Ostaako kukaan enää kirpparilta vaatteita???

  • Viestiketjun aloittaja "MÄ"
  • Ensimmäinen viesti
dusk harmaana
No mie en maksais haalarista 10 euroa vaika kuinka ehjä merkkituote yms. kuitenkin käytetty..

Ulkovaatteista maksan 7e ja alle... ja sisävaatteista max.2e

Alelootista saa samanlaista käytämätöntä tavaraa.
 
km
nykyään kirppishinnat tahtoo olla korkeat. Tänäänkin oli polvista ja takamuksesta kulunut remu haalari 25e. Itse ostin lastenvaateliikkeen alerekistä UUDEN remuhaalarin hintaan 32e. Että mieluummin haen alesta uuden kuin maksan hirveitä summia käytetystä kuluneesta tavarasta. Kun käytetty on aina käytetty ja sopiva kirppishinta on 10% tuotteen ovh:sta.
 
nykyään kirppishinnat tahtoo olla korkeat. Tänäänkin oli polvista ja takamuksesta kulunut remu haalari 25e. Itse ostin lastenvaateliikkeen alerekistä UUDEN remuhaalarin hintaan 32e. Että mieluummin haen alesta uuden kuin maksan hirveitä summia käytetystä kuluneesta tavarasta. Kun käytetty on aina käytetty ja sopiva kirppishinta on 10% tuotteen ovh:sta.
Mä ostin Prismasta uuden Remun hintaan 17€...70% alessa siis oli :)
 
"kaikenlaista"
Minä ostan kirppikseltä niin paljon kuin vain tarpeeseemme sopivaa löydän.

Kiertelen eri kaupungeissa käydessäkin kirpputorit. Se on paljon edullisempaa. Mutta olen huomannut myös sen, että kirppiksillä on alettu rahastaa. Jostain Lennen, Jonathanin tai Reiman ulkohaalarista pyydetään yleensä 10 €:stä ylöspäin jotain, VAIKKA olisi ihan kulunut haalari.

Ei kai kukaan pelkän merkin takia osta, jos haalari on ihan selkeästi kulunut polvista ja pepusta? (en siis väitä että ap:llä oli näin) Mutta näitä on nähty.

Hyvä tavara varmasti menee kun vain on otollinen aika ja ostaja sattuu kohdalle. Voi kun enemmänkin olisi aikaa kirppiksiä kierrellä. :)
 
"kaikenlaista"
esim. ostin pojalle Reimatecin haalarin kirppikseltä 15 €:lla, koska oli täysin ehjä, ei kulumaa, todella siisti ja koko 122. Siihen satsasin mielelläni, kun ei todellakaan ole vara uutena ostaa. Se oli minulle löytö. :)
 
[QUOTE="mä";21904414]Mikä on oikeesti kohtuu hinta... meillä oli yhden talven olleet haalarit (maksoi alessa 80€) ja oli myös housu ja takki, eli ei alvariinsa päällä. Ei yhtään kulumaa polvissa, pepussa yms. ja pyysin 10€ eikä kuukauden aikana menny kirppiksellä... lähetin sitten paketin venäjälle. Tuli paljon parempi mieli siitä...[/QUOTE]

Toi ois mulle kohtuu. Se mitä täälä olen tavannut, on tyyliin likanen, risa ja kulunu reimatec, 40e...ainuttakaan sopivaa ehjää ja kohtuuhintasta osunu kohalle. Kyl se parikymppiä oikeasti hyvästä on ok.
 
Itse ostan nykyään kaikki vaatteet kirpputorilta(jos ei alusvaatteita lasketa) kunhan löytyy omaa kokoa. Lähtöhintaa en mieti juuri koskaan, ainoastaan tuotteen nykyistä hintaa ja kuntoa.

Vaatteissa on tosin se ongelma kun kirpputorilla ei melkein kukaan kirjoita että vasemmassa hiassa on tahra tai jostain vastaavaa. Toki siinä saa itse katsella ja tutkailla tuotetta, mutta aina ei kaikkea heti huomaa.
 
Ostan itse kirppareilta paljon lasten vaatteita jos hinta/laatu on kohdillaan. Itse kannoin juuri autoon monta kassillista pieniä vaatteita, kirpparille oon siis menossa myymään. Lastenvaatteissa pitäisi ainakin hinta olla aika kohdillaan (0,40-3€), mutta aikuisten vaatteista (varsinkin takeista 5-10€, osa ihan uusiakin) en oo ihan varma.. Jos ei mene ekan viikon aikana kaupaksi niin teitty voin sitten halventaa.

Noista teidän haalaripuheista tulikin mieleen, että pitää vielä ne katsoa mitä laittaa myyntiin..
 
Itse ostan nykyään kaikki vaatteet kirpputorilta(jos ei alusvaatteita lasketa) kunhan löytyy omaa kokoa. Lähtöhintaa en mieti juuri koskaan, ainoastaan tuotteen nykyistä hintaa ja kuntoa.

Vaatteissa on tosin se ongelma kun kirpputorilla ei melkein kukaan kirjoita että vasemmassa hiassa on tahra tai jostain vastaavaa. Toki siinä saa itse katsella ja tutkailla tuotetta, mutta aina ei kaikkea heti huomaa.
Totta tuo, ettei kaikki myyjät kirjaa virheitä.

Olen sitten omalta osaltani koittanut olla rehti ja kirjannut mahdolliset virheet. Sinänsä virheellisiä vaatteita en myy, mutta jonkun paidan johon pitää lisätä 1 nappi, tai mekko, jonka helma pitää ommella 5 cm matkalta, olen saattanut puoli-ilmaiseksi myydä ja niistä toki olen laittanut merkinnän.
 
Välikysymys...

MITEN kannattaa myydä sukat?

Mulla on 26 paria tyttöjen sukkia noin 0-2kk ikäiselle vauvalle. Paljonko ihmisillä yleensä on sukkia hankittuna vauvalle...kannattaako tuo jakaa kahteen? Kolmeen?
 
Välikysymys...

MITEN kannattaa myydä sukat?

Mulla on 26 paria tyttöjen sukkia noin 0-2kk ikäiselle vauvalle. Paljonko ihmisillä yleensä on sukkia hankittuna vauvalle...kannattaako tuo jakaa kahteen? Kolmeen?
Uskoisin että jos myyt niitä vaikka 5 parin seteissä, voisivat mennä kaupaksi. Sukat pussiin/nippuun ja sitten joku kohtuullinen hinta, vaikka 1e niin siten voi myydä.
 
"vieras"
Mä löydän aina ja aina saan myytyä ;) Kävin tänään Lahden kirpparit läpi, oli aika huono tarjonta tällä kertaa.. löysin kuitenkin löydön, hyväkuntoisen marimekon Samu jussi-kosken neulepuseron 6 eurolla <3
 
"kirppismyyjä"
minä myyn tuotteet lähestulkoon euron kappaleelta, katsomatta, mitä myyn. haluan vaan päästä niistä eroon. vauvan ja lastenvaatteet on max 2e, suurin osa lähtee 0,50-1e, ja siltikin saa kantaa osan takaisin aina. Makuupussi ostettiin 2 eurolla, omia takkeja meni 4 eurolla kappaleelta, syöttötuolin myin 10 eurolla pehmusteineen, päiväpeitteestä joku maksoi 20e, mutta olikin uudenveroinen ja siististi pakattuna läpinäkyvään muoviin.
 
Mä en enää edes katsele kirppareilla vaatteita, kun tuntuu että ihmisillä on mennyt markat ja eurot sekasin. Jos joskus sattuu silmiin joku edullinen ja ehjä vaate, niin saatan ostaa, mutta lasten sisävaatteita saa niin halvalla kaupastakin, että en siksi edes vaivaudu etsimällä etsimään. Ja kyllähän se niin on, että vaikka olis kuinka kulahtanut haalari, niin hinta saattaa olla ihan älytön jos siinä vaan lukee reimatec.
 
Täysin mieleisestäni väristä ja siististä kunnosta voin maksaa ulkopuvussa enemmänkin. Mikäli sattuu oikea koko. Pelkästä merkistä en maksa,eli rikkinäiset ja tosi kuluneet ja likaiset jää sinne mikäli hinta on kova. Jotenkin likaantuneen saatan kyllä ostaa pihahaalariksi mikäli väri on mieluinen ja hinta halpa.
 

Yhteistyössä