Ostakaa kissallenne sitä kalliimpaa ruokaa eläinkaupasta!

  • Viestiketjun aloittaja kissanemo
  • Ensimmäinen viesti
Voi että sentään
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että sentään:
*huoh* Koska olet käyttänyt eläinlääkärissä? Oletko varma että pärjää? Mulla on sellainen kokemus että näillä halpisruokaa puputtavilla kissaparoilla jää eläinlääkärin tarkistuksetkin usein väliin ja omistajan mielestä "hyvin pärjää" siihen asti kun ei selvästi osoita että KOSKEE - mitä kissa ei tietenkään tee, kuten kissanomistajana tiedät?
Kyllähän tuo tuli rokotuksessa käytettyä äskettäin. Eikä muutenkaan käytetä turhanpäiten elukoita lääkärissä. Jos on kipiä niin sitten viedään tai sitten rokotuksiin. Ja syöhän tuo ulkonta elukoita, se on varmaansopivampaa kuin mikään teidän syöttämänne teollinen ruoka.
Hiiri on kissalle paras ravinto mutta itse aikoinani 3 kissaa ulos menettäneenä (lapsena) ei tulisi mieleenkään laittaa omaa "lasta" selviämään tuonne autojen, koirien ja hullujen sekaan :(
 
Meillä 13v kolli kissa.Just keskiviikkona eläinlääkärissä kävi,oli pissatulehdus ja virtsassa alkavia virtsakiteitä.määräsi 1,5 kg erityiskuivamuonaa joka sulattaa ne kiteet.pussi täytyy syödä kokonaan ja mitään muuta ei saa antaa.Tämän pussin jälkeen saa palata omaan norm. ruokaan mutta tämä erityisruoka täytyy pitää siinä sivussa mukana. niin ja eläinlääkäri sanoi näitten kiteiden syntymisen suurimmaksi syyksi kaupan tavalliset kissanruuat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että sentään:
Hiiri on kissalle paras ravinto mutta itse aikoinani 3 kissaa ulos menettäneenä (lapsena) ei tulisi mieleenkään laittaa omaa "lasta" selviämään tuonne autojen, koirien ja hullujen sekaan :(
Onneksi on sen verran viisas kissa ettei taida auton alle jäädä. Koiria ei täällä vapaana oikeastaan ole, paitsi omat. No ne saattaa kyllä kissankin tappaa. Ja hulluja täällä ei meidän lisäksi ole! :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni08:
Tuo erityiskuivamuona maksoi n.17e siis 1,5kg.Kyllä sen maksaa mielellään jos helpottaa näin eläintä.
Sama täällä. Ja annostus on tosi pieni! Olin ihan hämmästynyt. Ja sitä annostusta pitää kuulemma noudattaa nyt, kun on leikattu, ettei pääse pulskistumaan liikaa ja saa ylipainon takia sairauksia.

 
kinuski
Meidän kissat ei syö eläinkaupan ruokia. Sain sieltä kerran sellasia ilmaisnäytteitä, ja paria laatua olen ostanutkin, mutta noille kelpaa vain ja ainoastaan kitekat. Kun kuppiin laittaa eläinkaupan evästä, ne alkaa "peitellä" sitä. Mulla on ollut lapsesta asti kissoja ja ne on saanut ihan kaupan ruokaa ja terveitä olleet aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Meidän kissat ei syö eläinkaupan ruokia. Sain sieltä kerran sellasia ilmaisnäytteitä, ja paria laatua olen ostanutkin, mutta noille kelpaa vain ja ainoastaan kitekat. Kun kuppiin laittaa eläinkaupan evästä, ne alkaa "peitellä" sitä. Mulla on ollut lapsesta asti kissoja ja ne on saanut ihan kaupan ruokaa ja terveitä olleet aina.
Meidän kissalle kyllä kelpaa kaikki ruoka. Ja jos ei kelpaa niin koirat syö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on nyt pakko ruveta ruokkimaan kissaa tiskipöydällä, ettei tuo hemmetin ahne koira rohmua noita hemmetin kalllita muruja. :D Koira syököön edelleen kitekattia siwasta.
On muuten kätevä tapa "tiskata" kissankuppi kun antaa sen lapukalle! Ei jää tahran tahraa kuppiin! :LOL: :LOL:
 
Voi itku sentään
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että sentään:
Hiiri on kissalle paras ravinto mutta itse aikoinani 3 kissaa ulos menettäneenä (lapsena) ei tulisi mieleenkään laittaa omaa "lasta" selviämään tuonne autojen, koirien ja hullujen sekaan :(
Onneksi on sen verran viisas kissa ettei taida auton alle jäädä. Koiria ei täällä vapaana oikeastaan ole, paitsi omat. No ne saattaa kyllä kissankin tappaa. Ja hulluja täällä ei meidän lisäksi ole! :LOL:
Anteeksi nyt vain mutta asuin itse ennen keskellä metsää. Ja vaikka se kissa katsoi AINA molemmille puolelle ennen tien ylittämistä niin yhden kerran oli kuitenkin bussi ajanut päältä. Ja fiksu kissa oli!

Toisen kissan söi ilves, ahma, kärppä tai jokin muu peto. Vastuuttomat napuritkin karkuuttivat koiriaan joskus kilometrien päähän.

Sano nyt vielä että se kissa ei ole leikattu?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on nyt pakko ruveta ruokkimaan kissaa tiskipöydällä, ettei tuo hemmetin ahne koira rohmua noita hemmetin kalllita muruja. :D Koira syököön edelleen kitekattia siwasta.
On muuten kätevä tapa "tiskata" kissankuppi kun antaa sen lapukalle! Ei jää tahran tahraa kuppiin! :LOL: :LOL:


Ja äskettäin edesmennyttä hamsteria muistan kaivata aina, kun viskaan nahistuneen salaatin tai kuivuneen juustonkäntyn roskiin. Tuntuu kauheelta heittää ruokaa roskiin, kun sen ennen pystyi hyödyntämään. :D

Koirasta taas on sekin hyöty, että ruokapöydän alunen on aina puhtaaksi nuoltu. Ei löydy meiltä muruja pöydän alta. :D

Että ei meillä ainakaan lemmikkejä tyhjänpanttina pidetä. Hyödyllisiä kotieläimiä nuo on. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku sentään:
Anteeksi nyt vain mutta asuin itse ennen keskellä metsää. Ja vaikka se kissa katsoi AINA molemmille puolelle ennen tien ylittämistä niin yhden kerran oli kuitenkin bussi ajanut päältä. Ja fiksu kissa oli!

Toisen kissan söi ilves, ahma, kärppä tai jokin muu peto. Vastuuttomat napuritkin karkuuttivat koiriaan joskus kilometrien päähän.

Sano nyt vielä että se kissa ei ole leikattu?
Leikattu narttu on, tulikin ihan hiton kalliiksi! Ja jos sen joku syö tai jää auton alle niin sille ei sitten mahda mitään. Elämä ja luonto vaan on sellainen. Mutta hiirentappoon se on meille otetukin ja siksi se on ulkona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koirasta taas on sekin hyöty, että ruokapöydän alunen on aina puhtaaksi nuoltu. Ei löydy meiltä muruja pöydän alta. :D

Että ei meillä ainakaan lemmikkejä tyhjänpanttina pidetä. Hyödyllisiä kotieläimiä nuo on. :)
Tuhannen euron pölypussiton "huuveri"! :LOL:
 
Mielummin kissoillekkin barf-ruokaa...Meillä harvoin naksuja ostellaan kissoille, kun saavat raakaa lihaa ym. ja luonnosta syövät minkä kiinni saavat.

Yksi kaverikin kertoi, et heillä oli ennen neljällä kissalla 3 hiekkalaatikkoa ja päivittäin siivosi niitä. Kun siirtyi Barffiin, ni nykyään riittää yksi hiekkalaatikko, kun ei paskaakaan tule enää niin paljoa, kun kissa käyttää kunnon ruuasta paljon enemmän kuin nappuloista.
 
ap
Äitini muuten kehui -innokkaana kalanaisena- eläinlääkärille, että hänen kissallaan ei ole mitään vaivoja, kun saa harva se päivä tuoretta kalaa. Kalaa ei saisi kuulemma antaa kuin kerran viikossa, koska siitä kertyy kissan elimistöön fosforia. Mutta eläinlääkäri oli sitä mieltä, että se kissa on ravintonsa jo valinnut ja syököön huoletta jatkossakin kalaa.
 
Kiviä on kahtalaista; oksalaattikiviä ja struviittikiviä. Oksalaattikiviä on tavallisesti iäkkäämmillä naarailla, struviittikiviä puolestaan nuorilla uroksilla. Mikään ruoka ei sinänsä aiheuta kiviä, mutta "huono" ruoka altistaa helposti kissan saamaan kivet, jos sillä on niihin taipumus. Toiset kissat ei ikinä saa kiviä vaikka ikänsä söisivät markettiruokaa.
Jos kissan kivialtistusta pitää hoitaa ruokavaliolla, on tärkeää tietää mikä kivi on kyseessä, sillä eri kivityypit ehkäistään erilaisella ruualla, mm. magnesium ja fosfaattipitoisuuksissa on eroja, samoin ph: ssa.
Kollit saavat helpommin virtsakiviä kuin naaraat sillä niiden virtsa on väkevämpää ja virtsaputki on lyhyempi ja kapeampi.
 

Yhteistyössä