ostatteko tänään koko pyhien ruoat kerralla vai käyttekö lauantaina ruokakaupassa hakemassa loppujen pyhien ruoat?

  • Viestiketjun aloittaja "heippa"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Suurinpiirtein, mutta lauantaina pitää käydä täydentämässä, kun sunnuntaina tulee pari kaveria kylään ja pitää vähän leipoa sitä varten ja varmaan jotain vielä puuttuu.
 
"pinni"
[QUOTE="abcdefg";23624732]lauantaina haen lisää,mutta miten paljon ruokaa te ostatte kerralla,jotka ostatte about kahen viikon ruuat? :O[/QUOTE]

Niin paljon, että sitä riittää kahdeksi viikoksi. :) Tietysti maitoja, jugurtteja, leivänpäällisiä yms. joutuu täydentämään, mutta perusruokatarvikkeet ostetaan kerralla 1-3 viikoksi.
 
plm
Miten voi ostaa kahden viikon ruuat kerralla?
Ei mulla ainakaan hedelmät, salaatit, kurkut, tomaatit tai maito säily niin kauaa.
Ettekö kaipaa tuoreita aineksia?
Kuiva-aineet ymmärrän samoin lihojen pakastamisen mutta en hedelmien ja kasvisten puuttumista.
 
"abcdefg"
[QUOTE="pinni";23624750]Niin paljon, että sitä riittää kahdeksi viikoksi. :) Tietysti maitoja, jugurtteja, leivänpäällisiä yms. joutuu täydentämään, mutta perusruokatarvikkeet ostetaan kerralla 1-3 viikoksi.[/QUOTE]

eli et siis osta kahden viikon ruokia kerralla!
 
[QUOTE="abcdefg";23624732]lauantaina haen lisää,mutta miten paljon ruokaa te ostatte kerralla,jotka ostatte about kahen viikon ruuat? :O[/QUOTE]

Meillä ostettuun eilen ehkä viikon-puolentoista ruuat. Tuli neljä kassillista ruokaa... Neljästä kuuteen kassillista sieltä yleensä raahataan.

Juodaan sitä lämpimässä säilyvää HYLA-maitoa(tai lapset juo), niin sitäkään ei tarvitse ravata jatkuvasti ostamassa. Kyllähän sitten on noita jogurtteja ja juustoja mitä täytyy silloin tällöin käydä sitten täydentämässä..
 
Miten voi ostaa kahden viikon ruuat kerralla?
Ei mulla ainakaan hedelmät, salaatit, kurkut, tomaatit tai maito säily niin kauaa.
Ettekö kaipaa tuoreita aineksia?
Kuiva-aineet ymmärrän samoin lihojen pakastamisen mutta en hedelmien ja kasvisten puuttumista.
Kasvikset ostetaan lähinnä pakasteina (koska ei tosiaan huvita juosta kaupassa koko ajan niitä ostamassa). Jotain leivänpäällisrehuja käydään kyllä ostamassa lisää ehkä sen pari kertaa viikossa (silti ostetaan niitä enemmän näillä isoilla kauppareissuilla), kun hedelmät ostaa niin että ostaa sekä kypsiä että vähän raaempia, niin niitä kyllä löytyy kaapista vielä viikonkin päästä.
 
plm
Kasvikset ostetaan lähinnä pakasteina (koska ei tosiaan huvita juosta kaupassa koko ajan niitä ostamassa). Jotain leivänpäällisrehuja käydään kyllä ostamassa lisää ehkä sen pari kertaa viikossa (silti ostetaan niitä enemmän näillä isoilla kauppareissuilla), kun hedelmät ostaa niin että ostaa sekä kypsiä että vähän raaempia, niin niitä kyllä löytyy kaapista vielä viikonkin päästä.
Viikko on täysin eri asia kuin kaksi viikkoa :D
Mä kysyin kahdesta viikosta jonka joku mainitsi.
Kyllähän hedelmät viikon voi säilyä mutta ei kahta.
Mä käyn kaksi kertaa viikossa. Musta se ole koko ajan kaupassa juoksemista.
 
"mä"
eilen ostamassa puolentoista viikon ruuat, toki varmaan maitoa pitää hakea ja noita tuoretuotteita, mutta lihat, pastat ym. ostin valmiiksi. Ja kyllä mä välillä teen niin että jos joku loppuu se loppuu ja haetaan seuraavan kerran kun mennään isommi kauppaan, siis tyyliin leivänpäälliset tm.
 

Yhteistyössä