osaatteko laittaa kielen rullalle??

  • Viestiketjun aloittaja silakkasäkki
  • Ensimmäinen viesti
Mä vaan.
Osaan väännellä kieltä miten haluan, saan myös solmittua sen kirsikanvarren kielelläni.
Nyt ei kieli osu nenänpäähän, kun minulla on lävistys kielessä ja se hannaa vastaan.
 
Joo, onnistuu, mutta tuo kielen "kääntäminen" ei onnistu. Mies osaa sen jutun ja saa myös kielen nenänpäähän. Mulla on tällainen töpökieli ja sillä on hirmuisen pitkä... :whistle: Tytöllä näyttäisi olevan muuten isänsä kieli, näyttää tosi pitkältä.
 
Vilijonkka
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilijonkka:
Osaan, koska jouduin ekaluokalla käymään erityisopettajalla, että sen oppisin. Ihme juttu, luulin, että se on joku pakollinen taito?!
:eek: Ei voi olla totta?!?

Ihan totta. Moni muukin joutui. Mä olen aina luullut, että se on pakko osata. Sitä perusteltiin jotenkin sillä, että vieraiden kielten ääntäminen vaikeutuu jos sitä ei osaa. En muista kyllä enää tarkkaan.
 
tuttu
mä opettelin sen kielitötterön lapsena :) pistin mustekynän suuhun ja taivuttelin kieltä sen ympärille, on varmaan ollut hauskaa katsottavaa :) :) mutta jos sen osaaminen / siihen pystynminen on perinnöllinen juttu, niin kai sen olisin sit oppinut muutenkin.

kääntää en osaa enkä nenään yllä, mut mulla onkin söpö pikkunenä ;)
 

Yhteistyössä