Oudot raskausoireet? :)

  • Viestiketjun aloittaja "Lilja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Viimeisimmässä raskaudessa ei ensimmäiseen 5kk juurikaan ollut mitään oireita, paitsi jossain vaiheessa oli 2 viikon kausi, jolloin oli JATKUVA nälkä. Siis jouduin käydä syömässä myös yöllä, koska nukkumisesta ei nälän vuoksi tullut mitään. Yömyöhällä vetelin kukkuralautasellisen muusia ja nakkikastiketta ja sitten jo hetken päästä taas jotain tankkaamaan... Päivällä söin varmaan tunnin välein. Sitten yhtäkkiä tämä kausi meni ohi. Vielä oudompaa oli, että ei näkynyt painossa mitenkään jatkuva mässytys.
 
"noh"
mä en muuten välitä kurkusta mitenkään erityisesti, joskus harvoin syön salaatissa tms.
mutta kahden nuorimman odotusaikana mun piti joka päivä ostaa 3 kurkkua, tietyn merkkisiä kun jotkut maistui tosi pahalle ja mä söin joka päivä ne kolme, ekan aloitin jo kaupan pihassa ja yölläkin heräsin popsimaan kurkkua :D
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
"..."
mulla oli myös toi syöminen. siittä ei tullu loppu sit millään ennenku muksu synty! :D alko joskus 30 raskausviikolla, ja kesti tosiaan ihan sinne sairaalaan asti. söin ihan taukoomatta.. ja ihan jumalattomia annoksia. söin esim. kauheen kokosen kulhollisen perunoita ja pihviä, meni max. puolen tuntia, niin olin taas jo palottelemassa kolmea appelsiinia lautaselle. siitä taas puolen tuntia, söin jätti mukillisen (melkein puolen litraa) jugurttia. siis söin aivan koko ajan sen kymmenen viikkoa. (vauva synty 40+1, muutaman tunnin la:n ohi :)) ja ei tullu painoo.. jälkitarkastukseen mennessa olin 2.5kg miinuksella siitä mitä painoin ennen raskautta, eikä vauvakaan ollu iso. (3.5kg) ja mulla tosiaan oli vielä raskausajandiabetes.. tää oli oudoin. saa nähdä mitä tässä raskaudessa vielä ilmestyy :D alkaako sama syöminen tossa torstaina kun tulee 30+0 täyteen :D
 
"Sirkkeli"
No tämä nyt ei outo ole muutoin, kuin että oli pysyvä raskauden jälkeenkin. Eli näkökyky parani huomattavasti. En ole tarvinnut laseja raskauden jälkeen(13 v sitten), paitsi nyt tarviisin vissiin lukulasit(ikää tullut).
 
Lilja (AP)
Kiitos paljon! :)
Näitä LISÄÄ KIITOS!!

Mulla on on kanssa mielestäni leveentynyt nenä (niinkuin täällä yksi myös totesikin)
Ja TODELLAKIN TOIVON että nenä palautuu ennalleen!! (tästä on tullut jo nenäkriisi mulle!!) :/
 
venailija
Ekan odotuksessa ei tullut mitään varsinaisesti outoa, mutta nyt tämän toisen kanssa on tukka alkanut kihartumaan. Aina on siis taipuvainen hiuslaatu kyllä ollut, mutta nyt se on ihan suorastaan kiharalla ohimoilta.
 
12333
yks outo oli ku mun luomuruskeiden hiusten sekaan ilmestyi ihan pikimustia, tosi paksuja oikein siimamaisia hiuksia joista olin ihan ihmeissäni xD äitini kertoi myöhemmin samaa omassa raskaudessaan :D olin jo hieman paniikissa kun kodistamme alkoi löytyä pitkiä mustia hiuksia että kuka nainen täälä käy salaa miehen luona mutta ne olikin mun kun sitten niitä löyty ihan kiinni päässä multa x) sitten toinen myös hiuksiin liittyvä juttu oli malkein jo pakko oireinen hiusten nyppiminen?!? tajusin vaan yhtäkkiä kun vauva oli jonkun 1kk etten ole tehnyt sitä synnytyksen jälkeen.. onneksi loppui, jos raskaus olisi yhtään pidempi kuin 9kk niin olisi voinut yltyä huolestuttavaksi muttei onneksi ehtinyt.. johtui siis osittain juurikin varmaan stressistä vaikken ole aiemmin moisesta kärsinyt missään muodossa mutta tämmöinen lieväksi kuitenkin luokiteltava mutta päivittäinen hiusten nyppiminen noin 20 rv eteenpäin ja loppui synnytyksen jälkeen, en ensin tajunnut sen liittyvän edes raskauteen..

sitten yks oli se kun odotin että esim tietyn tyyppiset hajut ällöttäis esim kalaruoat, makeat jne mutta mulla oli vaan perus kahvi tietysti ja tais muitakin perus tupakka ym mutta siis tietyt pakasteranskalaiset jota ostettiin aina niin haisi mun nenään homeiselle ja syötin omani aina koiralle mutta myöhemmin selvis et vika olikin mussa, ei ranskalaisissa x) haisi siis raakana ja paistettuna yhtä kamalalle mutta kukaan muu ei haistanu mitään :D

seksuaaliset unet oli kans mahdottomia xD siis välillä suoraan sanottuna jopa sairaita mutta usein vaan aikas mielenkiintosia ja joskus toooodella todentuntuisia huhhu :D oli sinänsä kiusallista kun sai miettiä että en kai huutanut miehen vieressä mitään yöllä tai muuta :D

muistini oli myös todella olematon, siis unohtelin kaverin synttärit, tiskasin tiskit huuhtelematta niitä jne ihme juttua joka nolotti ja ärsytti mutta onneksi ei jäänyt päälle xD kiusallista mutta niin todellista.. aivot kesitty vain vauvaan..

voikun haluis kaikesta huolimatta jo pikkukakkosen :D
 
"nuunuu"
Vähän myöhässä vastailen, mutta mulla tuli poikaa odottaessa maha täyteen sellaista ihan vaaleaa, pehmeää "untuvakarvaa" :D Vaikka muuten olen vähäkarvainen ihminen, karvoja vähän ja kasvavat hitaasti, tuolloin kuitenkin selkeä karvakerros mahassa :)
 

Yhteistyössä