Ottaisitteko +1vuotiaan mukaan hammaslääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja Miimanmamma
  • Ensimmäinen viesti
Miimanmamma
Minulla huomenna siis hammaslääkäri, olisin siirtänyt aikaa mutta vapaita aikoja ei ole lähimainkaan... Voisikohan sinne ottaa vuoden vanhan lapsen mukaan, vai kattovatko pahalla? Ketään hoitajaa ei ole tuoksi aikaa, isäkin töissä.. Hitto kun nää ajat menee aina ihan ristiin miehen työaikojen kanssa. :(
 
Omaa 1,5-vuotiastani en todellakaan ottaisi.Olin itseasiassa juuri tänään hammashoitajalla ja aikaa meni lähes tunti,olisi ollut ihan mahdotonta sen käynnin onnistuminen jos kuopus olisi ollut mukana.
 
"vieras"
No hätä tapauksessa rattaisiin köytettynä, mutta ei kyllä hyvä ratkaisu sekään... Henkilökunta tuskin tykkää kun eivät pysty rauhassa keskittymään työhönsä. Voi olla lapsellekin vähän pelottava kokemus.
 
hammashoitaja
Kyllä se aika hankalaa on, jos yksivuotias itkee/säntäilee huoneessa hoidon aikana. Huoneessa on sekä steriiliä että erittäin likaista tavaraa, joihin pienellä lapsella ei ole asiaa mennä koskemaan (likaisten instrumenttien säilytysastia, riskijäteastia ym ja vastaavasti laatikoita, joissa on puhtaita instrumentteja= haluaisitko sinä, että suutasi hoidetaan välineillä, joita joku on klähminyt likaisin sormin? )

Itse olen joutunut muutaman kerran hyssyttelemään vauvoja (kerran jopa kaksosia :) ) ja samalla avustamaan hammaslääkäriä. Lastenhoito ei kuulu meidän työnkuvaan, mutta kaikenlaista sitä joutuu tehdä, jotta saadaan potilas tuolista ylös ja seuraava sisään. :)
 
Sekin ois taas edessä
Otin mukaan joka kerta. Nyt on 6-v. Istui mun jalkojen päällä kun olin siinä kidutuspenkissä. Ja riippuu paljon myös hammaslääkäristäkin, hoitsut tykkäs kun poika ruskeine silmineen tapitti tyytyväisenä mamman jalkojen päällä. Nyttemmin istuu penkillä sen aikaa.
 

Yhteistyössä