Ostanko lapsille

Mä ostin neidille Green Hill toppahaalarin, on testattu tuulessa, pakkasessa, lumessa, loskassa ja räntäsateessa, olen erittäin tyytyväinen, haalari kyseessä. kestää pyöriä ja hyöriä lumessa, ei nouse takki kainaloihin :) Villahaalari alle kun menee yli 5 asteen pakkanen. Takki ja housut on sitten sellaiset ohuemmat, ei kunnon ulkovaatteet, joita käytetään sitten kauppareissuilla yms.
 
Mä taas olen 2-osaisen kannattaja. Haalarihousuissa ei ole lunta mennyt kainaloihin. Pojalla ikää nyt 2.5v ja käytetty on niin Legoa, Lenneä kuin Reimatecciä. Halutessaan voi olla vaikka kahdet housut ja yksi takki. Huonommilla keleillä tarvitsee vain housuja pestä, ei koko pukua.

Näillä pystyy ihan hyvin urheilemaan, leikkimään tai tekemään ihan samoja asioita kuin haalarin kanssa. Ihan samalla tavalla sinne mahtuu sisävaatteet. Ainoa ero on, että hinta on hivenen kalliimpi. Mutta se korvautuu sillä, että vaatteet ovat käytettävissä eri tavoin.

 
Haalari on paras piha-asu, takin helma ei ole leikeissä tiellä eikä lunta mene takin alle. Haalarin alle saa myös kätevästi sisävatteet, jos menee puistoon, kaverille yms. ja tarttee myös sisävaatteet mukaan. Takki-housuyhdistelmä talvella pienellä lapsella (alle 6v.) vaikuttaa mielestäni jotenkin Keski-Eurooppalaiselta eikä sovi suomalaiseen pihaleikkiperinteeseen ja lumessa peuhaamiseen.
 

Yhteistyössä