Ottaisitko ex-puolisosi takaisin jos hän anelisi uutta mahdollisuutta?

  • Viestiketjun aloittaja "Leonardo"
  • Ensimmäinen viesti
"Leonardo"
Tilanne siis tämä: Oltiin naimisissa 2,5 vuotta kunnes vaimo otti eron ja hävisi elämästäni. Mitään syytä en koskaan saanut ja nyt hän on palannut takaisin. Olen kaivannut häntä todella paljon ja rakastan edelleen. Nyt hän pyytää uutta mahdollisuutta.
 
"vieras"
Sinusta en osaa sanoa, mutta minä en ottaisi entistä puolisoani takaisin mistään hinnasta never ever!! Ja tuo kyllä anelee lähes viikoittain ottamaan takaisin, vaikka erosta on jo vuosia.
 
"limpukka"
[QUOTE="Leonardo";28243277]Tilanne siis tämä: Oltiin naimisissa 2,5 vuotta kunnes vaimo otti eron ja hävisi elämästäni. Mitään syytä en koskaan saanut ja nyt hän on palannut takaisin. Olen kaivannut häntä todella paljon ja rakastan edelleen. Nyt hän pyytää uutta mahdollisuutta.[/QUOTE]

no meillä erosta on n.3kk aikaa, mies häippäs,mitään selittämättä/ei edes yrittänyt puhua ensin. Mutta toki ottaisin takas,hän on minun elämäni rakkaus,lapseni isä, mutta koska eroon johtaneet syyt oli alunperin toimimaton kommunikaatio,niin vaatisin että mies lähteee parisuhdeterapeutin luo kanssani,jotta emme päätyisi eroamaan siksi että ei ymmärretä toisamme/ymmärretään toisemme väärin/kun emme puhu syvällisesti koskaan. miäntyhmä ensin halusin eroa ja kun mies lähti,tajusin että siinäpä menikin lähes koko maailmani,joskus sitä on niin sokea ja tajuaa vasta menetettyään mitä menetti.

Eli ehkä se olis keskustelun paikka,eikö? :)
 
"limpukka"
miksi ihmiset on niin kielteisiä? el ise on ykis mahdollisuus ja sillä selvä? Kyllä ihmisellä pitäs olla edes yksi mahdollisuus korjata asioita. no joku tulee tähän kohta valittaa että sehän sai viimeset 2vuotta mahdollisuuksia mutta mikään ei muuttunut, mutta se eroaminen saattaakin olla sellainen kriisi että ihminen pohtii kerrankin,jopa ensimmäistä kertaa elämässään asioita todella syvällisesti, se saattaa saada ihmisen tajuamaan miltä tuosta toisesta on tuntunut,joskus siihen tarvitaan radikaali tapahtuma,kriisi,jotta toinen herää ajattelemaan asioita, muittenkin näkökulmasta.. niin minulle kävi. Toivon että mieheni uskoo tämän tosiasian ja antaa meille vielä mahdollisuuden.
 
"..."
en ottaisi. mies päätti ennen toisen lapsemme syntymää, että hän ei haluakaan olla kanssani. viimeinen vuosi yhdessä oli yhtä helvettiä. se vaan ryyppäsi ja ryyppäsi, ja mä hoidin viimesilläni perheen ja kodin. sit kun vauva synty, sama meno jatku. mä olin niiiiin helpottunut, kun sain viimein asunnon muualta, ja pääsin pois sieltä, että mua ei sinne takasin saisi kirveelläkään.
 
[QUOTE="limpukka";28243720]miksi ihmiset on niin kielteisiä? el ise on ykis mahdollisuus ja sillä selvä? Kyllä ihmisellä pitäs olla edes yksi mahdollisuus korjata asioita. no joku tulee tähän kohta valittaa että sehän sai viimeset 2vuotta mahdollisuuksia mutta mikään ei muuttunut, mutta se eroaminen saattaakin olla sellainen kriisi että ihminen pohtii kerrankin,jopa ensimmäistä kertaa elämässään asioita todella syvällisesti, se saattaa saada ihmisen tajuamaan miltä tuosta toisesta on tuntunut,joskus siihen tarvitaan radikaali tapahtuma,kriisi,jotta toinen herää ajattelemaan asioita, muittenkin näkökulmasta.. niin minulle kävi. Toivon että mieheni uskoo tämän tosiasian ja antaa meille vielä mahdollisuuden.[/QUOTE]

Mua ei vaan jaksa kiinnostaa moinen touhu. Siinä ei mielestäni ole mitään kielteistä. Olemme niin erilaisia kaikki.
 
"onnellinen vaimo"
Minä ja mieheni seurusteltiin nuorena 5 vuotta. Menojalka alkoi vipattamaan ja erottiin, vaikka rakastettiinkin vielä toisiamme. Pian kuitenkin huomasin, ettei ruoho olekaan vihreämpää aidan toisella puolella. Se piti oppia kantapään kautta. 7 vuoden eron jälkeen palasimme yhteen. Kumpikin oli oppinut tahoillaan paljon. Rakkaus toiseen kaikkien kokemusten myötä oli vain kasvanut ja tiesimme, että toinen on todellakin se ainoa oikea.

Nyt olemme olleet taas yhdessä 14 vuotta. Olemme naimisissa ja meillä on lapsia. Tämä rakkaus kestää kuolemaan asti.

Jos katkeruutesi on suurempi kuin rakkaus, niin sitten suhteenne ei tule enää toimimaan. Jos taas annat rakkaudellenne avoimin mielin mahdollisuuden, niin kenties voitte saada yhtä ihanan rakkaustarinan kuin meilläkin on.
 
En. En todellakaan ottais, sitä hirviö miestä takasin.

Ero oli mun ja exän kohdalla väistämätöntä. Käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa, petti mennen tullen (kuulin exän kaverilta kaiken, mitä olivat reissuillaan tehneet), käytettiin molemmat alkoa paljon, exä käytti hormoneita ja huumeita. Ryypättiin kaikki vapaat ajat ja jopa arkisin. Selvinpäin ei juurikaan puhuttu mistään, ei kosketeltu, hellitelty, pussailtu eikä halailtu. Ei sen puoleen, eipä juurikaan tehny mieli mennä halaamaan ihmistä, joka kävi käsiks ja kuritti. Sen lisäks haukku, arvosteli ja nöyryytti, nolas(jopa kavereittensa edessä), uhkaili ja alisti. Puolivuotta ennen eroa, aloin nukkumaan olohuoneessa. En halunnu mennä koko ihmisen viereen, enkä halunnu häntä muutenkaan. Aloin liikkumaan mun yhden kaverin kanssa ja lopulta päädyin itse pettämään. Tutustuin monena viikonloppuna tähän mieheen ja sitten petin exääni. Se oli konsti, millä sain repästyä itteni irti. Toki hajosin, koska mulle ei tollaset puolituntemattomien kanssa vehtailut sovi ja varsinkin siinä tilanteessa, että olin henkisesti aivan lopussa, itsetunto poljettu ihan alas ja elämä täysin pois raiteiltaan. Ennen kaikkea tuota, kerran pakkasin tavarani ja häivyin entiselle kotipaikkakunnalle. Exä ruikutti anteeks antoa ja lupaili ja aneli, että kaikki muuttuu, jos annan anteeks. Tuli seuraavana päivänä hakemaan ja lupaili kovin, että kaikki muuttuu nyt paremmaks. Ei muuttunu, enkä ton takia saanu poistua kotoa ja jos, jonnekkin lähdin, niin siitä lähti kolmannen asteen ristikuulustelu. Syytti mua pettämisestä, vaikka itte touhus mun selkäni takana melki koko meijän suhteen ajan. Mä typerä, nuori ja ihan liian sinisilmänen ja hyväuskonen.

Jäin siitä pettämisestä kiinni ja suoraan baarista. Exä kävi mun päälleni, sen miehen päälle ja mun ystäväni päälle. Kävin tavarani hakemassa. Tuon jälkeen vielä yritettiin, kun exä tuli kännissä itkemään, että kaipaa mua ja kotona on liian tyhjää. Hellyin ja lähin hänen luokseen yöksi, mutta sain huomata, että exä vaan kosti mulle. Hain loppuja tavaroita, kun näin, että makas sängyssä toisen naisen kanssa. Nauroin ihan hysteerisenä linja- autossa... Muuta matkustajat varmaan luuli, että mulla päässä vikaa. Ton tapauksen jälkeen, exä uhkaili mua yökerhossa, että pilaa kaikki mun juttuni ja oli tota ennen hätistelly yhden miehen mun seurastani, eli uhkailemalla ja juoksemalla tän miehen perässä. Mä pilaan kaikki sun juttus ja pilaan sun elämäs, vittu tajuatko, että mä kostan sulle kaiken, noilla sanoilla kuta kuinkin. Mulla meni hermo ja löin, ihan todellakin löin. Ton jälkeen omien synttäreittensä aikaan, exä soitti mulle, että mikset ole onnitellu mua, mulla on nyt synttärit. Sanoin vaan, että en sen takia, koska oon tavannu miehen, enkä halua, että sotket mun asioita enää. Sitten alko lässytys, voitasko tavata, joku viikonloppu? Voitas käydä vaikka yhellä ja keskustella? Sanoin suoraan, että en halua yhdelle, enkä halua tavata ja en halua keskustella, koska mitään keskustelemista ei enää ole. Sori, että viimeks uhkailin sua.

Ton jälkeen en ole kuullu exästä mitään, enkä etes halua kuulla. Exä jos yhteyttä vielä ottais, niin vaihtaisin numeron salaseksi. Ei ole mitään halua puhua koko ihmiselle mitään.
 
joop
susta en tiedä mutta omani lopetti suhteen varoittamatta, ja hävisi . kerran olen sen jälkee hänet tavannut jos haluasi uudestaa suhteeseen kieltätyiin,en osaisi luottaa ja hänet on todettu koulemansairaaksi elinikää vähän jäljellö
 
Omiani en ottaisi missään nimessä.

Jos te ap saatte selvitettyä eroon johtaneet syyt niin että ne poistuvat ja vielä rakastatte toisianne niin voisihan yhteen palaaminen onnistuakin. Toki eroon on aina syynsä, mutta onhan olemassa tilanteita etteivät ne varsinaisesti parisuhteeseen liity. Mutta varmasti työstämistä kaipaa. Ja muistattehan ottaa huomioon myös sun hylkäämiskokemuksen, voi olla aika yllättävänkin rankkaa.
Mut jos parisuhde ei ollu yleisesti ottaen onnellinen silloin niin tuskin siitä onnellinen tulee uudelleenlämmitettynäkään.
 
"vieras"
mutta ap:n tilanteessa en näe mitään syystä miksi et voisi ottaa ex-vaimoasi elämääsi uudelleen. Hitaasti. En muuttaisi yhteen vaan aloittaisin tapailemalla ja menisin ehkä pari terapiaan koska ei siitä haittaakaan olisi. Koska rakastat entistä vaimoasi ja hänkin sinua niin miksi ei kokeilla uudestaan hitaasti. Rakkaus ei ole helppo asia, eikä ole helppoa löytää uutta elämänsä rakkautta. Eli kyllä!
 
vierailija
Mitä mieltä erotttiin naisen kanssa ja kuukauden jälkeen halusi takaisin suhteen meille . Jälkeen päin tuli ilmi että oli ostanut raskaus testejä ja selitti että ne meni kaverille josta en ole ikinä kuullut eikä loppujen lopuksi kaveri käynyt hakemassa raskaus testejä ja nytten koko kaveri hävinnyt hänen elämästä ja poistanut sen numeron kun alkoi vituttaa ettei se tullut niitä testejä hakee. Oli kuulema kaveri hänen puhelimella etsinyt tietoa raskaudesta ja menkoista kun kaverin luuri rikki silloin. Kuulostaako valheelle vai totuudelle?
 

Yhteistyössä