Ottakaa nyt jumalista lapset pois päiväkodista jos itse olette kotona!!

  • Viestiketjun aloittaja arrrrgh
  • Ensimmäinen viesti
arrrrgh
Aivan järkyttävän itsekästä. Jos olet vauvan kanssa kotona, hoida myös vanhempi lapsi kotona. Viet niiltä muilta mahdollisuuden viedä omat lapset päiväkotiin jotka ihan tosissaan sitä paikkaa tarvitsisi!!
 
Juujuu
Otinkin 3v:n kotiin kun vauva syntyi, tosin käytin kuukauden hyödykseni subjektiivista päivähoito-oikeutta ennen synnytystä lukiessani viimesilläni koulasioita. :D Saanko anteeksi? B)
 
"vieras"
[QUOTE="hmmm";28850071]Eiku ihanaa viettää vielä viimesiä mahdollisia hetkiä kotihoidossa ennen koulun aloitusta. :)[/QUOTE]

Meidän lapsi ei kyllä tykkäisi ja voisi kokea, että vauvan takia ei pääse päiväkotiin ja menettää kaverinsa. Mutta lapsia on erilaisia.

AP:lle sanoisin, että jos kaikki kotona olevat äidit ottaisivat esikoisensa hoidosta, lakkautettaisiin päiväkoteja niin että tilanne olisi muuten sama, mutta sitä lähipäiväkotia ei enään välttämättä ole ja hoitajia irtisanottaisiin paljon.
 
Miten ihmeessä ette keksi muuta käyttöä sille rahalle mikä menee päivähoitomaksuihin? Itsellä on kolme lasta nyt ja otin tytöt pois päiväkodista toukokuun lopussa ja he menevät sitten elokuussa 2014 takaisin päiväkotiin. Poika syntyi nyt heinäkuun lopussa. Kyllä keksin 502€
kuussa muutakin käyttöä. Kerho 2 krt viikossa maksaa vaan 60€ lapsi ja on ton syyskauden.
 
Jokainen tekee niinkuin tykkää, kun niin se menee jokatapauksessa. Turha puuttua toisten perheiden asioihin. Itse oon aina hoitanut lapseni kotona, koska meille se on ollut paras mahdollinen hoitomuoto, mutten tuomitse toisia, jotka vie virikehoitoon lapsensa.
 
..
Miksi en käyttäs ilmasta päivähoitoa hyödyksi. Meillä lapset olleet kaks vuotta pk:ssa, nyt kesällä 2kk lomalla. Ens viikolla menevät takas hoitoon, mutta vain 2pv/vko ja ovat maks 5t/pv siellä. Aikasemmin olleet kokopäivähoidossa. Oon huomattavasti parempi äiti kun lapset ei oo joka päivä kotona tappelemassa keskenään, ja tekee lapsillekin ihan hyvää kun pääsevät muiden kavereiden kanssa välillä leikkimään.
 
äetee
[QUOTE="hmmm";28850071]Eiku ihanaa viettää vielä viimesiä mahdollisia hetkiä kotihoidossa ennen koulun aloitusta. :)[/QUOTE]

Näin itsekin ajattelen:) Näitä mahdollisuuksia ei enää toiste tule.
 
"vieras"
Niin kauan kun se on meillä mahdollista, niin enpä ota. Ihan samalla tavalla kun joku ei anna autokärryjä marketeilla pienimmille lapsille vaan kuljettaa niissä koululaisiaan. Lällääälläää....
 
"vieras"
Saanko anteeksi? Lapseni olivat aikanaan 3 pv/vko hoidossa, jotta minä pystyin hakemaan töitä ja opiskelemaan ja jotta lapset saivat virikkeitä. Ilman päivähoitoa lapsilla ei ollisi ollut mitään kontakteja omanikäisiin kavereihin, koska en olisi pystynyt kuljettamaan lapsia mihinkään kerhoon maaseudulla, kun mies kävi töissä perheen ainoalla autolla.
 
Otin nuo 4v ja 3vn päiväkodista kun vauva syntyi. Tänää alkoi kerho, 2xviikossa 3h kerrallaan.
Vähän pidempi matka tuonne kerhoon on kävellä kuin mitä tohon päiväkotiin oli (180m).
Kyllä näistä kiireettömistä päivistä nauttii, kun ei oo enää totapäiväkotirumbaa. 2 vuotta sitä kerkes jo ollakkin.
Töitä teen sitten aina kun lapset nukkuu päikkäreitä, ja pari tuntia illasta. Ehkä ei tarttis enää koskaa lapsia päiväkotiin laittaakkaan.. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
lol
[QUOTE="vieras";28850169]Niin kauan kun se on meillä mahdollista, niin enpä ota. Ihan samalla tavalla kun joku ei anna autokärryjä marketeilla pienimmille lapsille vaan kuljettaa niissä koululaisiaan. Lällääälläää....[/QUOTE]Sun tapauksessa onni sille lapselle että pääsee edes välillä kunnon hoitoon :LOL:
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito;28850118:
Miten ihmeessä ette keksi muuta käyttöä sille rahalle mikä menee päivähoitomaksuihin? Itsellä on kolme lasta nyt ja otin tytöt pois päiväkodista toukokuun lopussa ja he menevät sitten elokuussa 2014 takaisin päiväkotiin. Poika syntyi nyt heinäkuun lopussa. Kyllä keksin 502€
kuussa muutakin käyttöä. Kerho 2 krt viikossa maksaa vaan 60€ lapsi ja on ton syyskauden.
10 päivää kuussa maksimissaan 5 tuntia päivässä maksaa vissiin noin 90 e joten ei siinä kohin ksoa eroa noihin kerhomaksuihin oo.
 
"Vieras"
Minua inhottaa ylipäänsä se, että mammat vie yhtään lapsiaan hoitoon, sillä lasten hoidattaminen tarhoissa tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi, ja me muut joudumme osallistumaan veroeuroillamme teidän lastenhoitokustannuksiin. Meillä on lapset kotihoidossa, mutta joka kuukausi mieheni liksasta lähtee lisäsiivu työssäkäyvien mammojen lastenhoitokustannuksiin.
 

Yhteistyössä