OULULAISET ja lähialue

Te, jotka suunnittelette luovutettujen munasolujen käyttöä tai tunnette jonkun joka suunnittelee. Olen menossa luovuttamaan munasoluja ja mulle tarjotaan mahdollisuus vaikuttaa siihen kuka niitä saa.. Auttaisin mielelläni, varsinkin sellaista paria/ihmistä joka on yrittänyt pitkään tuloksetta tai on ollut pitkään jonossa. Ota yhteyttä y-viestillä :) Tämä ei ole provo tms. Ja ensimmäinen aika luovutussuunnitteluun mulla on keskiviikkona.

Toivottavasti en tee nyt mitään väärää.. Ja jos halukkaita on useampia, en tietystikään ala "valitsemaan", enkä edes tiedä miten homma oikeasti toimii, mutta aina voi yrittää =) Tsemppiä kaikille lapsettomuudesta kärsiville! :flower:
 
Kiiruna
Hei!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten voit elää sen ajatuksen kanssa, että sinulla on jossain lapsi jota et voi itse hoitaa, saati sitten nähdä edes koskaan? Kysyn tätä ihan puhtaasta uteliaisuudestani, itselleni luovutus on tuon vuoksi mahdoton ajatus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 22:39 Kiiruna kirjoitti:
Hei!
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten voit elää sen ajatuksen kanssa, että sinulla on jossain lapsi jota et voi itse hoitaa, saati sitten nähdä edes koskaan? Kysyn tätä ihan puhtaasta uteliaisuudestani, itselleni luovutus on tuon vuoksi mahdoton ajatus.
Eihän se minun lapseni ole, munasolu on solu siinä missä muutkin, joka päivä minusta irtoaa kuolleita ihosoluja ;) Mieskin heittää sukusolujaan hukkaan harva se päivä, eikä niitäkään ajatella lapsina - enhän tiedä saadaanko solusta aikaan lapsi, vai epäonnistuuko se.

Ei vaan ihan totta. Se solu on minun niin kauan kuin se on kehossani, siitä lähtien kun se siirretään hedelmöitettynä jonkun muun kehoon, siitä tulee hänen solunsa. Sehän lahjoitetaan. Jos minun munasoluni on jonkun pariskunnan/ihmisen viimeinen keino saada se kauan kaivattu lapsi, totta ihmeessä luovutan!

Kuukautisten aikanakin kuollut munasolu valuu elimistöstä ulos, luovutusta voi ajatella vähän samaan tapaan, mutta jopa hyödyllisenä =)
 

Yhteistyössä