Ostinkohan liian ison haalarin? minkäpituisella/-ikäisellä olet pitänyt Remun 86 toppahaalaria

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
neuvoja kaipaava
myyjä vakuutti 86 olevan sopiva, mutta hihaa ja punttia joutuisi kyllä käärimään jos ei tule pituutta lisää ennen talvea?

tässä on vaan se, että ostin haalarin travallen alesta ja olisi kait pitänyt vaihtaa jo ajat sitten jos olisi halunnut vaihtaa, mutta en tullut edes kokeilleeksi, kun saman myyjän suosittamat syysvaatteet 86 on ihan sopivat. Eli vaihtaa tuskin voi. Ja toinen virhe on se, että en ottanut taaperoa mukaan. Jotenkin vaan vaikea ensin tulla treelta kotipaikkakunnalle ja lähteä taas takaisin taaperon kanssa kun on haettu pph:sta. Tuo myymälä kun ei ollut kesäaikaan auki viikonloppuisin että olisi voinut mennä muksun kanssa.
 
Minkä ikäinen ja kokoinen lapsi sulla on?

Meiän tytölle ostin viime syksynä Remun talvihaalarin, sen vauvamallisen kokoa 86cm. Tyttö oli silloin heinäkuussa täyttänyt vuoden eli oli varmaan 1v3-4kk kun sitä alettiin käyttämään. Alkutalvesta oli tosi reilu, mutta kevättalvella ostin alesta kuitenkin 92cm kokoisen Jonathanin haalarin, koska tuo Remun haalari alkoi jo "kinnata" takamuksesta. Pituutta en muista minkä mittainen tyttö silloin oli. =)
 
ap
no uusia pituusmittoja ei vielä ole, 1.3 neuvola tulossa mutta siis 1.3 v on pituuskäyrillä on ennen kyllä ainakin mennyt plussalla, muuten hoikanlainen. Kengänkokokin on jo 23
 
ap
no uusia pituusmittoja ei vielä ole, 1.3 neuvola tulossa mutta siis 1.3 v on pituuskäyrillä on ennen kyllä ainakin mennyt plussalla, muuten hoikanlainen. Kengänkokokin on jo 23
 
meillä
heppu oli vajaat 80 cm viimetalvena ja ihan hyvä oli 86 remu kävelevälle.nyt pituutta suunilleen se 86 ja toivon kovasti että menisi vielätämän talven. ikää nyt 1v7kk
 
auringonkukka-75
Minullakin on valmiina 86 kokoa oleva haalari, koska meillä on pitkä poika. Lapsi on siis 9 kk nyt ja pituus on n. 80 cm. Ap:lle sanoisin, että mielestäni on parempi, että haalari on vaikka pikkuisen reilu, kuin liian pieni.

'Muoks* Niin, sitä piti sanomani vielä, että muissakin vaatteissa 86 on sopiva koko.
 
Mun poitsulla oli 86-senttiset haalarit (ei tosin Remua mutta Reimatec, joka on vieläkin reilumpaa mallia) 1-vuotistalvenaan (tammikuun alussa on syntynyt) eikä ollut yhtään liian isot. Pitkä poika, pienempi haalari olisi ollut liian kinttana.
 
poitsuli
älkää vaa sanoko et remut ihan hurjan isoja..mul o pojal 1v2kk(nyt)odottaas 92cm remu =( sai sen lahjaks viime talvena ja 1v pituus oli 79cm...voi elämän kevät joudun ostaa toisen =(
 
ap
niin sitä vielä, että onko Remulla 86 koosta vauvamallia vai onko vain taaperomallia eli siellä takana on se kuminauha? Onko niillä ylipäätään eroa n. 1.5 v:n päällä onko vauva- vai taaperomallia? Mun vauva vaan näyttää niin aikuiselta kun sillä on se "aikuisten" haalari päällä (ei saa nauraa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin sitä vielä, että onko Remulla 86 koosta vauvamallia vai onko vain taaperomallia eli siellä takana on se kuminauha? Onko niillä ylipäätään eroa n. 1.5 v:n päällä onko vauva- vai taaperomallia? Mun vauva vaan näyttää niin aikuiselta kun sillä on se "aikuisten" haalari päällä (ei saa nauraa...)
Remulla on vauvamalleja kokoon 98 asti.
Mä henk.koht. olen tykännyt taaperoikäisellä enemmän babymallista kuin vyötärömallisesta, mutta ei kai siinä mitään oleellista eroa ole. Remun vauvamalleissa on takapuolessa vahvike/lämmike (mikälie), tavallisessa mallissa ei.
 

Yhteistyössä