Ottaisiko ne sen *ittuiluna jos veisi vaan toisen lapsen hoitopaikkaan joulusuklaata tms?

Lapset eivät ole samassa rakennuksessa mutta saman konsernin alaisuudessa. Ongelma vaan on se, että toisen hoitoon ja viihtymiseen olen ollut tosi tyytyväinen, toisen kohdalla en ole ainakaan itse henk. koht. ollut mitenkään ylityytyväinen tai positiivisesti yllättynyt.
 
Voisiko sinne toiseen paikkaan sitten antaa palautetta joulusuklaan sijaan? Tai riippuu kai siitä, mihin et ole tyytyväinen. Mutta ei kai ne keskenään vertaa mitä on tullut keltäkin? Itse en vertaisi, olen siis tarhantäti, mutta palautetta otan aina mielelläni vastaan.
 
"..."
No ei me ainakaan verrata tuollaista töissä että mitä kukakin ryhmä on saanut. Mutta mitäs sun lapset tykkää tuosta, että toinen saa viedä ja toinen ei? vai onko niin pieniä ettei ymmärrä?

Jos lapsi haluaa viedä, antaisin viedä ja antaisin sen palautteen sitten erikseen aikuiselta aikuiselle enkä joulusuklaan antamisen tai antamattomuuden muodossa...
 
Toinenkin hoitopaikka on sillein kouluarvosanalla 7 ok, eikä tarkoitus ole antaa sinne erityisesti nyt negatiivista palautetta. Itse kuitenkin ajattelen, että viedään muistamisia vaan jos koetaan, että on mennyt (erityisen) hyvin. Ja sitten taas toisen puolella onkin mennyt ja sinne haluaisin viedä.

Kyllä ymmärtävät. Voisi ehkä kysyä tuolta isommalta, että haluaisiko hän viedä. Selitän vaikka, että pienempi on vielä niin pieni että päätän hänen puolestaan.
 
Jos joulusuklaa pitää "ansaita" eikö pikemmin ole kyse lahjuksesta kuin lahjasta. Minäkin miettisin mitä se opettaa lapsille.
Käsitääkseni ei ole mikään velvollisuus viedä hoitajille / opettajille mitään sillä perusteella, että sattuvat olemaan siellä töissä. Ajattelet asian jotenkin ihan nurinkurisesti, jos yrittäisi lahjoa (absurdi ajatus), niin veisi varmaan jotain tuntuvaa etukäteen eikä jotain pientä jälkikäteen.
 
Toinenkin hoitopaikka on sillein kouluarvosanalla 7 ok, eikä tarkoitus ole antaa sinne erityisesti nyt negatiivista palautetta. Itse kuitenkin ajattelen, että viedään muistamisia vaan jos koetaan, että on mennyt (erityisen) hyvin. Ja sitten taas toisen puolella onkin mennyt ja sinne haluaisin viedä.

Kyllä ymmärtävät. Voisi ehkä kysyä tuolta isommalta, että haluaisiko hän viedä. Selitän vaikka, että pienempi on vielä niin pieni että päätän hänen puolestaan.
Eihän sen palautteen tarvitse olla negatiivista vaan rakentavaa. Itse ainakin haluan tehdä työni mahdollisimman hyvin ja haluaisin kuulla, jos se on jonkun mielestä vain 7 arvoista.

Mitkään muistamiset ei ole pakollisia, joten älkää viekö, jos siltä tuntuu.
 
"Puupi"
En tiedä tehdäänkö tuollasta vertailua mutta jos tehdään ja huomaavat että vain toiset sai niin ottaahan ne varmaan. Mutta mitä se sitten haittaa kun semmoseks se on tarkotettukin :D

Jos en olis hoitoon tyytyväinen niin vaihtaisin hoitopaikkaa ja jos haluaisin vaan pikkumaisesti ittuilla niin tekisin sen kyllä sitten muilta kyselemättä.
 
kkkkkk
Käsitääkseni ei ole mikään velvollisuus viedä hoitajille / opettajille mitään sillä perusteella, että sattuvat olemaan siellä töissä. Ajattelet asian jotenkin ihan nurinkurisesti, jos yrittäisi lahjoa (absurdi ajatus), niin veisi varmaan jotain tuntuvaa etukäteen eikä jotain pientä jälkikäteen.
Ei tietenkään tarvi viedä lahjaa tai palkkiota. Lahjan veisin jouluna mutta en sen takia että haluaisin antaa palautetta, palkita tai lahjoa vaan lahjan antamisen ilosta.
 
[QUOTE="Puupi";30451094]En tiedä tehdäänkö tuollasta vertailua mutta jos tehdään ja huomaavat että vain toiset sai niin ottaahan ne varmaan. Mutta mitä se sitten haittaa kun semmoseks se on tarkotettukin :D
[/QUOTE]

AAArgh. Kun ei ole. Jos minulla olisi vain yksi lapsi, joka olisi tuossa pienemmän hoitopaikassa, veisin niille suklaata. Jos minulla olisi vain yksi lapsi, joka olisi tuossa vanhemman paikassa (eskari), en veisi suklaata, vaan ajattelisin, että ne nyt hoitaa siellä velvollisuutensa ja that's it. En ole viitsinyt pikkuasioista naputtaa heille.
 
"..."
Siis minustakin lahja viedään lahjan antamisen ilosta, toki sitä voi pitää kiitoksenakin yhteisestä vuodesta/ hyvästä yhteistyöstä jne. Ei sitä toki ole PAKKO viedä, missään nimessä ei. Mutta en näe lahjaa asiana mikä ns. pitäisi ansaita jollain erityisillä ansioilla.. :)

Mutta itse ainakin koen asian niin että se on LAPSELLENI mukava ja tärkeä asia saada viedä joku lahja, kun lapsi näkee että muutkin vie. Ja se lahja voi olla vaikka lapsen piirtämä kortti, ei sen kummempaa. Ja etenkin jos sisarus saa viedä, niin tottakai pitää antaa myös toiselle mahdollisuus viedä se lahja, vaikka tätit ei nyt ihan tämän äidin kriteerejä täyttäiskään .. :D
 
Vieras s
Meillä lapsen aiempi hoitopaikka oli ihan 10+, sinne vietiin aina jotain muistamisia jouluna ja keväällä ja ihan just siks kun ne hoitajat oli ihan mahtavia ja koko paikassa hyvä henki. Omahoitajalle vietiin vielä ain jotain extraa...tyyliin joulukukka/kesäkukka tms.
Joutui sit vaihtamaan ryhmää ja ihan eri meininki. Sinne vietiin lapsen tekemä joulukortti ja keväällä kun lopetti, ei viety mitään.
Nyt on taas "ihan kiva" eskaryhmä. Yks täti on ylitse muiden ja muut ihan "perus", ajattelin jonkun herkkukorin viedä kaikille yhteisesti. Ois jotenkin outoa muistaa tuota huipputätiä erityisesti, kun ei ole ees lto, eikä omahoitaja...joten saavat sit kaikki yhteisen jutun
 
"FEM"
Mun mielestä järkevää, samoin toimisin varmaan itse.

Jos on erityisen hyvää niin sitä on kiva kehua tai "palkita" tai jos on erityisen huonoa niin sitten on järkevää asiasta keskustella. Jos on ihan semia, niin sitten ei mitään.
 
[QUOTE="FEM";30451555]Mun mielestä järkevää, samoin toimisin varmaan itse.

Jos on erityisen hyvää niin sitä on kiva kehua tai "palkita" tai jos on erityisen huonoa niin sitten on järkevää asiasta keskustella. Jos on ihan semia, niin sitten ei mitään.[/QUOTE]

Ainakin joku maailmassa on samaa mieltä kuin minä, jee!
 

Yhteistyössä