Ostaisitko yli 100 000 ajetun auton?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
2v sitten kun ostettiin tuo volvo Oulusta ja ajeltiin kotiin peräkkäin, mies meidän uudella autolla tytön kans, ja minä vanhalla perässä, niin samalla matkalla pyörähti MOLEMPIEN autojen mittareihin 100 000km täyteen. Ja kyllä me siis ostettiin 100 000ajettu auto, volvo.
 
Totta hitossa. Ei meidän yksikään auto ole ollut alle 100tkm ajettu. Tuolla kakkosautolla ajettu ostaessa 297000km. Sehän on Audille (2.2) vasta sisäänajokilometrit ;)
Pökötillä oli muistaakseni ajettu sen piirun verran yli 100000km.
Ei meillä ole varaa eikä intoa pistää autoihin hirveitä summia. Kilometrit eivät ostopäätöstä ratkaise. On monia autoja, joita en ottais uutenakaan...esimerkiksi Mersu.
 
armaselain
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Totta hitossa. Ei meidän yksikään auto ole ollut alle 100tkm ajettu. Tuolla kakkosautolla ajettu ostaessa 297000km. Sehän on Audille (2.2) vasta sisäänajokilometrit ;)
Pökötillä oli muistaakseni ajettu sen piirun verran yli 100000km.
Ei meillä ole varaa eikä intoa pistää autoihin hirveitä summia. Kilometrit eivät ostopäätöstä ratkaise. On monia autoja, joita en ottais uutenakaan...esimerkiksi Mersu.
Pakko nyt kysyä että mikset tykkää mersuista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Totta hitossa. Ei meidän yksikään auto ole ollut alle 100tkm ajettu. Tuolla kakkosautolla ajettu ostaessa 297000km. Sehän on Audille (2.2) vasta sisäänajokilometrit ;)
Pökötillä oli muistaakseni ajettu sen piirun verran yli 100000km.
Ei meillä ole varaa eikä intoa pistää autoihin hirveitä summia. Kilometrit eivät ostopäätöstä ratkaise. On monia autoja, joita en ottais uutenakaan...esimerkiksi Mersu.
Pakko nyt kysyä että mikset tykkää mersuista?
Sen verran lähipiirissä on niitä ollut (ja miehen työpaikalla myös) ja kokemukset eivät oikein positiivisia. Hinta-laatusuhde ei oikein ole kohdallaan, penkit on kamalat istua jne. En siis ole koskaan omistanut Mersua, mutta ajanut olen paljonkin. Eikä ne Mersut, joita lähipiirissä on ollut, ole olleet todellakaan ihan perusmalleja vaan sieltä keskitason ylemmältä puolelta.

 
Nykyinen VW Passat tuli hommattua siinä vaiheessa liikkestä, kun auton mittariin oli kertynyt jo 115 tkm. Eipä ole tarvinut katua hankintaa, seuraava virtsanpylväs 160 tkm kolkkuttelee jo ovella ja auto toimii edelleen kuin unelma. Kuten joku oli aiemmin todennutkin -lähestulkoon kaikilla huolletuilla ja asiallisesti pidetyillä nykyautoilla ajaa 300 tkm ja ylikin.

Seuraavan autohankinnan kohdalla voisi aloituskilsoja olla vähemmän, mutta uuteen emme vaimon kanssa mielellään investoi -arvo kun tippuu sellaista kyytiä että :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Nykyinen VW Passat tuli hommattua siinä vaiheessa liikkestä, kun auton mittariin oli kertynyt jo 115 tkm. Eipä ole tarvinut katua hankintaa, seuraava virtsanpylväs 160 tkm kolkkuttelee jo ovella ja auto toimii edelleen kuin unelma. Kuten joku oli aiemmin todennutkin -lähestulkoon kaikilla huolletuilla ja asiallisesti pidetyillä nykyautoilla ajaa 300 tkm ja ylikin.

Seuraavan autohankinnan kohdalla voisi aloituskilsoja olla vähemmän, mutta uuteen emme vaimon kanssa mielellään investoi -arvo kun tippuu sellaista kyytiä että :)
300tkm ei ole matka eikä mikään. Mun veljellä on yli 500tkm ajettu Audi ja siihen ei ole tehty mitään muuta kuin perushuoltoja. Meillä itellä oli samanverran ajettu Mazda ja eipä sekään muuta tarvinnut kuin bensaa tankkiin. Ennen tuo 300tkm oli pienemmillä autoilla sellainen maaginen raja mut ei nykyään enää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Totta mooses.. kunhan ei ole Opel eikä Peugeot... :D Kun auto kestää ajaa n.5km suuntaansa 2x päivässä niin se riittää isännän työmatkoihin ja jos se kestää 20km suuntaansa 2x päivässä niin minunkin töissäkäynti ja lapsen hoitoonvienti onnistuu joten viis siitä minkä verran on mittarissa kilometrejä kunhan auto kulkee..
Opelia vierastan itsekin, mutta onko nykyisinkin vielä peugeot yhtä kuin susi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Totta mooses.. kunhan ei ole Opel eikä Peugeot... :D Kun auto kestää ajaa n.5km suuntaansa 2x päivässä niin se riittää isännän työmatkoihin ja jos se kestää 20km suuntaansa 2x päivässä niin minunkin töissäkäynti ja lapsen hoitoonvienti onnistuu joten viis siitä minkä verran on mittarissa kilometrejä kunhan auto kulkee..
Opelia vierastan itsekin, mutta onko nykyisinkin vielä peugeot yhtä kuin susi?
Meillä on ollut molempia, eikä kummassakaan ole ihmeempiä vikoja ollut. Opeleita on ollut useampiakin, isoimmasta päästä. Pösö on toiminut hyvin. Ei siihen oo tehty muuta kuin normihuoltoja. Ei sillä tosin oo ajettu kuin 140tkm, vaikka vuosimalli on 98
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Nykyinen VW Passat tuli hommattua siinä vaiheessa liikkestä, kun auton mittariin oli kertynyt jo 115 tkm. Eipä ole tarvinut katua hankintaa, seuraava virtsanpylväs 160 tkm kolkkuttelee jo ovella ja auto toimii edelleen kuin unelma. Kuten joku oli aiemmin todennutkin -lähestulkoon kaikilla huolletuilla ja asiallisesti pidetyillä nykyautoilla ajaa 300 tkm ja ylikin.

Seuraavan autohankinnan kohdalla voisi aloituskilsoja olla vähemmän, mutta uuteen emme vaimon kanssa mielellään investoi -arvo kun tippuu sellaista kyytiä että :)
300tkm ei ole matka eikä mikään. Mun veljellä on yli 500tkm ajettu Audi ja siihen ei ole tehty mitään muuta kuin perushuoltoja. Meillä itellä oli samanverran ajettu Mazda ja eipä sekään muuta tarvinnut kuin bensaa tankkiin. Ennen tuo 300tkm oli pienemmillä autoilla sellainen maaginen raja mut ei nykyään enää.
Pitkälti totta. Tosin, onhan sekin syytä huomioida, onko kyseessä bensa- vai dieselkäyttöinen auto. Uskoisin veljelläsi olevan diesel-Audin, mutten toki varma voi olla. Bensiiniautoissa 300 tkm ei suinkaan ole paha, mikäli autoa on pidetty hyvin ja etenkin jos siinä on suuremman koon moottori, jotka yleisesti eivät kulu aivan niin nopeaan tahtiin kuin esim pienten perheautojen 1,6-litraiset. Ja riippuu myös automerkistä. Mutta yli 300 tkm ajettua autoa harva normiautoilija lähtee ostamaan, olipa auto pidetty miten hyvin tahansa, koska edellisen omistajan ajokäyttäytymistä on hankala arvioida.

Ja niin, meillä siis bensa-Passat.

 
LEP
100 tuhatta kilometriä ajettu autohan on vasta sisäänajettu ihan, eli todellakin ostaisin jos muuten siistissä kunnossa pidettykkin on. Tuollainen määrä kilometrejä tulee äkkiä jo autoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Nykyinen VW Passat tuli hommattua siinä vaiheessa liikkestä, kun auton mittariin oli kertynyt jo 115 tkm. Eipä ole tarvinut katua hankintaa, seuraava virtsanpylväs 160 tkm kolkkuttelee jo ovella ja auto toimii edelleen kuin unelma. Kuten joku oli aiemmin todennutkin -lähestulkoon kaikilla huolletuilla ja asiallisesti pidetyillä nykyautoilla ajaa 300 tkm ja ylikin.
Seuraavan autohankinnan kohdalla voisi aloituskilsoja olla vähemmän, mutta uuteen emme vaimon kanssa mielellään investoi -arvo kun tippuu sellaista kyytiä että :)
300tkm ei ole matka eikä mikään. Mun veljellä on yli 500tkm ajettu Audi ja siihen ei ole tehty mitään muuta kuin perushuoltoja. Meillä itellä oli samanverran ajettu Mazda ja eipä sekään muuta tarvinnut kuin bensaa tankkiin. Ennen tuo 300tkm oli pienemmillä autoilla sellainen maaginen raja mut ei nykyään enää.
Olis kiva tietää mikä on "perushuolto". 500 tkm ei ajeta pelkillä huolloilla vaan kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan jo ihan tosissaan jos haluaa auton yleensä edes toimivan ja olevan hyvä ajettava.
 

Olis kiva tietää mikä on "perushuolto". 500 tkm ei ajeta pelkillä huolloilla vaan kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan jo ihan tosissaan jos haluaa auton yleensä edes toimivan ja olevan hyvä ajettava.


No mä luen näihin "perushuoltoihin" juurikin noita kuluvia osia kuten kytkintä, jarruvermeitä, hammashihnaa, syyläriä, tiivisteitä ym ym. Näitähän saattaa joutua vaihtamaan suht vähän ajettuihinkin. Esim. iskareita mun vanhemmilla menee tosi paljon kun asuvat niin huonon tien takana. Veljen Audiin on juurikin noita mun vinkkelistä perusjuttuja laitettu. Isompaa moottoriremppaa ei ole tehnyt. Niin ja Pennolalle tiedoksi: ei todellakaan ole dieseli. Eikä me ehkä ollakaan ns. normiautoilijoita. Mä ite pystyn aika pitkälle kuluvaa osaa vaihtamaan (kun on sen verran ikäneitoja noi autot, ettei tietsikan nokkaan tarvii laittaa) kun on sen verran entistä koulutuspohjaa tekniikan alalta. Sit jos omat tiedot ei riitä, lähipiiristä löytyy sekä Pösö et Audi-guru.
Meidän omaan Audiin, jolla on siis se 300tkm jo ohitettu, on vaihdettu tosi paljon osaa ennakoivasti, ennen kuin on ihan pakko. Se entinen ja ainut aikaisempi omistaja on himonysvääjä. Kyllä mä vahvasti uskon, et sillä sen puoli milliä ajelee...mikäli ei kolariin joudu. Korihan siinä ei ruostu kun se on sinkitty :whistle:
 
Wide
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Olis kiva tietää mikä on "perushuolto". 500 tkm ei ajeta pelkillä huolloilla vaan kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan jo ihan tosissaan jos haluaa auton yleensä edes toimivan ja olevan hyvä ajettava.


No mä luen näihin "perushuoltoihin" juurikin noita kuluvia osia kuten kytkintä, jarruvermeitä, hammashihnaa, syyläriä, tiivisteitä ym ym. Näitähän saattaa joutua vaihtamaan suht vähän ajettuihinkin. Esim. iskareita mun vanhemmilla menee tosi paljon kun asuvat niin huonon tien takana. Veljen Audiin on juurikin noita mun vinkkelistä perusjuttuja laitettu. Isompaa moottoriremppaa ei ole tehnyt. Niin ja Pennolalle tiedoksi: ei todellakaan ole dieseli. Eikä me ehkä ollakaan ns. normiautoilijoita. Mä ite pystyn aika pitkälle kuluvaa osaa vaihtamaan (kun on sen verran ikäneitoja noi autot, ettei tietsikan nokkaan tarvii laittaa) kun on sen verran entistä koulutuspohjaa tekniikan alalta. Sit jos omat tiedot ei riitä, lähipiiristä löytyy sekä Pösö et Audi-guru.
Meidän omaan Audiin, jolla on siis se 300tkm jo ohitettu, on vaihdettu tosi paljon osaa ennakoivasti, ennen kuin on ihan pakko. Se entinen ja ainut aikaisempi omistaja on himonysvääjä. Kyllä mä vahvasti uskon, et sillä sen puoli milliä ajelee...mikäli ei kolariin joudu. Korihan siinä ei ruostu kun se on sinkitty :whistle:
pari vuotta sitten myytiin meidän vanha diesel mersu jolla oli ajettu 600 tuhatta km ja hyvin pelitti. Tekniikka oli täysin kunnossa, ruostetta oli vähän pohjassa.Ja pakolliset tehtiin ja onhan tossa 200 sellanen moottori että kauan käy, eihän sillä voi edes hurjastella :)

Ostettiin Opel millä oli ajettu 120t.km ,nyt jo 170.
Oli 3v. vanha ja maksettiin alle puolet uuden hinnasta .
Hyvä auto,ei ongelmia.

Ostettin myös bensa mersu 190, ajettu 300t. km
Huippu peli, ei edes ruostetta ja ikää 20v.



 
voi kun saiskin joskus noin vähän ajetun auton!! Tällähetkellä mittarissa 320 000km (diesel volvo). Eikös ne autot ole tehty ajamista varten, eikä sinne pihalle seisomaan egon pönkäksi? Eipä tartte ihmetellä, miks on sitten älyttömiä autolainoja tai rahat muuten vaan tiukolla, jos autotkin pitää ostaa aina uutena tai alle 100 000 km ajettuna!
 
Ostaisin. Minusta on turhaa ostaa uutta kallista autoa, kun hyvän saa halvemmallakin. Edellinen auto ostettiin v. 2000. Nissan Primera -91, jolla oli ajettu 230000 km. Hyvin pelasi eikä mitään isoja remontteja tehty tuohon autoon. Kesällä myytiin se sukulaisille ja ostettiin Nissan Primera -99. Tällä oli ajettu 130000 km.
 
ap
Ai tää olikin nostettu taas =) Olen itse katsellut pienikoneellisia 6-7hlön autoja. Halvalla lähtisi alle 100 000 ajettuna (reilustikin) mm peugeot 307, Renault, Opel shafira... Sitten taas saman hinnan tai enemmän saa maksaa paljon enemmän ajatusta VW Sharanista, Touranista ja Fordista. Että mitäköhän sitä tekis... Epäilyttää nuo ensin mainitsemani, kun on melkein uusia ja niitä on myynnissä tosi paljon!
 
vieras
Kunhan on ensimmäinen suuri huolto suoritettu ja muuten hyvässä kunnossa. Alle 100tkm ajetut ovat yleensä liian kalliita verrattuna laatuun. Ja ennemmin ostan hyvän käytetyn laatuauton kuin uuden pienen halpisauton. Parhaita ovat autot joilla on ajettu 120 - 260tkm.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Olis kiva tietää mikä on "perushuolto". 500 tkm ei ajeta pelkillä huolloilla vaan kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan jo ihan tosissaan jos haluaa auton yleensä edes toimivan ja olevan hyvä ajettava.
Peruhuolloksi lasken kaikki huolto-ohjelmiin kuuluvat ja lisäksi kuluvat osat kuten murrokset, kytkinlevyt, puslat yms. Kansiremontti ei kuulu enää perushuoltoihin, mutta teen sellaisen mielelläni hyvään autoon.
 

Yhteistyössä