Ostaisitko juuri 3-vuotta täyttäneelle tytölle vielä välikausihaalarin...

  • Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti
sh-äiti
...vai 2-osaisen välikausipuvun? Toppahaalari on ihan huisin kätevä ja siitä emme varmaan luovu vielä moneen vuoteen mutta pähkäilen välikausivaatteen oston kanssa. Kokisin että ehkä moonikäyttöisempi voisi olla 2-osainen puku, kun takkia voisi käyttää erikseenkin, mutta sitten taas kun miettii päiväkotioloja, niin oisiko siellä ulkoillessa haalari parempi? Kertokaa kokemuksianne:)
 
"Katja"
Itse meinasin ostaa ulkoiluun vedenpitävän haalarin omalle 3-vuotiaalleni, ja sitten toiseksi asuksi 2-osaisen kauppa/kylättely jne, asuksi, ja tuo jälkimmäinen joku halppisversio eikä tarvii pitää vettä,ehkä kirpparilta ostan jos siisti löytyy.
 
äithhh
Meillä haalarit juurkin tuon hieman yli 3veen kanssa parhaita. Ei nouse takin helmat, tms ja kivempi möyrytä tuolla... Ostin juuri tänä vuonna 6v täyttävälle kummilapsellekin haalarin äidin toiveesta, on kuulemma vielä eskari-ikäisellekin paras päällä :)
 
Tottakai ostaisin, ostan omalleni varmasti vielä 4-vuotiaanakin jos ei pidempäänkin!
Meillä käytössä sekä haalari että kaksiosainen puku, joka on käytännöllisempi sitten kun alkaa lämmetä mutta on kuitenkin vielä kostea ja kylmä maa!
 
"vieras"
Ostaisin haalarin ulkoiluun ja leikkeihin, takin ja housut sitten kauppamatkoille. Samaa takkia voisi sitten käyttää paremmilla ilmoilla, kun joutuu välillä vaatetusta vähentämään. Haalari olisi se kosteussuojattu juttu.
 
meillä on ollut aina 2 eri pukua käytössä: haalari pihalle ja puistoon. ja sitten takki & housut kauppareissulle, kylään ja kerhoihin.
2 osaisessa puvussa on muuten se hyvä puoli et ilmojen lämmetessä siinä pystyy paremmin vähentämään vaatetusta kun haalarissa..
 
"mie"
Jos vain löydän, niin aion ostaa keväällä 3v täyttävälle lapselle sellaisen 2-osaisen välikausiasun, jossa housuissa on yläosakin. Tai vähintään joku henkselimalli.
 
vv
Ihan ehdottomasti kaksiosainen. Puolitoistavuotiaana lapsella oli molemmat ja minusta haalari oli tosi epäkäytännöllinen, joten sen jälkeen on aina ollut kaksiosainen. Ei nouse mihinkään eikä päästä vettä tai kuraa yhtään mistään kun on haalarimalliset housut ja takissa hyvä leikkaus (tai oikeastaan kunhan ei ole helmassa kuminauhaa). Päiväkodista kysyin kun lapsi aloitti silloin puolitoistavuotiaana, että kumpi olisi parempi ja heidän toive oli kaksiosainen. Tppavaatteissa haalari ostetaan vielä varmasti parikin vuotta, mutta 3- vuotiaalle ehdottomasti kaksiosainen vk-puku.
 
"mie"
Päiväkodista kysyin kun lapsi aloitti silloin puolitoistavuotiaana, että kumpi olisi parempi ja heidän toive oli kaksiosainen. Tppavaatteissa haalari ostetaan vielä varmasti parikin vuotta, mutta 3- vuotiaalle ehdottomasti kaksiosainen vk-puku.
Oon muuten mietin, mihin perustuu tämä yleisesti kuultu asia, että 2-osainen olisi päiväkotiin kätevämpi? Itse kun kuvittelisin, että haalari olisi lapsen itse helpompi pukea ja näin ollen päiväkodin kannalta kätevämpi.
 

Yhteistyössä