osittainen hoitovapaa

kertokaa olisiko minulla mahdollisuutta jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Olin ennen äippälomalle jääntiä 9kk:tta samalla työnantajalla töissä määräaikaisesti. En ole oikein saanut selkoa kelan sivuilta milloinka on mahdollista jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Kysynpä nyt ekax täältä ennekuin lähden tarkemmin itse kelan konttorilta kyselemään. Eli voinko jäädä osittaiselle hoitovapaalle vaikka ei ole vakipaikkaa ja tavallaan työpaikkaa ei ole "odottamassa" äippäloman jälkeen? Töitä varmasti saisin samasta paikasta, jossa työskentelin aiemmin.
Kiitos!
 
äiti täälläkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 15:13 miina kirjoitti:
kertokaa olisiko minulla mahdollisuutta jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Olin ennen äippälomalle jääntiä 9kk:tta samalla työnantajalla töissä määräaikaisesti. En ole oikein saanut selkoa kelan sivuilta milloinka on mahdollista jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Kysynpä nyt ekax täältä ennekuin lähden tarkemmin itse kelan konttorilta kyselemään. Eli voinko jäädä osittaiselle hoitovapaalle vaikka ei ole vakipaikkaa ja tavallaan työpaikkaa ei ole "odottamassa" äippäloman jälkeen? Töitä varmasti saisin samasta paikasta, jossa työskentelin aiemmin.
Kiitos!
Voit jäädä, kun olet ollut puoli vuotta samalla työnantajalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 16:52 äiti täälläkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 15:13 miina kirjoitti:
kertokaa olisiko minulla mahdollisuutta jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Olin ennen äippälomalle jääntiä 9kk:tta samalla työnantajalla töissä määräaikaisesti. En ole oikein saanut selkoa kelan sivuilta milloinka on mahdollista jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Kysynpä nyt ekax täältä ennekuin lähden tarkemmin itse kelan konttorilta kyselemään. Eli voinko jäädä osittaiselle hoitovapaalle vaikka ei ole vakipaikkaa ja tavallaan työpaikkaa ei ole "odottamassa" äippäloman jälkeen? Töitä varmasti saisin samasta paikasta, jossa työskentelin aiemmin.
Kiitos!
Voit jäädä, kun olet ollut puoli vuotta samalla työnantajalla.
Lämmin kiitos sinulle vastauksesta! Tämä pelasti päiväni :hug:
 
jos menet tuohon samaan työhön niin käsittääkseni sun pitää ekaksi olla se puoli vuotta siellä...ymmärsin et sulla on määräaikainen sopimus loppunut kun jäit äitiyslomalle, vai?

Osittainen hoitovapaa

Vanhemmat voivat lyhentää työaikaa palkattomasti eli pitää ns. osittaista hoitovapaata lapsen toisen kouluvuoden päättymiseen saakka. Pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä olevan lapsen vanhemmat voivat pitää osittaista hoitovapaata lapsen kolmannen lukuvuoden päättymiseen saakka.

Vanhemmat voivat pitää osittaista hoitovapaata saman kalenterijakson aikana, mutta he eivät saa olla osittaisella hoitovapaalla yhtäaikaisesti hoitamassa lasta.

Vanhemman on oltava työskennellyt vähintään puoli vuotta kuluvan vuoden aikana saman työnantajan palveluksessa ennen kuin hän jää hoitovapaalle. Hoitovapaajakso toteutetaan työnantajan ja työntekijän keskenään sopimalla tavalla.

Osittaista hoitovapaata käyttävä vanhempi voi hakea Kelalta osittaista hoitorahaa ansionmenetyksen korvaamiseksi.
<br><br>
 

Yhteistyössä