Osaisiko joku auttaa?


Hei!

Mieltäni askarruttaa seuraava asia! Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kahdeksan vuotta. Josta kuusi vuotta ollaan asuttu yhdessä ja lapsiakin on jo siunaantunut kaksi. Naimisiin asti ei olla keretty eli avoliitossa ollaan tähän päivään asti eletty. Nyt ollaan eroamassa ja mietityttää raha-asiat..

Miehellä on aika paljon velkaa. Osa rahoista on tietysti mennyt elämiseen, mutta suuremmista hankinnoista mies on aika itsekeskeisesti päättänyt. Kuten on myös lainan otosta päättänyt aivan yksinään. Ilmoittanut minulle asiasta vasta siinä vaiheessa kun on lainan jo pankista ottanut. :( Nyt mies vaatiikin minua maksamaan puolet tästä velasta! Sen kyllä ymmärrän että mies ottaa erotessaan ostamansa huonekalut ynnä muut omistamansa tavarat,mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa puolet hänen ottamistaan lainoista. Olen minäkin huonoina aikoina joutunut vanhemmiltani rahaa lainaamaan ja tietysti ne jossain vaiheessa maksan heille takaisin. Olenhan minäkin näinä yhteisinä vuosina elättänyt perhettäni parhaani mukaan!

Osaisiko joku tässä asiassa auttaa? Voiko olla niin että joudun lainoista puolet maksamaan erotessamme? Kiitos jo etukäteen! :)
 
namimami
Ei tietenkään sinun tarvitse maksaa, olettehan avoliitossa ja papereissa ei sinun nimeäsi näy. Voithan sanoa miehelle että käyttämäsi osuus rahoista on palkkaa palveluksistasi eli ajalta jolloin olet pessyt hänen pyykkinsä, siivonnut, kokannut ym. mikäli hän ei liiemmin osallitunut. :D
 
hei hei....kyselit miehesi ottamista lainoista.....
itse selvittelin ko. asiaa, kun mieheni jo selkeästi uhkaili, etten selviäisi, koska hänen lainansa tulisivat minun maksettavakseni.
otin yhteyttä lakimieheen, ja hän kertoi, että vaikka olimme naimisissa, mutta minun nimeäni ei ole velkakirjoissa, enkä ole muutenkaan mukana lainojen otossa, niin mieheni on YKSIN vastuussa lainoistaa.!!!!
tämä olikijnhänelle aikasmoinen shokki, kun seuraavan uhkailun yhteydessä tuon kerroin.
tuo oli helpottava tieto.....
JA MUISTAKAA IHMISET...ERO ON JOSKUS HYVÄ RATKAISU, JA KAIKESTA SELVIÄÄ, JA ELÄMÄ JÄRJESTYY PIKKU HILJAA.
MUISTETAAN NAUTTIA LAPSISTAMME !!!
Uhkailut vievät henkistä voimavaraa, mutta emme voi murehtia tulevaisuudesta. ON ELETTÄVÄ TÄSSÄ JA NYT!!!

VOIMIA KAIKILLE !!!!
 

Yhteistyössä