Ostatteko lapsen kummeille joululahjat?

  • Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti
miten on
Ystänäni on kuopuksen kummitäti? Olen yleensä muistanut häntä jouluna kortilla ja suklaarasialla. Tuntuu jotenkin yksipuoliselta, kun kummitäti kuitenkin ostaa pojalle kaksi kertaa vuodessa hienoja lahjoja.

Olisiko siis kohtuullista, että ostan tälle kummitädille joululahjan? Lasten muut kummit ovat sisaruksiamme ja heille ostetaan joululahjat joka tapauksessa. Ystäville ei ole ollut tapana lahjoja ostella.
 
a67vn
minä muistan kummeja kotitekoisilla makeisilla, kun laspi on isompi saa hän itse osallistua valmistukseen/valita jonkin lahjan jokaiselle. pienimuotoisia asioita laitetaan, mutta halutaan jollain muistaa.
 
"vieras"
me ei saatu koskaan muutakun suklaarasia ja sekin kummilapsen nimissä mutta en mä odotakaan saavani mitään ja en osta kummilapsen vanhemmille mitään.En ostanut ees kummilapsen sisarukselle mitään.
 
"vieras"
Muistamme molempien lasten kummeja. Osa sisaruksia, joille muutenkin hankitaan lahja mutta myös kaverikummeille on ollut tapana antaa jouluna jokin lahja. Tänä vuonna sellainen herkkukori (juustoja, pipareita, glögiä, joulukahvia). Viime vuonna tein kuvakirjan vuoden tapahtumista.
Meillä kummit eivät ole lapsille vain lahja-automaatteja, vaan on kiva muistaa myös toisinpäin. Itsekin saamme kummilapsilta jotain.
 
"äiti"
Tottakai muistamme. Lapset tekevät yleensä itse jotain kuten kuvioivat kankaisen kauppakassin. Tai jotain. Yleensä lähtee koulukuva kummeille ja sitten vielä jotain; ei ihan normi kahvia tai suklaata, mutta erikoisuuksia olen ostanut.
 
.-.-.
Kyllä muistamme kummeja joka joulu jollain pienellä ja henkilökohtaisella lahjalla. Kummit muistavat aina lapsiamme, joten lasten nimissä muistamme myös kummeja vastavuoroisesti.
 
"Vieras"
Kyllä me muistetaan jokaista kummia jollain pienellä jutulla. Usein ne on jotain lasten tekemiä juttuja. Tänä vuonna kummit saivat Lumiukkosoppa pussit. Osa kummeista niiden kanssa vielä mukit, mistä voi sopan sitten juoda!
 
"vieras"
No tottakai ostetaan! Tuntuis ihan kamalalta jos sieltä päin vaan tulis lahjaa mutta itse ei ikinä muistettais kummeja...

Ja voi niitä hyviä ystäviä muistaa, vaikka ei kummeja olisikaan.
 
Nalkuttava Talonmies harmaana
En osta lahjoja sen takia, että toinen ostaa minulle (ns lahjojen vaihto) vaan siksi että haluan muistaa. Tuon pienen lahjan omille kummivanhemmilleni vielä näin aikuisena.
 

Yhteistyössä