Osaako joku sanoa, että jos joutuu lähteä taksilla synnyttämään, niin miten menee tuo maksuhomma?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli onko se täysi maksu, mikä pitää maksaa?
Ihan sillä tässä ajattelin, että jos lähtö tulee eikä saada lapsenvahtia nopeasti ja joudun menemään taksilla, niin milläs sitten maksan, jos tilillä ei ole paljon muuta kuin nollia... Kun meiltä varmaan taksiin menisi tuon 50e, niin sitä summaa ei todennäköisesti tililtä löydy, kun tämä kuukausi meni niin tiukille.
 
no
Mun piti ainakin maksaa koko summa ja sit se kelan osyys haettiin jälkeenpäin. Mut oon kuullu et neuvolasta vois saada taksilapun, silloin tarvii maksaa vain se 9 e omavastuu kuskille ja kuski hakee sit kelasta loput. Visalla voi maksaa kans taksissa.
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Käsittääkseni omavastuu-osuus pitää maksaa, onko se jotain 10 ekeä
Mutta sille taksikuskille pitää maksaa koko kyyti. Sitten vasta jälkikäteen saa sen loppuosan itse.
Täälläpäin on taksikuskille, maksettu vain omavastuu, taksi hakee sitten kelalta sen kyydin hinnan
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luonnossa et taida pystyä maksamaan joten käteisellä tai kortilla.

Miten ajattelit elättää lapsesi jos tilillä ei ole 50 ekee?

Pieni vauva ei tarvitse onneksi vielä kaupasta kauheasti ostoksia, tilille pystyy ostamaan vaipat ja korvikkeet, jos niitä tarvitsee. Ja kirjoitinkin, että tämä kuukausi on ollut/tulee olemaan tiukka. Ylimääräisiä, mutta pakollisia maksuja tuli turhan paljon.
Mutta edellisten kirjoitusten perusteella täytynee kysyä neuvolasta, mikä täällä on käytäntö.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
yllä se pitäis niin mennä että maksat vain sen 9.50e (vaipaljonkoseoli) ja loput kuski hakee kelalta... synnäriltä saavat jonkin lapun siitä... :wave:
Ei ole mitään velvollisuutta kuljettajalla hakea maksua kelalta. Lähtökohta on se että asiakas hakee itse korvauksen kelalta.
 
Tuohon että kaikki eivät ota synnyttävää kyytiin... Niin onhan se ymmärrettävää, kun mietit että auton sisäpesu ei ole ihan ilmaista lystiä ja meneehän siinä se loppuvuorokin harakoille kun auto ei ole työkunnossa.

MUTTA, tähänhän voi asiakas vaikuttaa. En usko että kukaan taksikuski jättää kyyditsemättä synnyttämään lähtevää naista, joka omatoimisesti huolehtii ettei penkit sotkeennu.
Eli kannattaa pitää valmiina vaikka eteisessä esim. muovisäkkiä ja paria pyyhettä jotka voi laittaa suojaamaan penkkiä.
Hätätilassa vaikka auton lattiamatto toimii, ja lisänä vaikka paita, jos äkillinen lähtö tulee muualta kun kotoa..

Mutta käytäntö tosiaan vaihtelee ton korvauksen kanssa. Taksin kyllä pitäis saada kela-lappu sitten sairaalalta, mutta joskus siellä on sellainen jäärä luukulla että lappua ei saakaan.
Eli periaatteessa pitäis varautua maksamaan koko setti itse ja periä sitten kelalta hyvitys.
Asiassa voi auttaa myös, jos kykenee soittamaan sinne sairaalalle, että on tulossa ja tarvii taksilapun. Tekevät lapun valmiiksi niin kuskin ei tarvi sitten ootella josko joku ehtii joskus sen kirjoittaa.
 
taksinkuljettaja
Koko summa pitää maksaa itse. Eri asia sit, jos sulla on jo se kelan lappu minkä antaa kuljettajalle. Kelalta voi sit tosiaan jälkeenpäin hakee omiaa takas. Ei kuskit mitään lappuja lähe synnäriltä metsästään. Se oma vastuu osuus on 9.25 E.
 
Kun soitatte taksikeskukseen sanotte että kelakyyti synnyttämään, keikkatarjous menee autoille joilla on Kela-kaavakkeita mukanaan autossa. Kuskille maksatte omavastuun joka on suuruudeltaan noin 10 euroa, kuski hakee sairaalasta leiman Kela-kaavakkeeseen ja hakee loput rahat Kelalta. Mutta tosiaan joku paksu viltti siihen pyllyn alle autoon mukaan...
 

Yhteistyössä