Ostanko lapselle käytännöllisen vai pikkutytön unelmäsängyn...?

  • Viestiketjun aloittaja äiti leikki-ikäiselle
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
 
vieras
Ostaisin käytännöllisen sängyn ja ripustaisin katosta koukusta sellaisen moskiittoverhontapaisen ohuen kangasriekaleen, jonka saa irrotettua ja pestyä. Ja sitten jotkut ihana prinsessaiset lakanat sänkyyn.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Arvostan jostakin kumman syystä enemmän sen ammattilaisen neuvoa kuin sinun neuvojasi;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eikös tossakin nyt olisi prinsessaa riittämiin, esimerkiksi :)

http://www.on24.fi/child/kalusteet_sisustus/sangyt_sohvat/23506
Ja ostat jonkun sellaisen prinsessakatonhörhelön vielä :)
Onpa ihana!! Miksi hemmetissä en tuota onnistunut löytämään?! Kiitos:)
 
Tuolla joku jo ehdottikin Ikean Minnen -sänkyä, tulin sitä komppaamaan. Meillä on ollut tytöllä käytössä tuo sänky valkoisena jo 2-vuotiaasta asti, nyt siis ekaluokkalainen ja sänky on ihana edelleen. Siitä saa ihan normaalikokoisen 200 cm pitkän sängyn ja tulee menemään vielä teininäkin, ja miksei siitäkin isompana aivan vallan mainiosti.
 
Käytännöllisen.

2-vuotiaan saa haluamaan aika helposti sitä, mitä äiti haluaa. "Voi kun äiti löysi ihanan sängyn sulle, ihan isojen tyttöjen sängyn. Me laitetaankin sen yläpuolelle prinsessakatos ja vaaleanpunaista paljon, voi että kun tulee i-h-a-n-a!" Jne.

Meillä 3v. halusi ihan vaaleanpunaisen prinsessahuoneen. Mutta hei, kesti oikeasti 5 sekuntia saada se haluamaan jotain vähän hillitympää ja mun sisustusmakuuni sopivaa. Ja nyt tyttö on ihan älyttömän innoissaan huoneesta, jonka "mä sain ite päättää!"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Arvostan jostakin kumman syystä enemmän sen ammattilaisen neuvoa kuin sinun neuvojasi;)
... sun pitää kysyä ammattipedagogilta minkälaisen sängyn ostat lapselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Arvostan jostakin kumman syystä enemmän sen ammattilaisen neuvoa kuin sinun neuvojasi;)
... sun pitää kysyä ammattipedagogilta minkälaisen sängyn ostat lapselle?
Ja ammattilainen sanoi nimenomaan niin, että lapsen pitää saada päättää itse mm. huonekaluostoista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Käytännöllisen.

2-vuotiaan saa haluamaan aika helposti sitä, mitä äiti haluaa. "Voi kun äiti löysi ihanan sängyn sulle, ihan isojen tyttöjen sängyn. Me laitetaankin sen yläpuolelle prinsessakatos ja vaaleanpunaista paljon, voi että kun tulee i-h-a-n-a!" Jne.

Meillä 3v. halusi ihan vaaleanpunaisen prinsessahuoneen. Mutta hei, kesti oikeasti 5 sekuntia saada se haluamaan jotain vähän hillitympää ja mun sisustusmakuuni sopivaa. Ja nyt tyttö on ihan älyttömän innoissaan huoneesta, jonka "mä sain ite päättää!"
Mutta älä vaan kerro tätä ammattipedagogille!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Tuolla joku jo ehdottikin Ikean Minnen -sänkyä, tulin sitä komppaamaan. Meillä on ollut tytöllä käytössä tuo sänky valkoisena jo 2-vuotiaasta asti, nyt siis ekaluokkalainen ja sänky on ihana edelleen. Siitä saa ihan normaalikokoisen 200 cm pitkän sängyn ja tulee menemään vielä teininäkin, ja miksei siitäkin isompana aivan vallan mainiosti.
Se on periaatteessa ihan kiva, mutta mutta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Käytännöllisen.

2-vuotiaan saa haluamaan aika helposti sitä, mitä äiti haluaa. "Voi kun äiti löysi ihanan sängyn sulle, ihan isojen tyttöjen sängyn. Me laitetaankin sen yläpuolelle prinsessakatos ja vaaleanpunaista paljon, voi että kun tulee i-h-a-n-a!" Jne.

Meillä 3v. halusi ihan vaaleanpunaisen prinsessahuoneen. Mutta hei, kesti oikeasti 5 sekuntia saada se haluamaan jotain vähän hillitympää ja mun sisustusmakuuni sopivaa. Ja nyt tyttö on ihan älyttömän innoissaan huoneesta, jonka "mä sain ite päättää!"
Mutta älä vaan kerro tätä ammattipedagogille!
Edelleen, jokainen taaplaa tyylillään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka teillä päättää asioista, lapsi vai aikuinen?
Lapsi valitsee (ihan ammattipedagoginkin neuvon mukaisesti) tietyn määrän asioita itselleen. Jyräätkö sinä sitten jälkikasvusi mieipiteet etkä kuuntele heitä???
Kyllä kun kyse on tuollaisesta asiasta.
Ammattipedagogi voi tunkea omat neuvonsa sinne minne päivä ei paista, meillä lapsi saa valita välipalansa, vaatteensa, tms mutta sängyn valitsee meidän perheessä se joka sen maksaa.
Jokainen taaplaa tyylillään. Arvostan jostakin kumman syystä enemmän sen ammattilaisen neuvoa kuin sinun neuvojasi;)
... sun pitää kysyä ammattipedagogilta minkälaisen sängyn ostat lapselle?
Ja ammattilainen sanoi nimenomaan niin, että lapsen pitää saada päättää itse mm. huonekaluostoista?
No nyt kun kysyit, niin juttelin nimenomaan huoneen sisustamisesta tämän sänkyhankinnan tiimoilta. Kaikesta ei tarvitse eikä edes saa antaa lapsen päättää. Mutta lasta ei saa myöskään jyrätä jokaisessa jogurttipurkin valintaa isommassa asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä rakensin itse semmoisen unelmasängyn...jos ei ole lasten unelma niin on ainakin äidin :LOL:



Vau! Aivan upea! Harmi, että en ikinä osaisi tehdä tuollaista...
Et osaa vähän sahata, maalata ja ruuvata? En usko.

Tuo on oikeasti 100 kertaa helpompaa kuin mitä ensikuvitelmalta uskois :)
 
Mä en nyt oikein ymmärrä, että mikä ongelma siinä on, että kysyy lapsen mielipiteen ja harkitsee sitäkin yhtenä vaihtoehtona? :eek: En mä ainakaan saanut ap:n kirjoituksista mitenkään sitä kuvaa, että hän suoraan olisi toteuttamassa 2-vuotiaan tahdon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No nyt kun kysyit, niin juttelin nimenomaan huoneen sisustamisesta tämän sänkyhankinnan tiimoilta. Kaikesta ei tarvitse eikä edes saa antaa lapsen päättää. Mutta lasta ei saa myöskään jyrätä jokaisessa jogurttipurkin valintaa isommassa asiassa.
Juu, en mäkään jyrää. Nuo saavat päättää aika pitkältikin omista asioistaan - ikätasolle sopivasti. Mutta esim. huonekalut ovat niin hintavia, ja lapsen maku muuttuu niin nopsaan, että niistä jutuista päätämme me vanhemmat - lapsi kun ei tajua esim. käytännöllisyyden päälle juurikaan. Mun tyttö olisi vielä vuosi sitten halunnut jotain prinsessaa, nyt ei missään nimessä kelpuuttaisi sellaista enää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä rakensin itse semmoisen unelmasängyn...jos ei ole lasten unelma niin on ainakin äidin :LOL:



Vau! Aivan upea! Harmi, että en ikinä osaisi tehdä tuollaista...
Et osaa vähän sahata, maalata ja ruuvata? En usko.

Tuo on oikeasti 100 kertaa helpompaa kuin mitä ensikuvitelmalta uskois :)
Ehkä enemmän on se ongelma, että ei ole tiloja eikä työkaluja moiseen. Eikä autossa koukkua peräkärrylle, että saisi rehattua nuo vanerit kotiin. Ja en kyllä muutenkaan saisi noin hienoa jälkeä aikaiseksi!! Ihana sänky:)!
 
vieras
Jos sinulla on varaa ostaa prinsessasänky, niin osta ihmeessä. Patja kumminkin menee jossakin vaiheessa uusiksi, koska lapsenkin patjaa pitää vaihtaa jokusen vuoden välein. Ja jos sänky on puumateriaalia, niin sen ekologinen jalanjälkikään ei ole välttämättä kovin suuri. Muutaman vuoden päästä osaat ehkä ostaa paremmin sängyn, joka oikeasti menee vielä teini-iässä (muotikin muuttuu).
 

Yhteistyössä