Osaako teidän miehet tehdä kotitöitä :)

Mies ei ole koskaan kotona joutunut tekemään yhtään mitään, äiti teki aina kaiken ja jos ei ruoka kelvannut, niin alkoi tehdä toista :eek:
Nykyään mies tekee kotihommia paljon, mutta ei "näe" niitä hoidettavia hommia. Tekee kaikki hommat mielellään, mutta useimmiten mun pitää sanoa mitä pitää tehdä |O Ehkä jonain päivänä osaa kurkata pesukoneeseen, että olisko sielä puhtaat pyykit tai, että olisko tiskikoneen tyhjennyksen paikka :kieh:
 
eden
Mun mies kokkaa koska mä en osaa :D Siis me on oltu yhdessä 6 v. ja sinä aikana oon yrittänyt laittaa ruokaa yksin ehkä kolmesti....

Mies myös tamppaa matot , tiskaa joskus ja imuroi n. kerran kuussa... Ai niin ja pesee pyykit useimmiten :)
 
Juu, se tekee kaikkea. Mutta ei silläkään aina sitä silmää ole, luulen että kyse on vaan siitä että se käy töissä ja tulee väsyneenä kotiin. Ei ihan heti jaksa alkaa kattelemaan "sillä silmällä" tätä asuntoa.
 
w
Osaa paremmin kuin mää :D osaa tiskata, pyykata, imuroida jne muutenki siivota. Yleensä teen ruuan, mutta en epäile etteikö hän osaisi kun on asunut niin monta vuotta yksin. :)
 
Meillä taas ongelmana on enemmänkin se, että kun ei miehen ole koskaan tarvinut tehdä mitään, niin ei edes osaa ajatella, että roskikset täytyy pestä aika ajoin, kaappien sisältä pyyhkiä joskus pölyt... Ja kun pyydän apua, niin auttaa mielellään, muttei itse huomaa niitä tehtäviä hommia.
 
gaagaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Meillä taas ongelmana on enemmänkin se, että kun ei miehen ole koskaan tarvinut tehdä mitään, niin ei edes osaa ajatella, että roskikset täytyy pestä aika ajoin, kaappien sisältä pyyhkiä joskus pölyt... Ja kun pyydän apua, niin auttaa mielellään, muttei itse huomaa niitä tehtäviä hommia.
Jaa ei meillä kumoikaan tee tommosia ja hyvin on pärjätty, helppoo kun molemmat on puusilmiä niin ei huomata jos jostain kaapista pitäis pyyhkiä jotain, sisältä (?)
 
vieras
Minun mies tottui kotonaan todella hyvään palveluun ja sen huomasi, kun aikoinaan yhteen muutettiin. No, kahdestaan asuessa ei niitä hommiakaan niin kovasti ollut. Silloin, kun olin kotona pienten lasten kanssa, ihan kaikki kuului minun tehtäviin, ei halunnut edes laskuja maksaa.

Nyt lapset on jo isoja ja kumpikin meistä käy kokopäivätöissä. Ruuan mies tekee arkisin töiden jälkeen ja käy kaupassa yksinkin, mutta muuta ei halua tehdä - osaisi kyllä. Omat pojat olen opettanut siihen, ettei tämä ole hotelli. Isompi tekee oma-aloitteisestikin hommia, mutta pienemmän kanssa saa vääntää joskus ihan tosissaan.
 
pat
Auttaa kyllä, jos kerkiää. Viimeks eilen ihan oma-aloitteisesti tuli ripustamaan kanssani pyykkiä narulle. Samoin tuo matonpesuhomma luonnaa häneltä paremmin, paitsi että mun pitää kasata ne pestävät matot ulko-oven eteen suureksi esteeksi :D Roskat vie, kunhan pistän nekin ulko-oven viereen. Ruokaa tekee tarvittaessa.
Ollaan kyllä sovittu, että kaikki talon sisällä olevat hommat kuuluu mulle ja hänelle kaikki talon ulkopuolella olevat työt. Joten en odota sitä oma-aloitteisuutta sisätöissä...
 
oilix
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Meillä taas ongelmana on enemmänkin se, että kun ei miehen ole koskaan tarvinut tehdä mitään, niin ei edes osaa ajatella, että roskikset täytyy pestä aika ajoin, kaappien sisältä pyyhkiä joskus pölyt... Ja kun pyydän apua, niin auttaa mielellään, muttei itse huomaa niitä tehtäviä hommia.
Sama ongelma, että ei huomaa edes tiskipöytää pyyhkiä likaroiskeista, vaikka erehtyisi likaiset laittamaan koneeseen. Kaappeja ja muita kolosia nyt on turha odottaakaan putsattavan :D
 
meillä
yrittää kyl, muttei vieläkään osaa. pyykit laittaa rutussa narulle. astianpesukoneeseen laittaa muutaman astian, ei pese kattiloita eikä pyyhi pöytää. roskat unohtuu mihin sattuu yms.. Tuo on se yrityskun riittävästi valitan..
 
Kohta kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Mies ei ole koskaan kotona joutunut tekemään yhtään mitään, äiti teki aina kaiken ja jos ei ruoka kelvannut, niin alkoi tehdä toista :eek:
Nykyään mies tekee kotihommia paljon, mutta ei "näe" niitä hoidettavia hommia. Tekee kaikki hommat mielellään, mutta useimmiten mun pitää sanoa mitä pitää tehdä |O Ehkä jonain päivänä osaa kurkata pesukoneeseen, että olisko sielä puhtaat pyykit tai, että olisko tiskikoneen tyhjennyksen paikka :kieh:
Meillä ihan sama juttu! Miehen äiti tehnyt aina KAIKEN, juuri kuten kirjoitit :)
Nyt mies kyllä meillä ihan mielellään imuroi yms, mutta vain jos kehotan. Ei siis näe esim. roskapussia keskellä eteistä, ja voi kiertää sen vaikka viikon, mutta heti kun sanon että voisitko viedä sen, niin vie ja sanoo ettei edes huomannut sitä aiemmin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:
Mies ei ole koskaan kotona joutunut tekemään yhtään mitään, äiti teki aina kaiken ja jos ei ruoka kelvannut, niin alkoi tehdä toista :eek:
Nykyään mies tekee kotihommia paljon, mutta ei "näe" niitä hoidettavia hommia. Tekee kaikki hommat mielellään, mutta useimmiten mun pitää sanoa mitä pitää tehdä |O Ehkä jonain päivänä osaa kurkata pesukoneeseen, että olisko sielä puhtaat pyykit tai, että olisko tiskikoneen tyhjennyksen paikka :kieh:
Meillä ihan sama juttu! Miehen äiti tehnyt aina KAIKEN, juuri kuten kirjoitit :)
Nyt mies kyllä meillä ihan mielellään imuroi yms, mutta vain jos kehotan. Ei siis näe esim. roskapussia keskellä eteistä, ja voi kiertää sen vaikka viikon, mutta heti kun sanon että voisitko viedä sen, niin vie ja sanoo ettei edes huomannut sitä aiemmin :)
Just tuota tarkoitin, meillä kyllä nykyään katoaa roskikset jopa ihan kaapistakin. Mutta kun aina joutuu sanomaa, että tiskikoneen voisi tyhjentää, kissanhiekat siivota... tuommoset hommat, jotka itse tekee automaattisesti. Eli oikeastaan meillä ei ole mitään ongelmaa, mies kumminkin auttaa ja tekee hommia mielellään, tässä vaan odotellaan sitä oma-aloitteellisuutta ja sitä, että koska oppii näkemään tehtävät hommat :D
 
Minttu
Mun mies siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä. On oikeastaan enemmän "siivousintoilija" kuin minä...
(Hänellä on omistusasunto, ja itse asun vuokralla, joten mieheni ymmärtää "siivousinnottomuuteni": ihkaomaa puunaisi kuulemma ihan erilaisella hartaudella kuin vuokra-asuntoa. Tässä kohtaa minun on helppo nyökkäillä ponnekkaasti asian olevan juurikin näin. Heh, taidan olla vain laiska... :p)
 

Yhteistyössä