Osaatteko sanoa viitearvoista mitään?

Löysin netistä nuo viitearvot ja sen mukaan tuo maidon 0,92 tarkoittaa että vasta-aineita on kohtalaisesti ja että aiheuttaa oireita monelle. Maitoa olen epäillyt jo vuoden.. Tuota vehnää epäilin itsekin vähän, että voiko noin pieni arvo vielä tehdä oireitakaan..
 
joo lapsella siis tulee sellaisia lehahduksia suun ympärille ja maha on koko ajan löysällä, on kiukkuinen. Atooppinen iho, joka ei parane edes kesällä. No odotellaan lääkärillä käyntiä, että mitä mieltä on. maito ollaan nyt kuitenkin jätetty pois.
 
Prinsessan aarre
Hei!

Se ihan riippuu. Joku voi reagoida noilla arvoilla, toiset ei. Kun noi allergia-arvot on vain viitteellisiä ja riippuu jokaisen omasta elimistöstä ja kehon välittäjäaineista, että miten se reagoi eri ruoka-aineisiin. Joten ainoa tapa saada selvyys asiaan on eliminoida ruoka-aine pois, sen jälkeen testata, mahdollisesti eliminoida uudestaan ja testata taas.. joskus joutuu eliminoimaan ja testaamaan moneen kertaan ennen kuin asiaan saa varmuuden.

Meiän pojalla puolivuotiaana maidosta saatu arvo oli huikea, 88.7 ja kananmunasta 7 jotakin. Sitten esimerkiksi soija oli vain hieman koholla, olisko ollut jotain 0.4 ja se kyllä aika pian ruokavalioon saatiin, että tuskin oli sille oikeasti allerginen ollenkaan. Vehnästäkin oli muistaakseni jotain 14, en tarkkaa lukemaa enää muista ja se saatiin vuoden odottelun jälkeen ruokavalioon takaisin. Tällä hetkellä kananmuna on testauksen alla ja erittäin hyvältä näyttää, maitoakin saa tipoittain pienen juustopalasen muodossa silloin tällöin. Ja poika siis nyt 3v.
 
prinsessan aarre: Niin kait nuo on aika ihmiskohtaisia nuo arvot.. Mulle ihotautilääkäri aikoinaan sanoi, että jostain 0,5 arvosta ei kannata alkaa mitään ruoka-ainetta poistamaan että hän on monesti nähnyt monien satojen arvoja.. Oli kyllä sellainen lääkäri että huh huh.. :eek: Hoitaja sitten sanoi myöhemmin, että sen tietää itse parhaiten mistä tulee oireita. Ja jos oireita tulee niin silloin kyseistä ruoka-ainetta tulisi välttää..
 

Yhteistyössä