osallistuuko mies kotitöihin käskemättä???

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
meillä mies laittaa ruuan, ei tarvii käskeä.... mutta siihen se sitten jää. mies ei pese pyykkiä, ei laita niitä narulle, ei siivoa tai keräile tavaroita lattialta ym järjestele paikkoja. keittiön pöydälle unohtaa usein tyhjät maitopurkit ym.... ruuan laiton jälkeen paikat hujan hajan, mies ei siivoa.

aina pitää pyytää tekemään, harvoin tekee itse käskemättä. joskus pyytäny että tiskaisi astiat, viisi päivää odotin, sitten tiskasin itse...
välillä ärsyttää kun mies ei itse osaa ajatella mitä pitäisi tehdä.....
 
4n äiti
kyllä tekee. ja mua kieltää aina tekemästä ja hyökkää imuroimaan etten ehi ite. ja koittaa patistaa mua sohvalle ja suuttuu jos menen siivoon vessan vaikka hän oli aikonu...ihana mies se onki.
 
Juuri äsken
sanoin miehelleni et meen laittaan pyykit kuivumaan ja istahdan vähäksi aikaa koneelle. Nii ylläri oli kun vaatteet olikin jo kuivumassa! :) Meillä kyllä mies tekee, niin pyytämättä ku pyydettäessä. Joskus kieltämättä jää likasia sukkia sohvalle tai kahvikuppi pöydälle mut se on vain joskus :)
 
Juuri äsken
sanoin miehelleni et meen laittaan pyykit kuivumaan ja istahdan vähäksi aikaa koneelle. Nii ylläri oli kun vaatteet olikin jo kuivumassa! :) Meillä kyllä mies tekee, niin pyytämättä ku pyydettäessä. Joskus kieltämättä jää likasia sukkia sohvalle tai kahvikuppi pöydälle mut se on vain joskus :)
 
Kyllä...tänään mies pyöritti 2 koneellista pyykkiä, kuivatti yhden ja laittoi toisen kuivurillisen päälle. Tämän lisäksi tyhjensi ja täytti uudelleen astianpesukoneen ja käynnisti sen...sitten se lähti töihin.

Enkä siis käskenyt tai pyytänyt.
 
Lex
Kyllä osallistuu. Tosin tulkintaeroja saattaa olla, hänen mieleensä ei välttämättä juolahda että jotakin tarvitsisi tehdä, vaikka mun mielestä ollaan hukkumaisillaan p*skaan... :whistle:

Mutta kyllä, sekä myös pyytämällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kyllä tekee. ja mua kieltää aina tekemästä ja hyökkää imuroimaan etten ehi ite. ja koittaa patistaa mua sohvalle ja suuttuu jos menen siivoon vessan vaikka hän oli aikonu...ihana mies se onki.
Minulla on just samanlainen :) Ihana muutenkin :) Jaksanut minua jo 12v :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kyllä tekee. ja mua kieltää aina tekemästä ja hyökkää imuroimaan etten ehi ite. ja koittaa patistaa mua sohvalle ja suuttuu jos menen siivoon vessan vaikka hän oli aikonu...ihana mies se onki.
Minulla on just samanlainen :) Ihana muutenkin :) Jaksanut minua jo 12v :)
Nyt vasta huomasin. Meilläkin on neljä lasta :) Johtuu varmaan osallistuvista miehistä, että jaksaa isoa perhettä?
 
Tekee oman osansa ihan erikseen sopimatta. Ruuanlaitto on hänen hommansa yleensä ja tiskaus silloin tällöin. Siivoukset sovitaan, periaatteessa mun hommani. Pyykkeihin ei saa koskea muut kuin minä :)
Lasten hoito sujuu erikseen sopimatta omalla painollaan.
 
vieras
Meillä ei tee käskemälläkään. Eli turha odottaa apua. Mut en kyllä siedä sitte kommentteja sotkusta ym vaikka mikä kaaos ois päällä. Syynä tosin 15 tunnin työpäivät eikä laiskuus. Sunnuntaisin saattaa tehdä ruokaa.
 
Ei. Enkä kyllä käske enkä pyydä. Jos ei itse ymmärrä tehdä niin ei sitten. Ja minä taidan olla kaikin puolin typerä koska TYKKÄÄN tehä kotitöitä :whistle: .
Anteeks, nyt huijasin,tekeehän mun mies jotain...Jos jätän imurin lattialle vihjeeks ni kyllä hän laittaa sen takaisin kaappiin lattialta etten vaan kompastu siihen :LOL:

Itseppä olen tuon mörkösein vierelleni ottanut, niin hyvässä kuin pahassa :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei tee käskemälläkään. Eli turha odottaa apua. Mut en kyllä siedä sitte kommentteja sotkusta ym vaikka mikä kaaos ois päällä. Syynä tosin 15 tunnin työpäivät eikä laiskuus. Sunnuntaisin saattaa tehdä ruokaa.
Niin ja lapsia on 6.
 
ahhhahhaaa
Miten teidän miehet on pärjänneet ennen yhteenmuuttoa, jos eivät mitään tee tai osaa tehdä?:eek: Kai ne on joskus itsekseenkin asuneet... Vai ovatko tulleet suoraan äidin helmoista?
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kyllä tekee. ja mua kieltää aina tekemästä ja hyökkää imuroimaan etten ehi ite. ja koittaa patistaa mua sohvalle ja suuttuu jos menen siivoon vessan vaikka hän oli aikonu...ihana mies se onki.
Minulla on just samanlainen :) Ihana muutenkin :) Jaksanut minua jo 12v :)
Nyt vasta huomasin. Meilläkin on neljä lasta :) Johtuu varmaan osallistuvista miehistä, että jaksaa isoa perhettä?
voi olla. ois hirveetä yksin tehä kaikki tosiaan. mutta sanon kyllä suoraan, että tämä syksy on ollut meillä rankka, monestakin syystä.
 
Kyllä osaa tehdä ... Mie olen vaan niin noheva että teen kaiken ennenkuin isäntä ehtii :)... ei voi aina yleistää että jos taloudessa nainen hoitaisi suurimman osan kotitöistä niin mies olisi joku saamaton ja osaamaton :)

Meillä tämä toimii näin ja toisilla toisinpäin... eihän siinä :)
 
murina
EI!

tai no joskus jotain, vahingossa. mutta onneksi pääsääntöisesti tekee edes silloin jos pyydän apua.

ja jos ei tee, on parin päivän päästä piru irti :(

koulutusta koulutusta..
 
murinaa
Alkuperäinen kirjoittaja ahhhahhaaa:
Miten teidän miehet on pärjänneet ennen yhteenmuuttoa, jos eivät mitään tee tai osaa tehdä?:eek: Kai ne on joskus itsekseenkin asuneet... Vai ovatko tulleet suoraan äidin helmoista?
no äidin helmoista tyttökaverin helmoihin tietysti.
 
Ihan oma-alotteisesti se toimii. Ruuat se tekkee meillä aina ko mie en ees ossaa. Mut pesee pyykkiä, jopa vessanki ilman eri käskyä. Tyhjentää ja täyttää tiskikonneen, vie matot ulos jos siltä tuntuu, imuroija en sen anna ko se on minun lempipuuhaa, joten se jää mulle aina...

Ja molemmat ollaan perus siistejä ihmisiä, eli meillä ei kamat loju ikinä pitkin ja poikin...
 

Yhteistyössä