Ottaisitko itse lainaa, jos kaveri tarvisi rahaa?

yksi tod.hyvä ystävä tarvitsisi 2000e lainaksi. tiedän mihin raha menisi. Ottaisitko itse lainaa kaverille? Eli kaveri maksaisi siulle takaisin. Ite hää ei voi lainaa ottaa. Tuli vaan itelle tällänen tapaus eteen ja nyt tässä pähkäilen. Enemmän olen taipunut lainaan-puolelle.
 
mama
en ottais.. miksi kaveri ei itse saa lainaa? eli on maksuongelmia...? maksaisko varmasti takaisin, tai missä aikataulussa...

eli en ottais. vanhmpien opetus liikaa iskostunut takaraivoon..
 
ei taatusti
Kaverilla on ilmeisesti luottotiedot menneet, jos ei itse voi lainaa nimelleen ottaa. En ottaisi lainaa toisen puolesta, etenkään tuossa tapauksessa. Perustelisin, että periaatteessa en ota lainaa itselle, vielä vähemmän muille.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
perustelettko miks ette lainaisi?
No se kertoo kaiken tarpeellisen kun sanot ettei kaveri itse SAA lainaa!
Eli aika täydellinen luotto pitäisi lainan takaisinmaksuun KORKOINEEN olla että suostuisin. Ja kirjallinen sopimus takaisinmaksusta vähintäänkin.
 
mie
En missään nimessä ottais. Jos mulla olis se 2000 ylimääräistä niin sit voisin lainata jos olisin sata varma et saan sen takas, mut lainaa en hyvänkään ystävän puolesta ottas.
 
vieras
En koskaan, ja mun on pakko todeta että mun mielestä tollaisesta summasta kun on kyse, niin ei kukaan joka ei ole käyttämässä toisen ystävyyttä hyväkseen edes kysyisi toista ottamaan lainaa puolestaan.
Joku sukulainen tai ihan tosi läheinen kaveri jos olis ja summa olis max 200e ja tarve oikea ja kova(esim.joku yksityisellä erikoislääkärillä käynti tms) niin voisin ehken harkita koska tuollaisessa tilanteessa pitää olla valmis siihen et päätyy itse maksaa koko jutun eli et kaveri ei ikinä maksa takaisin.
 

Yhteistyössä