Osastolle joutuminen raskaus aikana, mistä syistä?

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
mietiskelin tässä aikani kuluksi millä perusteilla otetaan osastolle raskaus aikana. tietyst jos alkaa avautumaan ennen aikaisesti, tai vedet alkaa tihkumaan tms...
Mutta otetaanko seurantaan esim. silloin, jos on kivuttomia supistuksia usein, ei siis avaavia, ja kipuja mahassa, joiden syytä ei oikein tiedetä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mietiskelin tässä aikani kuluksi millä perusteilla otetaan osastolle raskaus aikana. tietyst jos alkaa avautumaan ennen aikaisesti, tai vedet alkaa tihkumaan tms...
Mutta otetaanko seurantaan esim. silloin, jos on kivuttomia supistuksia usein, ei siis avaavia, ja kipuja mahassa, joiden syytä ei oikein tiedetä?
Ei varmaankaan. Onhan kaiken maailman kasvukipuja odotettavissakin kun kohtu ja lihakset venyy.

Itse jouduin rv 29 esikoisen aikana osastolle, kun tyttö meinasi syntyä liian aikasin. Kohdunsuu avautu niiden supistusten myötä 4 cm ja makasin siis lääketippaletkun jakona osastolla.
 
Minulla supisteli paljonkin esikoista odottaessa. Ottivat tarkkailuun pariksi päivää, antoivat kortisoonit(keuhkojen kypsytystä varten). kuitenkin vaikka supisteli tuon koko ajan kun olin tarkkailussa tilanne ei edennyt yhtään, joten päästivät kotiin.Eivät varmaan suoraan ota tarkkailuun pidemmäksi aikaa, toki tutkivat mistä kivut tms johtuvat. :flower:
 

Yhteistyössä