Ovatko teillä muilla kuukautisia edeltävät oireet pahentuneet iän myötä?

vierailija
No pms oireet oli huipussaan heti 30v täytettyäni, olin todella masentunut, välillä "raivohullu", itkin ja hajotin tavaroita ja suutuin vähästä ja turvotti aina ennen menkkoja ja nyt ne ovat viidessä vuodessa onneksi helpottaneet, tasoittuneet... ei ole enää sellaista. eikä kyllä ole vaihdevuodetkaan alkaneet kun sanotaan että nuo oireet häviävät vaihdevuosien alkaessa.
 
vierailija
No on ! Mahakrampit, selkäsärky, pahoinvointi, kipeät särkevät rinnat.. kaikki tämä tuli kuvioihin kun täytin 30, sitä ennen lähinnä pieretti ja juoksutti kusella koko ajan. Ja nää oireet alkaa viikkoa ennenkuin värkki vuotaa , kiva siinä kärvistellä...
 
No on ! Mahakrampit, selkäsärky, pahoinvointi, kipeät särkevät rinnat.. kaikki tämä tuli kuvioihin kun täytin 30, sitä ennen lähinnä pieretti ja juoksutti kusella koko ajan. Ja nää oireet alkaa viikkoa ennenkuin värkki vuotaa , kiva siinä kärvistellä...
Ai niin, nuo mahavaivat pahentuneet. Jostain luin, että hormonitoiminta saa mahan kuukautisten aikana sekaisin, joten luulisi, että mitä heikommaksi hormonitoiminta käy, sen helpommalla pääsisi.
Mutta ei.
 
vierailija
Minulla kuukautiset muuttuivat todella runsaiksi noin 45-vuotiaana (ne olivat olleet runsaat aiemminkin), kuukautiskipuja ei ole koskaan ollut.
Vaihdevuodet lopettivat kuukautiset suurin piirtein kerralla 48-vuotiaana, mitään muita vaihdevuosioireita ei sitten tullutkaan. Olen nyt 54.
TätiKoodari kirjautumattomana.
 
vierailija
Todellakin ovat pahentuneet. Suurin piirtein naureskelin aiemmin pms-oireille ja ajattelin niiden olevan huono tekosyy veemäiselle käytökselle.

No, ei naurata enää.

Tuntuu etten mahdu nahkoihini kun pms:n aikoihin kaikki raivostuttaa niin paljon. Sitten oireet katoaa yhtä nopeasti kuin tulivatkin.
 
vierailija
On, ja oireita tulee koko ajan lisää, mm. pahoinvointi ja päänsärky on tulleet iän myötä menkkojen aikaisiksi oireiksi. Myös pms:t korostuneet. Ikää mittarissa 44.
 
vierailija
Oireet on pahentuneet sen jälkeen kun täytin 40v, nyt olen 51v. Rintoja särkee kuin ekan raskauden aikana, raivokohtaukset ovat sellaisia, että mies on onnekas kun vielä on hengissä. Usein pms-oireiden aikaan iskee migreeni.
Kuukautiset ovat aina olleet runsaat, mutta nykyisin ovat superrunsaat, vuotoa melkein viikon, monta kertaa päivässä kuukupin tyhjennys.
(En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.)
 
vierailija
Pahentuneet. Myös menkat muuttuivat paljon runsaammiksi ja kivuliaimmiksi. Onneksi pääsin kohdunpoistoon, niin ei ole menkkoja enää riesana. Rinnat kyllä kipeytyvät edelleen, kun jätettiin toinen munasarjoista hormonia tuottamaan. Toinen poistettiin.
 

Yhteistyössä