Ottaako muiden lapset pannuun??

Eli onko kenelläkään esikoista haaveilevalla veetuttanut muiden lapset? Ärsyttänyt? Onko tuntunut, että vihaa toisten lapsia, kun lapsi "riehuu" yms.

Itsellä ollut näitä oireita sitten lukemattomien pettymysten aikana ja jälkeen. Tuollainen saa pohtimaan, että olisinko edes hyvä äiti, kun noin olen ajatellut/tuntenut. :/ Luulen kaiken kuitenkin johtuvan pettymyksistä ja katkeruudesta, kun omaa pienokaista ei olla saatu. :\|
 
Ihan normaalia mielestäni. Kyllä mua ainakin ärsyttää toisinaan. Ja toisten vastasyntyneetkin on ihan omituisen näköisiä!

Ei sitä oikein voi olla olematta katkera. Eihän se niiden muiden syy ole ettei meille kuulu lasta, mutta ei tunteilleen mitään mahda.
Sitä paitsi kaikki tunteet ovat sallittuja, ei niitä tarvitse hävetä. Eivätkä ne satuta ketään. Ne ovat vaan sun omassa päässä. :)

Jaksamista sinulle! :wave:
 
Keiju07
Luulen, että muiden lapset ottavat välillä päähän, vaikkei olisikaa mitään lapsettomuustaustaa. Se ei silti tarkoita, etteikö omilleen olisi aivan hyvä vanhempi. Omat ovat omia, niin kaikki sanovat, vaikka kokemusta ei vielä olekaan. Itse koin, että lapsettomuuden takia en niinkään muiden lapsia vieroksunut, ainakaan isompia, mutta enemmän niitä vastasyntyneitä ja raskausmahoja.
 

Yhteistyössä