Ostin tuotteen ja se ei ollutkaan sitä mitä luvattiin. Onko palautus...

...mahdollista tällaisessa tapauksessa:

Eli ostin satiinipussilakanasetin kaupasta. Setti oli tarjouksessa.
Nyt olen pessyt setin ja olen todella pettynyt laatuun.
Kangas on karheampaa kuin huonolaatuisin tavallinen puuvillapussilakanasettini.
Minä en "voi" nukkua kuin puuvillasatiinilakanoissa. Tavallinen puuvilla on liian karheaa ja aiheuttaa kutinaa.

Kyseinen setin kuosi ei ole edes mitenkään kaunis. Ostin siis pakkauksen vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se on puuvillasatiinia.
Usein olen harmitellut sitä, että tavallisissa puuvillalakanaseteissä on aivan jumalaisen kauniit kuosit ja ovat vielä halpojakin. Harmittelu johtuu siitä, etten yksinkertaisesti pysty nukkumaan puuvillassa.

Pystynkö siis palauttamaan tai kenties vaihtamaan tämän setin toiseen tarjoussettiin (saman hintainen), joka näyttäisi hotelleissakin käytettäviltä puuvillalakanalakanalta?

Kiitos neuvoista!
 
Ekosysteemi:
tunnustelin kangasta ja ajattelin siinä vaiheessa kankaan olevan jäykkä ja hieman kova. Kuvittelin kuitenkin että pesukoneessa kangas pehmenee, kuten niille tuppaa käydä.
Pesuohjeiden mukaan pesin.

Reklamaatiosta:
Miten tämä käytännössä tapahtuu?
Otan yhteyttä myyjäliikkeeseen vai tuotteen valmistajaan?

Niin ja ostin myös saman valmistajan yksittäispakattuja tyynyliinojakin ja ne olivat sitä mitä luvattiin. Eli pehmeää puuvillasatiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mielestäni tarjoustuotteilla ei ole muutenkaan palautusoikeutta. Jos siis tuotteessa ei ole mitään vikaa, virhettä. Tämä tuotehhan oli virheetön.
Tästä tulee taasen sellainen olo, että ihmisille voi myydä mitä jaskaa tahansa, kunhan lyö päälle tarjouslapun, niin asiakkaalla ei ole oikeutta tuotteesta narista. :/
 
vieras
Onko virheellinen ale-tuote tavaramaailman lainsuojaton?


Ei ole. Alennusmyyntien aikaan näkee usein kylttejä "Ale-tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta".


Nämä kyltit ovat kuitenkin harhaanjohtavia ja tarkoittavat vain sitä, ettei tuotteilla ole kaupan normaalisti antamaa virheettömän tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta. Jos sattuu ostamaan virheellisen ale-tuotteen, on se oikeus korjauttaa, vaihtaa tai palauttaa samojen sääntöjen mukaan kuin normaalihintainenkin virheellinen tuote.


Virheettömällä tuotteella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, jos siitä ei ole sovittu (kaupassa oleva ilmoitus vaihto- tai palautusoikeudesta sitoo kauppiasta). Vaihto- tai palautusoikeutta ei ole myöskään silloin, jos tuotteen päällyksessä on merkintä, että tämä kappale on alennettu jonkun tietyn vian vuoksi tai nämä tavarat ovat II-laatua ja sen vuoksi edullisia. Asiakas hyväksyy ostaessaan tuotteen silloin sellaisena kuin se on.

http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=47
 
vieras
Kauppa on sopimus, joka sitoo sekä elinkeinonharjoittajaa että kuluttajaa. Ns. "automaattista" virheettömän tuotteen vaihto- tai palautusoikeutta ei ole, jos ei siitä ole erikseen sovittu. Kun on epävarma tuotteen sopivuudesta, kannattaa neuvotella myyjän kanssa palautusmahdollisuudesta.

Jos sopimukseen päästään, on hyvä pyytää vielä kuittiin merkintä mihin mennessä tuotteen saa palauttaa.

Useilla tavarataloilla ja liikkeillä on eripituisia aikoja, jolloin ostamansa tuotteen voi vapaasti vaihtaa tai palauttaa ilman erityistä syytä (yleensä aika on myös mainittu kuitissa). Nämä yritykset myöntävät em. oikeudet vapaaehtoisesti.
 
vieras
Nettikaupoilla on yleensä sellanen 14pv palautusoikeus ehjääki tavaraan, mutta tavallisilla kaupoilla ei sellasta ole.
Tähän pätee mun mummon sanonta: Kuka halpa osta se p*ska saa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nettikaupoilla on yleensä sellanen 14pv palautusoikeus ehjääki tavaraan, mutta tavallisilla kaupoilla ei sellasta ole.
Tähän pätee mun mummon sanonta: Kuka halpa osta se p*ska saa :D
Esim Kappahlilla on 30 päivää.

 
No luetellaanko tällainen asia sitten virheeksi?

Minulla on kuitenkin kokemusta kalliista ja halvoista puuvillasatiinilakanoista ja tätä settiä voisin väittää hyvällä omallatunnolla surkeaksi, karheaksi puuvillaksi :/
Mutta miten tämän sitten todistaa?
Roudaa kauppaan mukanaan useita eri satiinisettejä ja näyttää myyjälle mikä tuntuu miltäkin?
Helppo selittää myyjälle, että tuo setti ei ole ihan okei.
 
mee sinne kauppaa ja kysy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selviää vain ottamalla yhteyttä sinne mistä ostit.
Näinpä :) aika turhaa täällä narista ja todistella miten huono puuvillasattiini on tullunna ostettua :LOL: Jos on ehjä niin mitään automaattista palautusoikeutta sellasta minkä joku laki määräisi ei ole millään kaupalla, joku voi tosin olla niin lempee että antaa rahat takas mut ei välttämättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mee sinne kauppaa ja kysy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selviää vain ottamalla yhteyttä sinne mistä ostit.
Näinpä :) aika turhaa täällä narista ja todistella miten huono puuvillasattiini on tullunna ostettua :LOL: Jos on ehjä niin mitään automaattista palautusoikeutta sellasta minkä joku laki määräisi ei ole millään kaupalla, joku voi tosin olla niin lempee että antaa rahat takas mut ei välttämättä.
No kun en edes kaipaa rahoja takaisin. Ottaisin vaihdossa mieluusti saman hintaisen mutta eri pakkauksen.
Ja täältä kysyin vain sen takia, että kannattaako ylipäänsä ruveta kyselemään kaupalta asiaa.
Mutta on se niin kiva että ainakin sinua naurattaa :saint:
Kertoo aika paljon kehityksen tasosta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kehitystasosta puheen ollen:
Oikeasti oot kuule ihan urpo :LOL: :LOL: ostitko muuten ihan parivuoteen lakanat? Että miehen kanssa menee hyvin taas ja sillee? :LOL:
Kiitos. Kerrankin rupes naurattamaan ihan oikeasti :D
Ja kyllä ihan parivuoteen lakanat ostin.
En vain eron vuoksi rupea ostamaan 80cm -levyistä sänkyä sen 160cm tilalle :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
...mahdollista tällaisessa tapauksessa:

Eli ostin satiinipussilakanasetin kaupasta. Setti oli tarjouksessa.
Nyt olen pessyt setin ja olen todella pettynyt laatuun.
Kangas on karheampaa kuin huonolaatuisin tavallinen puuvillapussilakanasettini.
Minä en "voi" nukkua kuin puuvillasatiinilakanoissa. Tavallinen puuvilla on liian karheaa ja aiheuttaa kutinaa.

Kyseinen setin kuosi ei ole edes mitenkään kaunis. Ostin siis pakkauksen vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se on puuvillasatiinia.
Usein olen harmitellut sitä, että tavallisissa puuvillalakanaseteissä on aivan jumalaisen kauniit kuosit ja ovat vielä halpojakin. Harmittelu johtuu siitä, etten yksinkertaisesti pysty nukkumaan puuvillassa.

Pystynkö siis palauttamaan tai kenties vaihtamaan tämän setin toiseen tarjoussettiin (saman hintainen), joka näyttäisi hotelleissakin käytettäviltä puuvillalakanalakanalta?

Kiitos neuvoista!
Miksi vaihtaisit kuitenkin ostamasi lakanat puuvillaisiin, jos et niissäkään pysty nukkumaan? :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja mee sinne kauppaa ja kysy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selviää vain ottamalla yhteyttä sinne mistä ostit.
Näinpä :) aika turhaa täällä narista ja todistella miten huono puuvillasattiini on tullunna ostettua :LOL: Jos on ehjä niin mitään automaattista palautusoikeutta sellasta minkä joku laki määräisi ei ole millään kaupalla, joku voi tosin olla niin lempee että antaa rahat takas mut ei välttämättä.
No kun en edes kaipaa rahoja takaisin. Ottaisin vaihdossa mieluusti saman hintaisen mutta eri pakkauksen.
Ja täältä kysyin vain sen takia, että kannattaako ylipäänsä ruveta kyselemään kaupalta asiaa.
Mutta on se niin kiva että ainakin sinua naurattaa :saint:
Kertoo aika paljon kehityksen tasosta :whistle:
Ei kukaan voi tietää.Kysymällä selviää.
Rohkeasti vain :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
...mahdollista tällaisessa tapauksessa:

Eli ostin satiinipussilakanasetin kaupasta. Setti oli tarjouksessa.
Nyt olen pessyt setin ja olen todella pettynyt laatuun.
Kangas on karheampaa kuin huonolaatuisin tavallinen puuvillapussilakanasettini.
Minä en "voi" nukkua kuin puuvillasatiinilakanoissa. Tavallinen puuvilla on liian karheaa ja aiheuttaa kutinaa.

Kyseinen setin kuosi ei ole edes mitenkään kaunis. Ostin siis pakkauksen vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se on puuvillasatiinia.
Usein olen harmitellut sitä, että tavallisissa puuvillalakanaseteissä on aivan jumalaisen kauniit kuosit ja ovat vielä halpojakin. Harmittelu johtuu siitä, etten yksinkertaisesti pysty nukkumaan puuvillassa.

Pystynkö siis palauttamaan tai kenties vaihtamaan tämän setin toiseen tarjoussettiin (saman hintainen), joka näyttäisi hotelleissakin käytettäviltä puuvillalakanalakanalta?

Kiitos neuvoista!
Miksi vaihtaisit kuitenkin ostamasi lakanat puuvillaisiin, jos et niissäkään pysty nukkumaan? :xmas:
Eikös tuosta aika selkeästi käy ilmi, että on tullut pieni kirjoitusvirhe :)
Puuvillalakanalakanalla tarkoitin puuvillasatiinilakanoita.
Mutta kiitos että korjasit. Ettei vain kukaan muu erehdy luulemaan että haluaisin tavallista puuvillaa :xmas:
 
Ainahan kannattaa kysyä
Itse olen työskennellyt liikkeessä missä myytiin mm. liinavaatteita. Tielleni on tullut tapaus, että nainen tuli käytettyjen mustien pyyhkeiden kanssa valittamaan, kun pyyhkeistä lähti nukkaa vaikka oli monta kertaa ne pessy yms. Ko. rouvalla ei ollut enää edes kuittia tallessa, mutta pyyhkeet olivat kyllä meiltä ostettu, tai ainakin meillä samaa pyyhettä myytiin. Hetken keskustelun jälkeen vaihdoin pyyhkeet muun värisiin ja asiakas oli hyvin tyytyväinen. Eli jos tässä tapauksessa olet ostanut puuvillasatiini-setin, mikä ei ole lähelläkään puuvillasatiinia, kannattaa pakata kuitti ja lakanat mukaan ja mennä kysymään vaihto mahdollisuutta. Selität asian ystävällisesti ja rauhallisesti ja kukatietää, kenties kohdallesi osuu kaltaiseni hellämielinen myyjä, joka setin suostuu vaihtamaan. Kysyminen ei maksa mitään. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ainahan kannattaa kysyä:
Itse olen työskennellyt liikkeessä missä myytiin mm. liinavaatteita. Tielleni on tullut tapaus, että nainen tuli käytettyjen mustien pyyhkeiden kanssa valittamaan, kun pyyhkeistä lähti nukkaa vaikka oli monta kertaa ne pessy yms. Ko. rouvalla ei ollut enää edes kuittia tallessa, mutta pyyhkeet olivat kyllä meiltä ostettu, tai ainakin meillä samaa pyyhettä myytiin. Hetken keskustelun jälkeen vaihdoin pyyhkeet muun värisiin ja asiakas oli hyvin tyytyväinen. Eli jos tässä tapauksessa olet ostanut puuvillasatiini-setin, mikä ei ole lähelläkään puuvillasatiinia, kannattaa pakata kuitti ja lakanat mukaan ja mennä kysymään vaihto mahdollisuutta. Selität asian ystävällisesti ja rauhallisesti ja kukatietää, kenties kohdallesi osuu kaltaiseni hellämielinen myyjä, joka setin suostuu vaihtamaan. Kysyminen ei maksa mitään. :)
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Näin toimin siis :)
 

Yhteistyössä