Ostaisitteko jo vaunut?

Tekisi niin paljon mieli jo ostaa vaunut tulevalle vauvalle, kun löytyi mieleiset aika tuntuvalla alennuksella... mutta onko ihan tyhmää, kun vauvan olisi tarkoitus syntyä vasta heinäkuussa? Koskas te muut olette vaunuja ostelleet? Onko kesällä yleensä sitten mitään tarjouksia sitten vaunuista enää?
 
"Vilkkus"
En aio ostaa yhtäkään vauvanvaatetta tai -tarviketta ennen puoliväliä, näin on miehen kanssa sovittu. Ihanahan niitä on katsella, mutta en halua alkaa liian aikasin mitään ostelemaan. Itselläni on LA elokuun puolella tosin, mutta ajattelin katsella noita suurimpia ostoksia sitten juhannusaleista.
 
"Mielipide"
Ratkaiseva kysymys on mielestäni, onko kodissa lämmintä varastotilaa vaunuille. Ne kuitenkin vievät yllättävän paljon sitä tilaa nurkassa tököttäessään.

Me kävimme tilaamassa vaunut muutama viikko ennen laskettua aikaa, ja ne tulivat muutama päivä lasketun ajan jälkeen. Vauva tuli sitten kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Mutta totta kai, jos haluaa jotkut spesiaalivaunut esim. käytettyinä tai yksittäiskappaleet alennuksesta, pitää varmaan takoa kun rauta on kuumaa.

Nyt odotellaan toista, ajattelin ostaa sisarusrattaat vasta sitten, kun on todettu ettei arki onnistu yksillä vaunuilla.
 
"Tipsu"
Tilaisin Saksasta, kun rv 30. Silloin aloin tehdä hankintoja ja ihan urakalla teinkin. Nyt rv 35 ja vaunut tulevat vasta rv 39...Pitkät tilausajat, toimitus sen sijaan nopea. Kyllä voisin ostaa kaupasta, jos mieleiset löytäisin. Kysy, voitko maksaa esim. verkkopankissa ja säilyttävät vielä muutaman vkon.
 
osta vaan
itse ostin ennen 20 viikkoa, vaikka ajattelin että odottelen siihen asti...vaan mitäpä väliä sillä on. Ei se minkään manausta ole vaikka jo nyt ostat. Niinhän sitä ajatellaan, että ei uskalleta hankkia ennen puolta väliä. Sattuu jos on sattuakseen oli vaunuja tai ei. Itse ostin kun halvat ja hyvät osui kohdalle :)
 
Osta pois
Harmittaa kun itse kävin ostamassa vaunut ja turvakaukalon "turvallisilla viikoilla" enkä tajunnut että normaali toimitusaika on jopa 8 viikkoa, jos ei niistä muutamasta värivaihtoehdosta löydy mieleistä. Ihan ok värisenä sain, mutta molemmissa se ihanuuskuosi jäi saamatta. Kuitenkin pelotti tilata koska jos toimitus olisi viivästynyt ja vauva vähän ennenaikainen niin eipä kotia olisi saanut autolla kuskattua.
 
Sisarusrattaat hommattiin heti np-ultran jälkeen, kun osui niin hyvät käytetyt edullisesti kohdalle. Jos kesken menisi, niin tuskin siinä jotain vaunuja harmittelisi, varmaan ihan muita juttuja surisi. Ja ainahan voi tapahtua, viimeisillä viikoillakin. Eli siinä mielessä ihan sama, koska hankinnat on tehty. Nyt on viikko 31 menossa ja on ostettu isommalle lapselle jo uus sänky ja patja, että vapautuu pinnis sitten. (vaikka todennäköisesti ainakin osan aikaa yöstä nukutaankin kaikki samassa sängyssä)
 
Ostaisin. Mä ostin plussatestiä seuranneella viikolla muutamia vauvatarvikkeita, kun oltiin sukuloimassa Helsingissä ja siellä oli joku poistomyynti yhdessä liikkeessä. Jos jotain tapahtuu, niin se tapahtuu oli vaunuja tai ei.
 
"vieras"
Ostaisin. Varmaan n. raskauden puolivälissä ostin esikoisen vaunut kun löytyi käytettynä hyvät. Nyt odotan toista, rv 39 tulee huomenna täyteen ja mennään varmaan huomenna ostamaan sisarusrattaat että pääsen liikkumaan molempien lasten kanssa... Tällä kertaa jäi vähän viimetippaan ;)
 
halipupu harmaana
Mä ostin helmi-maaliskuussa kun sai edullisesti vanhoja kuoseja alesta ja vauva syntyi elokuun alussa. Ajattelin, että helpompi pienen masun kanssa ravata kauppoja läpi, kuin kesähelteillä ison masun kanssa. Tosin nyt voi jo netistä katsella sopivia valmiiksi. Meillä piti vaunujen pituus mitata aika tarkkaan, kun asuttiin vanhassa talossa, jossa oli ahdas veräjähissi.
 
Esikoisen vaunut olisin voinut ostaa jo heti plussauksesta, mutta asunto oli silloin niin pieni ettei sinne olisi mahtunut ja tiesin että loppuraskaudessa on muutto joten vaunut ostettiin kuukausi pari ennen laskettuaikaa. Tuplarattaat taas ostettiin ennen kuin odotin edes toista lasta :D
 
"berry"
Harmittaa kun itse kävin ostamassa vaunut ja turvakaukalon "turvallisilla viikoilla" enkä tajunnut että normaali toimitusaika on jopa 8 viikkoa, jos ei niistä muutamasta värivaihtoehdosta löydy mieleistä. Ihan ok värisenä sain, mutta molemmissa se ihanuuskuosi jäi saamatta. Kuitenkin pelotti tilata koska jos toimitus olisi viivästynyt ja vauva vähän ennenaikainen niin eipä kotia olisi saanut autolla kuskattua.
Näin kävi myös tuttaville..Tilasivat kaukalon rv 35 ja vauva päättikin syntyä rv36 ja kaukalo saapui vasta viikkojen päästä mutta onneksi saivat lainaan kaukalon.. Itse en uskaltaisi ennen "turvallisia" viikkoja ostaa suurempia vaikka turhaa taikauskoa tuokin on..:headwall:
 
dada harmailee
Me ostetaan Heinäkuu-vauvalle tuossa tämän kuun puolessa välissä vaunut ja pinnasänky, koska molemmat saamme juuri haluamamme vielä silloin tuntuvalla alennuksella.
Esikoisen vaunut ostin rv.15...

:heart:
 
Kyllä mä taidan kuitenkin ostaa:) Saan vaunut säilytykseen anoppilaan, siellä lämmin iso varasto(siellä oli meidän esikoisenkin vaunut aikoinaan pari kuukautta oottelelmassa)

Noissa on nyt kaikki kohdallaan, hinnasta pois 200€ ja värikin mieluinen sekä kaikki kriteerit, mitä haluankin.
 

Yhteistyössä