Osaatko kätellä?

Siis MIKSI aina välillä tulee vastaan näitä "kuollut kala" -kädenpuristajia?

Tai siis mulle on ainakin iskostunut päähän että kun kätellään niin se on sellainen jäntevä kädenpuristus. Ei mikään vanhan ajan "tarjoan kättä suudeltavaksi" -tyyppinen missä toinen vaan ojentaa kättä eteenpäin eikä kätellessä edes heilauta kättään puhumattakaan siitä että puristaisi yhtään.

Vähän huonosti ehkä selitetty mutta kaikki varmasti tietävät mitä tarkoitan, niitä tapaa niin usein!

Mulla tulee ensimmäisenä mieleen että tyyppi on jotenkin ylimielinen. Antaa tosi huonon vaikutelman minulle. Jos toinen kättelee kunnolla niin tulee sellainen hyvä vaikutelma, rehti.

Oletko tälläinen lepsu kädenpuristaja ja jos olet niin olen erittäin kiinnostunut tietämään onko siihen joku syy
.

Ajatteletko sinä niin että ne jotka puristavat yhtään ovat jotenkin ankeita vai etkö vain ole kiinnostunut kättelemään ihmisiä?


Tämä on häirinnyt mua aina kun joku lapaskäsi kättelee mua. Kiitos :D
 
sympatiaa
mä olen jämäkkä kättelijä ja olin raivostua, kun lainaa haettaessa pankinjohtaja oli "kuollut kala käsi"....
....oli jäädä laina ottamatta, niin paljon se vaikuttaa minuun.
 
Miä
Suurin osa miun kättelijöistä on ollut näitä lahna tumpussa tapauksia |O Yök! Mielummin puristetaan liian kovaa kuin tarjotaan sitä kuollutta otetta :snotty: Käsisuudelmat on muuten ihan erikseen, niitä olen saanut pari, luulin että se on kuopattu jo tuo herrasmiesten tapa mutta ei näköjään :D :D
 
sormet murskaksi
Olin kerran työhaastattelussa ja kertasin mielessäni "muista kätellä reippaasti, annat hyvän kuvan.." ja sitten toinen haastattelija oli juuri kyseinen "kalakäsi"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Toinen ärsyttävä on sellaset jotka ravistelee sitä kättä koko sen minuutin joka esittelyihin menee. Sillä energialla vatkais jo parit munakkaat.
Näitä mul ei oo koskaan tullut vastaan mut uskon kyl että seki rasittaa :D

Eikö kukaan lahnakäsi ilmoittaudu? :attn:
 
jämäkkä käsi täällä :)
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Toinen ärsyttävä on sellaset jotka ravistelee sitä kättä koko sen minuutin joka esittelyihin menee. Sillä energialla vatkais jo parit munakkaat.
Näitä mul ei oo koskaan tullut vastaan mut uskon kyl että seki rasittaa :D

Eikö kukaan lahnakäsi ilmoittaudu? :attn:
lahnakäsi kohtaa jämäkän kättelijän, tapahtuu seuraavaa: jämäkkä käsi pelkää, että lahna luiskahtaa kädestä, siksi otetta on tiukennettava. Lahnakäsi säikähtää ja veltostuu entisestään. Lahnakäsi miettii kättelyn jäleen, että oli siitä kauhea kättelijä, sattuu niin piip........
Ja jämäkkä kättelijä ajattelee juuri niin kuin me jämäkkä otteiset ajatelleen, MEREEN JOUTAISI LAHNAT :)
 
Heh
Joo se on kauheaa puristaa sitä ihmeellistä kättä joka on ihan löysä. En enää muista missä ja miksi, mutta muistan elävästi tilanteen kun eräs nainen nyrpeän näköisenä ojensi sormiaan mua päin. Sen huomas HETI että se on kalakäsi. No mua alkoi inhottaa se ilme (kuin oisin roskakasa) ja ne löysät sormet. Annoin sit oman käteni samalla tyylillä (joo, säälittävää tiedän) ja se kättely oli oikea "kaksi kalaa ohittivat toisensa vedessä". Siis hipaistiin toistemme sormia ja siinäpä se.

Yleensä otan kädestä kiinni ja puristan hieman. Katson silmiin.
 
Rukoilijasirkka
Inhottaa kuolleet kalat. Tuntuu, että toinen on niin heikko, jotenkin säälittävän voimaton, että minäkin pienellä kädelläni murskaan hänen lahnansa kätellessä. Semmoinen kättelijä tuntuu laiskalta, sairaalloiselta ja löysältä. Sluibarilta ja vielä jotenkin tylsältä seuralta. :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Siis MIKSI aina välillä tulee vastaan näitä "kuollut kala" -kädenpuristajia?
Kuollut kala on yleinen ammateissa joissa kättely kuuluu työkuvaan, yleislääkärit jättävät puristuksen kokonaan pois uran edetessä.
Suurin osa mulle sattuneista lääkäreistä onneksi kättelee ihan kunnolla, silloin kun joku meistä vastuussa oleva tulee lahnallaan tervehtimään eikä edes katso silmiin niin ei ole kyllä sellainen olo että hän on kovin motivoitunut selvittämään yhtään mitään..
 

Yhteistyössä