Osallistuvatko isovanhemmat lasten hankintoihin rahallisesti

Tuosta toisesta ketjusta tulee tunne, että muiden lapsille isovanhemmat ostaa kaikki vaatteet ja kengät ja tavarat... tai aika monelle molemmat isovanhemmat ostelevat kaikenlaista.

No, meidän lapsenlapsille ei osta kukaan muu kuin vanhemmat. Toisilta isovanhemmilta voi tulla kortti syntymäpäivänä, jos muistavat, useammin ei. toiset ostavat tiimarikrääsää. Jouluna ehkä villasukat toisilta ja toisilta joku turha muovilelu, jota ei ole toivottu eikä edes ajankohtainen (liian pienille tarkoitettu).

Vastaus siis EI OSALLISTU.
 
osallistuvat. ostavat sitä mitä milloinkin on tarvis.. toissapäivänä äiti kävi helsingissä ja toi lapsille ohkaisia kesähousuja kun olin maininnut ettei lapsilla sellaisia ole. kenkien hankintaan ovat osallistuneet usein ja esikoinen sai vanhemmiltani pyörän lahjaksi kun itse puhuin pojalle sellaisen ostavani. vähän kaikenlaista. isä tuo työreissuiltaan yleensä lapsille t-paitoja.<br><br>
 
Silleen osallistuvat, että syntymäpäivä ja joululahjat on usein toive/tarpeen mukaan hankittu. Esikoinen sai syntymäpäivänä tykötarpeita partioleirille ja retkeilyyn. Ukki antoi juomapullon ja ruokailuvälineet ja mummo villasukat.
Ei ne muuten mitään osta eikä pyydetäkkään. Mutta harrastuksiin liittyvää tulee aina joulusin ja synttäreillä.
 
Lähes kaikki talvihaalarit on mummut ostanu pyytämättä ja en tietenkään niistä kieltäydy, muutenkin joskus vaatteita ostavata, mutta ei sitten muuta.
Niin tai synttärilahjaksi ovat saaneet keinun, kaivurin ja pyörän.
 
pykärä
meillä minun vanhemmat ostelee. ne ostaa semmoisia pikku juttuja. esim jonkun pikkuauton silloin tällöin..
ostavat joskus vaatettakin jos näkevät jotain semmoista kivaa, mutta minulla on ehkä liian tarkka maku pojalleni niin eivät niin usein vaikka kun ovat ostaneet niin mieluisia on kyllä ollut...

tänä vuonna ajattelimme porukalla ostaa synttäri lahjan kun olisi vähän kalliimpi, mutta pitkäaikainen ja varmasti mieluinen. jouluna ja synttäreillä muistavat kyllä, mutta olemme kaikille sanoneet että pojalla on niin paljon tavaraa ettei mitään silleen tarvitse...

pääasiassa kyllä lelut, vaatteet ja muut ostamme ihan itse.
 
Sanoisin että ei osallistu, eli itse ostetaan kaikki mitä tarpeelliseksi katsotaan.

Mutta siis joulu- ja syntymäpäivälahjat lähettävät ja kun muutaman kerran vuodessa tavataan niin usein ovat tuolloin jonkun vaatteen tai lelun hommanneet.
 
Osallistuvat ihan omasta halustaan ja ilman kysymistä...

Esimerkiksi viimeinen heidän hankinta oli tytölle (6-vuotias) oma puhelin, kun ohimennen mainitsin, että täytyy hankkia tytölle kännykkä ennenkuin koulu alkaa... Kännykkä tuotiin ovelle 3:n päivän kuluttua mainitsemisesta, jolla en todellakaan tarkoittanut, että he ostaisivat. :/

Kerran kun tyttö oli pieni, kiipesi hän keskellä yötä pinnasängystä tehden ensin nallesta, peitosta ja tyynystä korokkeen ja tipahti meidän sängylle, joka oli pinniksessa kiinni. Juttelin isälle, miten "tyttö on välkky kun teki korokkeen itselleen". ;) Kahden tunnin kuluttua isä oli ovella uusi lastensänky kainalossaan (siis sellainen matala, jossa on vain pienet laidat ja siten olematon putoamisvaara).

Esimerkkejä on ihan loputtomiin...käytännössä minun vanhemmat ovat ostaneet tytölle melkein kaiken vähän kalliimman pyöristä ja suksista lähtien, enkä ole koskaan pyytänyt vaan ollut ihan itse aikeissa ostaa. :/ Lisäksi he syytävät meille paljon rahaa ennakkoperinnön muodossa. Ainoa lapsenlapsi ja rikkaat isovanhemmat, joten mikäs siinä on ollessa kuin sanoa kiitos vaan aina kun ovi käy...ei heille ei vastaukseksi kelpaa kun kuulemma ei elämässä ole mitään tärkeämpää kuin me ja heidän pikku prinsessa, eli tyttömme... :heart:
 
Osallistuvat.

Varsinkin anoppi ja appi on ihan hurahtanut poikaan kun on heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Hän ostelee vaatetta, uutena ja kirpparilta sekä leluja (onneksi vähän ettei hukuta tavaran paljouteen). Äitini ostelee hieman vähemmän, hänellä kun on ennestään jo yksi lapsenlapsi hellittävänä, niin ei meidän poika ollut enää niin mahdottoman ihmeellinen juttu. äitini ostaa pääasiassa vaatteita jonkun verran ja yleensä silloin kun itse olen hänen mukanaan. Isäni taas antaa ennemmin muutoman kympin sillon tällön ja käskee ostaa pojalle jotain mitä tarvitaan (ei oikein osaa kulkea kaupoissa ja hypistellä pieniä vaatteita =) )
 
Mun äitini tekee alennusmyynti löytöjä mein neidoille. JA joskus saattaa miehen isä antaa avustus rahaa johonkin isompaan hankintaa. Mun isäni sitten taas antaa muuten joskus reilummin diisseli rahaa tms, kun oon vaikka nuita sisaruksiani kuskaillut :)
 
Mya
Meillä mummelit ja papat ostaa lähes kaikki pojan vaatteet. Mun vanhemmat osti pojalle myös vaunut ja pinnasängyn (käytetyt). Lelujakin tulee silloin tällöin. Rahaa eivät yleensä anna, vaan ennemmin tavaraa.

Kaikki isovanhemmat auttavat mielellään kun kukkaron tietävät opiskelijoiden kukkaron paksuuden.

Me käydän sitten vastavuoroisesti syöttämässä heitä vanhaikodissa tulevaisuudessa ;)
 

Yhteistyössä