Otatteko influenssa-rokotteen?

  • Viestiketjun aloittaja aapeeeee
  • Ensimmäinen viesti
aapeeeee
Niin no, pääpointti tuli tuossa otsikossa. :) Uskaltaako ottaa influenssa-rokotteen 10-kuiselle? Pelottaa ne narkolepsia tapaukset...

Onko kellään tietoa onko tämä rokote turvallinen tai jotain infoa...? Perjantaina olisi neuvola ja kovasti olen kallistumassa ei-rokotetta-kannalle, mutta toki pelottaa sekin, että miten näin pieni kestää jos saa influenssan. :/
 
Khimaira
Vaxigripin pitäisi olla "turvallinen" alle 65-vuotiaille.
Fluarixiä ei suositella kuin yli 65-vuotiaille, joten ainakaan sitä en ottaisi.

Mä en ota mitään, vaikka sairaanhoitajaliiton lehdessä kannustettiin hoitajia rokottamaan itsensä...
 
"vieras"
Meilläkin töissä on melkoinen painostus, että pitäisi ottaa rokote. En aikonut ottaa, eikä ota kukaan muukaan meidän perheestä. Olen tullut joka kerta kipeäksi rokotteen otettuani, influenssaa en ole sairastanut ikinä. Eipä siis kannata.
 
"vieras"
Otin viime perjantaina neuvolassa käydessäni. 1,5-vuotiaalle tytölle en ottanut kun menen sillä ajatuksella, että ensi kevät ollaan aika pitkälti maaseudun rauhassa kotona ja minun ja miehen rokottaminen riittää suojaamaan tytön ja ensi kuussa syntyvän pojan. Pidetään peukkuja, että näin käy :)

Tunnen aikuisen miehen, joka sairastui narkolepsiaan sikapiikistä.. Mutta toisaalta veljeni on ollut influenssan jälkitaudin vuoksi kuukauden koomassa ja opetellut mm. kävelemään uudelleen ja muutakin "pikku vikaa" jäi siitä taudista. Että molemmat puolet nähneenä on vaikeaa tehdä valintaa.. Tähän saakka olen ottanut joka vuosi rokotteen. Myös sen sikapiikin silloin aikoinaan.
 
Minä olen kolme kertaa ottanut, ja joka kerta noin 6-8 vk rokotuksen jälkeen saanut influenssan/sikainfluenssan. Joka paikassa lukee ettei rokotteista voi noita pöpöjä saada, mutta enpä ole noita pöpöjä saanut koskaan, kun en ole rokotusta ottanut. Oli siis yhteyttä tai ei, niin en ota, eikä muutkaan perheestä.
 
"vieras"
Oon ottanut lapsille joka vuosi, koska niin suositellaan alle 3-v. Nyt otin itselleni, kummallekin lapselle (2- ja 4v) ja mieskin otti, koska olen raskaana. En pelkää noita rokotteita, enemmänkin influenssan jälkitauteja jotka voivat aiheuttaa sikiölle, raskaanaolevalle ja pienille lapsille ongelmia.
 
"vieras"
[QUOTE="mhm";27611156]Ai ei?

Thln sivut

"Influenssakauden 2012 - 2013 rokotteen viruskannat ovat

• A/California/7/2009 (H1N1 eli sikainfluenssa)
• A/Victoria/361/2011 (H3N2)
• B/Wisconsin/1/2010"[/QUOTE]

No herramunjee taas tätä keskustelun tasoa... Eihän nuo viruskannat mitään narkolepsiaa aiheuttaneet silloin taannoin, vaan se rokotteessa oleva tehosteaine! Ja kyseistä tehosteainetta ei ole tässä lapsille annettavassa influenssarokotteessa.

Meidän poika (2-vuotias) sai rokotteen tänään. Tarhassa kun on vielä hoidossa, niin ei haluta influenssaa taloon.
 

Yhteistyössä