Osaako kukaan neuvoa tähän hätään (veroasiaa)

Tuli siis verokortit, mulla merkattu veroprosentiksi 4%!!!
Meillä on siis asuntolainaa ja mulle on merkattu korkoja ihan hirveesti. Yritettiin miehen veroehdotukseen korjata niitä viime vuonna, että oltais siirretty kaikki korot hälle, mutta jostain syystä niitä ei hälle hyväksytty.
Mulla on itellä kulutusluottoa, mutta eihän sellaisen korot siinä näy?
Tai luottokortin korot?

Mä soitan huomenna verotoimistoon, mutta kiinnostais tietää osaako joku sanoa tähän mitään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ne arpoo joskus oudosti niitä vero%. Mä soitin tänään verotoimistoon ja ihmettelin, miks miehellä pienempi vero% kun mulla, vaik paremmat tulot ja multa menee kotihoidontuesta lisä% mukaan kun käyn töissä... Niin se sano että hyvä kun huomasit, miehen % oli väärin, ois tullu hirveet maksut jälkikätee jos olis sen mukaan menny :eek:

Miten niin hyvä kun huomasin? Jos ammattilaiset sen on laskenu, eikä tulot oo pitkään aikaan muuttunu, niin LUULISI että tulis suunnilleen oikea veikkaus...

suorastaan ärsyttävää että niin verotoimistossa kuin kelassakin asiakkaan pitää itse ensin selvittää, mitä hänen kuuluu saada ja sen jälkeen selittää tädille
Jokaisen velvollisuus on itse tarkistaa ne tulot. Verotoimistossa tai Kelassa ei osata etukäteen arvata kenenkään tietoja? Moni ei tiedä itsekään mitä vuoden aikana tulee tienaamaan. Verotoimistonko se pitäisi arvata etukäteen mitä jokainen saa palkkaa tai että joku jää kesken vuoden äitiyslomalle tai hoitovapaalle? Onneksi sinä huomasit, jos miehesi ei itse tajunnut omia tietojaan tarkistaa.
 

Yhteistyössä