Ottaako muita sisustusohjelmat/suunnittelijat pääähän?

Eilen sivusilmällä jotain sisustukseen liittyvää katselin ja voi jee! Ei kai se nyt vaikeeta oo, jos rahaa on mätätä ihan miten lystää! Mielestäni niille suunnittelijoille pitäs välillä antaa ihan äärimmäisen pieni budjetti. Siinä nähtäis, että osaavatko todellisia taikoja tehdä yhtään! Totta he..... kodista tulee hieno, jos massiivipuuta ja tekstiilit satojen eurojen arvosia jne. Että kismittää |O
 
mellan
ei se niin helppoa ole, jos ei ole ollenkaan värisilmää. Mä en osaa yhdistää ollenkaan värejä keskenään. Jos mä alkasin sisustaan ihan kunnolla ilman kenenkään apua, vois tulla aika sekamelska mun asunnosta
 
kuule ummikko
Kato JIMiä. Siel meni ainakin aiemmin semmonen sisustusohjelma, jossa budjetti oli 1000 dollaria ja saivat aikalailla käyttää kekseliäisyyttään ja kädentaitojaan.
 
Kuikelo harmaana
Olen aivan samaa mieltä. Halvalla persoonalliseen ja silti kauniiseen kokonaisuuteen pääseminen vaatii taitoa enemmän. Että sellainen ohjelma telkkariin - kiitos. En kuitenkaan tarkoita mitään kierrätysohjelmaa, jossa askarrellaan jotain kammotuksia (siis se Lignellin ohjelma)
 
hei
Ei mua sinänsä...

Mutta se ärsyttää, kun näytetään esim. Tilan kaunis koti -osiossa niitä "kauniita" koteja, joita ei tunnista kenenkään kodiksi.

Siis eilinenkin kaunis "koti" oli niin suoraan jostain Vepsäläisen kuvastosta, että ei kyllä pystyny asukkaista sanomaan yhtään mitään. ...eikä siinä mitään, ihan nättiähän se oli, kun kaikki osuu yhteen jne. mutta ei se mikään koti ole. Kodin pitäs olla asukkaiden näköinen ja musta kaunis koti on semmoinen, että kun sinne menee, pystyy sanomaan jotain niistä asukkaista.

Tai ehkä noi tän hetken "kauniit kodit" tai niiden asukkaat haluaa sanoa olevansa täyttä massatuotantoa. :/
 
ha
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei mua sinänsä...

Mutta se ärsyttää, kun näytetään esim. Tilan kaunis koti -osiossa niitä "kauniita" koteja, joita ei tunnista kenenkään kodiksi.

Siis eilinenkin kaunis "koti" oli niin suoraan jostain Vepsäläisen kuvastosta, että ei kyllä pystyny asukkaista sanomaan yhtään mitään. ...eikä siinä mitään, ihan nättiähän se oli, kun kaikki osuu yhteen jne. mutta ei se mikään koti ole. Kodin pitäs olla asukkaiden näköinen ja musta kaunis koti on semmoinen, että kun sinne menee, pystyy sanomaan jotain niistä asukkaista.

Tai ehkä noi tän hetken "kauniit kodit" tai niiden asukkaat haluaa sanoa olevansa täyttä massatuotantoa. :/
Hyvin sanottu. Oli kyllä sen näkönen koti, että olisi kääntynyt kannoillani heti ovelta ja käyny hakemassa isoisomummon neuloman torkkupeiton ja pari muutakin asiaa, ennenkuin oisin sinne sohvalle uskaltanu istua. Mutta kai jollakin on niin kliininen maku.
 
ha vielä
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo harmaana:
Olen aivan samaa mieltä. Halvalla persoonalliseen ja silti kauniiseen kokonaisuuteen pääseminen vaatii taitoa enemmän. Että sellainen ohjelma telkkariin - kiitos. En kuitenkaan tarkoita mitään kierrätysohjelmaa, jossa askarrellaan jotain kammotuksia (siis se Lignellin ohjelma)
Ja se oli oikeesti kamalaa katottavaa. Ihan pari asiaa siellä saatto olla hyvää, mutta suurinta osaa niistä tavaroista oisin mieluummin käyttäny sellaisenaan kuin niinä, joiksi ne niitä muutti. Ei mitään ihan halpoja projekteja sitä paitsi olleet.... vuokraa tai osta plasmaleikkuri, jee! Kirppis risainissa on sentään jotain...
 
sisustaja
Ihana katsella kauniita koteja! Saa sieltä aina kivoja vinkkejä ja niitä voi sitten itselleen soveltaa. Koti tulee olla asujansa oloinen ja itselleni minä ainakin sisustan, en vieraille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuule ummikko:
Kato JIMiä. Siel meni ainakin aiemmin semmonen sisustusohjelma, jossa budjetti oli 1000 dollaria ja saivat aikalailla käyttää kekseliäisyyttään ja kädentaitojaan.

Sieltä mäkin juuri yksi päivä katselin jotain sisustusohjelmaa.
Suurimmaksi osaksi kaiken vanhan ottivat käyttöön(huonekalut)pienellä retuseeraamisella tuli hyvän näköisiksi.
Maalasivat jne huoneen.Hienoksi saivat ilman mitään design-kalusteita jne.


 
Juu onhan se ihanaa katsella toisten kauniita koteja :) mutta omaan kotiini kyllä vaadin omanäköisyyttä ja persoonnallista. Tuli vaan mieleen se yks ohjelma, jossa se Marko (vai kuka se oli) valahti kalpeaksi, kun kuuli yksiön budjetin olevan just jotain 1000e paikkeilla. :LOL: mielestäni ammatti sisustajan tulee olla kekseliäs, jotta voi edes sisustajaksi sanoa. Kyllä kai jokainen sisustaa osaa, jos budjetti tosi iso tai kattoa ei ollenka! :LOL:
 
Noissa amerikkalaisten sisustusohjelmia katsellessa meinaa vaan kahveet mennä väärään kurkkuun, kun itse noita remppahommia tekee ammatikseen niin eihän niiden pohjatyöt kovin kummoisia aina ole. Paras oli kun vetivät takan päälle lastulevyn ja laatoittivan sen levyn päälle :LOL: *moni kakku päältä kaunis...*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Noissa amerikkalaisten sisustusohjelmia katsellessa meinaa vaan kahveet mennä väärään kurkkuun, kun itse noita remppahommia tekee ammatikseen niin eihän niiden pohjatyöt kovin kummoisia aina ole. Paras oli kun vetivät takan päälle lastulevyn ja laatoittivan sen levyn päälle :LOL: *moni kakku päältä kaunis...*
näin kans sen...uskomatonta :LOL: :kieh:
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Noissa amerikkalaisten sisustusohjelmia katsellessa meinaa vaan kahveet mennä väärään kurkkuun, kun itse noita remppahommia tekee ammatikseen niin eihän niiden pohjatyöt kovin kummoisia aina ole. Paras oli kun vetivät takan päälle lastulevyn ja laatoittivan sen levyn päälle :LOL: *moni kakku päältä kaunis...*
näin kans sen...uskomatonta :LOL: :kieh:
taisi olla se sisustustesti.... oli kyllä joo aikas krhm. Mutta ehkä se oli vaan koristetakka.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Noissa amerikkalaisten sisustusohjelmia katsellessa meinaa vaan kahveet mennä väärään kurkkuun, kun itse noita remppahommia tekee ammatikseen niin eihän niiden pohjatyöt kovin kummoisia aina ole. Paras oli kun vetivät takan päälle lastulevyn ja laatoittivan sen levyn päälle :LOL: *moni kakku päältä kaunis...*
:eek:

...vaik ei sen puoleen, oon mä muitakin niitä niiden (varsinkin siinä designer finals -ohjelmassa olevia) ratkaisuja ihmetelly. Siis enemmänkin ovat harrastaneet tätä takan koteloimista levyn taakse.

Ei siinä mitään, mut vähän mietityttää ensinnäkin paloturvallisuus, toisekseen, onko siinä järkeä, jos tahtois vaikka sitä takkaa lämmitystarkoitukseen käyttää... :whistle:
 
Ainakin Tila-ohjelmassa televisio lykätään aina jonnekin nurkkaan, jonne ei näe hyvin mistään istuimesta. Ja makkarissa voi olla esim. telkkari ja videot jossakin katonrajassa, mutta johtoja ei näy missään (eikä edes listoja, joiden takana johdot voisivat olla). Ehkä huoneet koristellaan niillä johdoilla vasta sitten kuvien ottamisen jälkeen :LOL:
 
bertta
Ei ärsytä.
Sisustussilmä vaatii paljon muutakin kuin rahaa ja sen kyllä huomaa.
Olen saanut ammattilaisilta ihan mielettömiä vinkkejä, joilla ei oo mitään tekemistä 'massiivipuitten' kanssa ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja bertta:
Ei ärsytä.
Sisustussilmä vaatii paljon muutakin kuin rahaa ja sen kyllä huomaa.
Olen saanut ammattilaisilta ihan mielettömiä vinkkejä, joilla ei oo mitään tekemistä 'massiivipuitten' kanssa ;)
niin. on ollut sitten hyvä suunnittelija. Mutta esim. just Tilassa kun esittelevät ylpeinä työnsä tulosta,jonka ihan maallikkokin sais aikaan tietyllä rahalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Juu onhan se ihanaa katsella toisten kauniita koteja :) mutta omaan kotiini kyllä vaadin omanäköisyyttä ja persoonnallista. Tuli vaan mieleen se yks ohjelma, jossa se Marko (vai kuka se oli) valahti kalpeaksi, kun kuuli yksiön budjetin olevan just jotain 1000e paikkeilla. :LOL: mielestäni ammatti sisustajan tulee olla kekseliäs, jotta voi edes sisustajaksi sanoa. Kyllä kai jokainen sisustaa osaa, jos budjetti tosi iso tai kattoa ei ollenka! :LOL:
HALOO! pitääkö ammattirakentajan sitten olla samalla tavalla kekseliäs jos talon rakentamisen budjetti on 20000e. Onhan se nyt ihan selvä, että tonnilla et juuri sisusta tai remppaa, samalla tavalla kuin että 20 tonnilla et kyllä kummoista koirankoppia saa!

 
Mimosan äippä
Joo mua ärsyttää kans toi et sisustukseen laitetaan joku 10 000e..tottakai olohuoneesta saa sillä rahalla upean... Inno oli musta kivempi silloin kun siinä oli se budjetti juttu ja pienemmällä rahalla tehtiin uudistuksia.

Amerikkailaisissa sisustusjutuissa mua ärsyttää se että niissä on jotain tarvikkeita mitä suomesta saa etsiä kissojen ja koirien kera. Muutenkin tyylillisesti en oikeein diggaa.
 
Minusta sisustusohjelmat on ihania. Vaikka rahaa olisi kuinka paljon toiset ei vaan saa kokonaisuutta aikaiseksi. Onhan tuon nyt nähnyt ihan tuolla oikeassa elämässäkin. Toisilla sitten on silmää ja kädentaitoja ja osaavat yhdistää värejä ja esineitä.

Kyllähän se taitoa vaatii sisustaa toisten asuntoja. Oma tyyli ei saa vaikuttaa vaan pitää tajuta mitä asiakas haluaisi. Ei minustakaan lopputulokset ole aina onnistuneita noissa ohjelmissa, mutta kyllä esim. Innossa on melkein aina joku kiva juju niissä sisustuksissa.
 

Yhteistyössä