Ovellesi ilmestyy ulkolainen mies, hyvin tumma. Hän on todella hädissään ja hokee:

  • Viestiketjun aloittaja Ällintälli
  • Ensimmäinen viesti
Antaisin varmaan puhelimen hänelle.
Jos sen varastaa, niin se on sit ihan oma mokani.
Omatuntoni ei kuitenkaan antaisi anteeksi sitä, jos miehellä olisikin oikeesti hätä ja itse vain mietin jotain puhelin omaisuuttani.
 
"vieras"
Ei olisi tummuudella väliä, vaan miehen yleisen olemuksen kyllä tarkastaisin. Puhuuko sitten ranskaa? Astuisin ulos, yrittäisin selvittää mistä on kyse ja voisin soittaa poliisit paikalle jos ei tilanne selviä muuten.
 
Silja.S
Minä joskus pentuna olin keskellä yötä kaupungilla (en jaksa selittää miksi), ja joku ulkomaalainen tuli hössöttämään huonolla suomella, että pitäisi hänen matkaansa lähteä, kun on hätä. Olin 13-vuotias ja se oli puhelinkoppien aikakautta, enkä minä ihan idiootti ole, joten bongasin lähimmän puhelinkopin, riuhtaisin käteni irti ja hymyilin kauniisti sanoen, että soitan apua. Ei minulla rahaa ollut, mutta onnistuin sulkemaan kopin oven ja näyttelin, että olisin muka kaivanut kolikoita taskusta ja valinnut numeroa. Ukko alkoi hokemaan "ei, ei, ala soita, ei, ei, ei hataa, ei poliisia"... ja lähti pois. Idiootti. Voin kyllä arvata mitä olisi tapahtunut, jos en olisi juontani keksinyt.
 
"vieras"
Miksi niin moni antaisi soittaa sen sijaan että itse soittaisi apujoukot paikalle?

Jos ei mies puhu mitään kieliä, ei hän voi apua itselleen soittaa (eikä välttämättä edes tiedä hätänumeroa). Jos taas soittaa ystävälleen tai puolisolleen, voi hän sen tehdä poliisinkin puhelimesta.
 
pilipali
Jos aivan aidosti näyttäisi olevan hädissään niin antaisin kännykän millä soittaa. Varmaan ensin koittaisin kuitenkin saada jotain tolkkua miehestä, että mikä on hätänä.
 
Täällä on niin paljon hädissään olevia romaneita (puku päällä, kalliilla autolla) tien vieressä hädissään huitomassa autoja pysäytellen, ja fillaristeja -20asteen pakkasella että luultavasti soittaisin poliisin ja antaisin lisävauhtia vahtikoiralla. Jos se ei koiraa säikähtäisi niin antaisin tulla verannalle ja pistäisin koiran murisemaan ovelle puhelun ajaksi. (opetettu ominaisuus tuo käskystä irvistäminen) Voihan tän puhelimen toki sulkea omalta koneelta ja paikantaa mutta en kumminkaan sitä haluaisi menettää.
 
"ranska"
Kylla oot vikkela, salapoliisi.
Joo ranskaa se osaa.
Vaikka eiko tyo peipi ja leffooni oo englantia?
Mies on hyvin tumma, joten ei ole Pohjois-Afrikasta. Tummat ovat usein Länsi-Afrikasta, eikä selvästi ole brittien enstisestä alusmaasta, joten olisi mahdollisesti sitten Ranskan entisestä alusmaasta. Toki voisi olla sudanilainen, mutta arabiaa en osaa. Eteläisen Afrikan asukkaat osaavat useimmiten englantia. Jos taas on Amerikoista, niin osaisi varmaan englantia tai espanjaa (eikä taitaisi olla hyvin tumma).
 
Riippuu tietysti vähän kuinka käyttäytyy, vaikea päätellä näin lukeman perusteella.. Jos ihan ok, oisin soittanut miehelle apua, kun ensin olisin varovasti tirkistellen ovenraosta saanut asiansa sanottua. Eihän se välttämättä edes itselleen olisi sitä puhelinta ollut ruinaamassa?

Tuli vain mieleen että hänen/jonkun vauvalle olis sattunut jotain..? Ei omatunto antais periks hylätä ketään vain siksi etten pidä ulkomaalaisista tai luota heihin..
Naapurin ulkomaalainenkin oli kerran unohtanut avaimet sisälle ja tottakai lainasin puhelinta hetkeksi :) Ei varastanut, eikä käyttäytynyt muutenkaan siten, että en olisi luottanut...
 
Viittoisin sen eteiseen, kiskaisisin oven kiinni perässä ja antaisin puhelimen kouraan. Puhelunsa saisi mun puolesta soittaa. Jos alkaisi kikkailemaan omiaan, niin saisi pitää koirille seuraa siihen asti, että mä soitan poliisit ja ne ilmaantuu paikalle.
Toisesta puhelimesta, jos sillä tekisi vaikeaa ojentaa mun luuria takaisin.

Ja täsmennys, toimisin näin ihan vieraan ihonväristä ja sukupuolesta riippumatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26548903:
Täällä on niin paljon hädissään olevia romaneita (puku päällä, kalliilla autolla) tien vieressä hädissään huitomassa autoja pysäytellen, ja fillaristeja -20asteen pakkasella että luultavasti soittaisin poliisin ja antaisin lisävauhtia vahtikoiralla. Jos se ei koiraa säikähtäisi niin antaisin tulla verannalle ja pistäisin koiran murisemaan ovelle puhelun ajaksi. (opetettu ominaisuus tuo käskystä irvistäminen) Voihan tän puhelimen toki sulkea omalta koneelta ja paikantaa mutta en kumminkaan sitä haluaisi menettää.
Täälläkin on niitä romaneja, pysäyttelevät liikenneympyrässä ja ovat muka niin hädissään, kun Mersut nakuttavat siiinä vieressä.
Mä kyllä painan aina vaan kaasua, en pysähdy, en sitten millään.
Olisit nähnyt mannen ilmeen, kun vetäisin lusikan lattiaan siinä kohtaa, missä muut pysähtyivät - kyllä ne väistää ;)
 

Yhteistyössä