outoja sääntöjä mitä muistatte lapsuudesta kavereiden perheissä??

  • Viestiketjun aloittaja outojako
  • Ensimmäinen viesti
kaverin kotona piti kerätä aina lelut pois ennen kuin otti seuraavat lelut.
Ei siis tarkoittanut sitä että siivotaan leikin jälkeen vaan jos oli esimerkiksi barbieleikit, siihen leikkiin ei saanut ottaa mukaan esimerkiksi jotain duploja jotta niistä olisi voinut rakentaa barbeille huonekaluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Mä muistan tän saman! Ja sitten oli monia kavereita joille yökylään mennessä piti ottaa omat KAIKKI syömiset mukaan, kuten myös peitot ja tyynyt ym.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eräs tyttö ei saanut vielä yläasteikäisenäkään tehdä mitään kuumaa ruokaa tai juomaa yksin ollessaan, ei siis keittää tai paistaa, mikroja ei tainnut silloin vielä yleisesti ollakaan.
Mulla oli myös tällanen ystävä =)
 
mie2
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eräs tyttö ei saanut vielä yläasteikäisenäkään tehdä mitään kuumaa ruokaa tai juomaa yksin ollessaan, ei siis keittää tai paistaa, mikroja ei tainnut silloin vielä yleisesti ollakaan.
Mulla oli myös tällanen ystävä =)
Voi kettu ketjussa oliki jo mie :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Meidän mies ei suostu vieläkään muuttamaan rivariin koska luulee että on nimenomaan rivari-ihmisten juttu tuo :D Hänellä on siis lapsuudestaan tuollaisia kokemuksia kavereiden luota, itse on kerrostalon kasvatti. Onneksi muutetaan kyllä omakotitaloon joka tapauksessa, mutta huvittava tuo luulo =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Vitsailetko?
En. Ja ihmettelin sitä todella paljon. Vieraat tietysti sai pitää. Myöhemmin olen jostain muualta kuullut, että oikeasti olisi hyvä nukkua ilman alkkareita. Silloin alapää saa tuulettua. Mutta tiedä häntä sitten mikä on totta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Mä muistan tän saman! Ja sitten oli monia kavereita joille yökylään mennessä piti ottaa omat KAIKKI syömiset mukaan, kuten myös peitot ja tyynyt ym.
:eek: uskomatonta.en o ikinä kuullu.
 
ap
mä asuin lapsuuteni isolla omakotitalo alueella ja siellä siis oli tämä sääntö että joidenkin pihalla ei saanut talvisin leikkiä. leikittiin sitten aika usien meidän pihalla kun meillä ei mitään sääntöjä ollut. sai rakentaa lumiukkoja ja majoja ja telmiä niin paljon kun halusi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Vitsailetko?
En. Ja ihmettelin sitä todella paljon. Vieraat tietysti sai pitää. Myöhemmin olen jostain muualta kuullut, että oikeasti olisi hyvä nukkua ilman alkkareita. Silloin alapää saa tuulettua. Mutta tiedä häntä sitten mikä on totta..
Ihan hyvähän se on tuulettaa. Itse en uskaltaisi ihan missä tahansa tuulettaa kuitenkaan. Mutta hyvä, jos ei vierailta riisuttu väkisin pöksyjä pois...
 
Neitoperhonen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä asuin lapsuuteni isolla omakotitalo alueella ja siellä siis oli tämä sääntö että joidenkin pihalla ei saanut talvisin leikkiä. leikittiin sitten aika usien meidän pihalla kun meillä ei mitään sääntöjä ollut. sai rakentaa lumiukkoja ja majoja ja telmiä niin paljon kun halusi.
No huhhuh.. onneksi asuin maalla, missä sai telmiä hangessa ihan niin paljon kuin halusi joka ikinen muksu :)

Minulla oli kersana kaveri, joka ei saanut katsoa esimerkiksi Pocahontasia tai Notre Damen kellonsoittajaa. Niissä se leffan piirretty naishahmo oli liian seksikäs. (Ja tyttö oli n. 10v)
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Meidän mies ei suostu vieläkään muuttamaan rivariin koska luulee että on nimenomaan rivari-ihmisten juttu tuo :D Hänellä on siis lapsuudestaan tuollaisia kokemuksia kavereiden luota, itse on kerrostalon kasvatti. Onneksi muutetaan kyllä omakotitaloon joka tapauksessa, mutta huvittava tuo luulo =)
Me asuttiin muutama vuosi kadulla jossa oli kaksi rivaria vierekkäin. Toisessa ei asunu lapsiperheitä ollenkaan, mutta meillä oli pihat melko tavalla vierekkäin. Sen toisen talon pihaan ei saanu tehdä lumeen mitään jälkiä :D sedät tuli heti karjumaan ja käski korjaamaan jos vähän lunta lohkesi :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
 
Kaverin luona ei saanut oikein millään lelulla leikkiä.
Kaikki kivannäköiset lelut koreilivat hyllyillä ja niihin ei saanut koskea. :snotty:
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.
 

Yhteistyössä