehen suku koska olen no kaikkea. joten en edes tiedä mitä uskoa.. alan saamaan jo tarpeeks ja homma alkaa jo masentaan minua,en viitsi moisten juttujen vuoksi enään lähteä edes ulkoilemaan lapseni kanssa ku ajattelen mitä kaikkea siellä minusta puhutaan,tää paikka missä asutaan tosi pieni. joten lapsen hoito tästä jo kärsii.. mies aina välillä on mukana mutta sitten taas antaa asian olla ja puolustelee muita. eilen oli todella mukava äitien päivä aamu,ku alko haukkuja tekstiviestillä sateleen toinen toisen perään.. en jaksa enään..
 
hei!
tosi kurjaa tuokin.meillä on ollut ongelmana liian määräilevä anoppi,sellanen kaikkitietävä joka luuli että myös meidän taloudessa hän määrää ihan kaikesta.sille laitoin pisteen,sanoin ihan suoraan,tämä on meidän koti ja täällä tehdään näin,tee sinä omassa kodissasi niin kuin itse parhaaksi näet.nyt jälkeenpäin ei enää määräile,mutta seläntakana kuuluu puhuvan paskaa koko ajan,valehtelee mm.minusta ihmeellisiä asioita nyt7-vuotiaalle pojallemme joka sitten harmistuneena ja hermostuneena ja ihmeissään kertoo niitä mulle.en tiedä onko enää aihetta,jota ei olisi anoppilassa käsitelty,eli haukuttu on minutkin.odotan,että tulee pyytämään anteeksi,en aio enää alkaa pelleilemään mitään kaksinaamaisia pelejä.mutta sulle sanon,että kannattaa sanoa suoraan,se tekee joskus yllättävän hyvää.myös muutto toiselle paikkakunnalle,vaikka tuntuu aluksi rankalta,voi olla hyvä juttu.
 
Sun pitäisi saada heidät saman pöydän ääreen ja kysyä suoraan.
Selvästi jompi kumpi nyt fuulaa, ovatko he kavereita keskenään eli voisitko pyytää molempia teille yhtäaikaa?
Ota miehesi mukaan tueksesi ja mieti kuinka aloittaisit, ettet ole liian provosoiva ja keskustelu tyrehdy siihen.
Toivottavasti saat ongelman ratkeamaan, todennäköisesti jo tuollainen tuokio saa puheet loppumaan, koska tällöin on myöhemmin selvää kuka puhuu, ja jo se tieto saa yleensä tälläisen ihmisen lopettamaan, koska yleensä nämä "juorukellot" kammoavat tilannetta jossa joutuvat ottamaan vastuun sanoistaan.

:flower:
 
mistä tää haukkuminen on saanut alkunsa?onko sun ja sen serkun välillä tapahtunut jotain?itse seurustelin aikoinaan mieheni serkun kanssa ja ero ei ollut mitenkään helppo koska hän ei olisi sitä halunnut ja kai otti ylpeyden päälle kun aloin seurustella pian sen jälkeen nykyseni kanssa.nyt ollaan oltu yhdessä 3vuotta,ja koko tästä ajasta viimeset puoli vuotta oon saanu olla rauhassa siltä kun asutaan eri paikkakunnalla.vaikka en voi mennä vannomaan etteikö hän kyttäisi tuola puskissa iltaisin.hän kuulemma sitäkin harrasti entisellä paikkakunnalla, enkä yhtään ihmettele koska erosin juuri siksi että hän oli henkisesti erittäin tasapainoton.
 
sanoisin molemmille, et mua ei kiinnosta tippaakaan mitä musta ajattelette tai puhutte ja pyytäisin pitämään omana tietonaan. mainitsisin vielä, että hyvä kun ovat itse täydellisiä.
Jos tartut tuohon liikaa, susta tulee "koulukiusattu" eli se heikko, jota n helppo satuttaa, Jos sua häiritsee ne puheet, niin sano reilusti heti, että ei kiinnosta tietää....ja ettei vaan siskosi olisi kade ja haluaisi sotkea elämääsi.

jaksamisia sulle ja perheellesi :hug:
 

Yhteistyössä