**Oviksen metsästystä HUHTIKUUSSA**

b]Tiistai 8.4[/b]

Tärpittäjät =)
Orion...................Clomit (tauko) (+terot).......kp 3/28-30
Jasminette..........Clomit.................................kp 3/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget......kp 5/29-32
Kirma..................3.Clomit..............................kp 10/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl..............kp 12/28-30
Pimazu................tauko.................................kp 17/28-30
Jonski.................1.Puregon...........................kp ? / ?
Tiinuli..................4.Clomit..............................kp -/28-32
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget......................kp
Tähtisäde...........terot ..................................kp 8/?
Jennuli...........................................................kp


Onnekkaat
:heart:



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI

 
Päivitin listan, poistin sinut mm-72, mutta lisätään sinut takaisin jos palailet. Toivottavasti kaikki hyvin ja vaan hermolomailet :hug:

Iitukalle iso halaus :hug: hoitosuunnitelman saamisesta. Nyt voitte miehen kanssa rauhassa hengähtää kesäkuuhun asti ja ainakin yrittää hyvillä mielin odotella tulevia hoitoja. Nyt tulevaisuus on osaavissa käsissä. Jaksamista teille ja onnea koitoksiin :heart: !

).( Ovulaatio lähestyy, jomotus koko lantion alueella on ihan kauheaa. Tikutuksen aloitan huomenna. Kuumat aallot ovat olleet tähän astisista clomikierroista pahimmat! Ihmettelen, että miksi niitä ei tule päivällä, yöllä on niin raivostuttavaa herätä hikisenä, sitten nukahtaa ja taas kohta herätä ihan jäässä kun peitto piti ottaa hikikohtauksen ajaksi pois. No...ainakin clomit toimii, kiitos siitä.
 
iitukka :hug: onneksi silti selvisi syy miksi toivottua tulosta ei synny. Kovasti onnea sulle tulevaan hoitoon =)

kirma Noi clomien sivuoireet on kyllä ihania:LOL: onneksi mä kas pääsen loppuviikosta "nauttimaan" niistä =)


Vihdoin on kp1 koittanut, tätä oon odottanut kuin kuutanousevaa =) harvemmin varmasti niin päin että tätiä odottaa kylään!!!

-Tiinuli-
 
Tiistai 8.4

Tärpittäjät
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 3/28-30
Jasminette..........Clomit.................................kp 3/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget.........kp 5/29-32
Kirma..................3.Clomit.............................kp 10/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl................kp 12/28-30
Pimazu................tauko.................................kp 17/28-30
Jonski.................1.Puregon...........................kp ? / ?
Tiinuli..................4.Clomit.............................kp 1/28-32
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget.......................kp
Tähtisäde...........terot ...................................kp 8/?
Jennuli..........................................................kp


Onnekkaat :heart:
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI
 
:wave: Täällä ollaan. Hei kaikille, uusille ja vanhoille tutuille!
Caffeelle ISOOOT onnittelut, toivottavasti käyt vielä kertomassa kuulumisia.

On ollut melkoista kiirettä tässä viime päivät...
Kaiken lisäksi olen ollut ihan depiksessä. En muista koska olisin itkeskellyt yhtä paljon. En jaksanut edes progesteronia mennä otattamaan. Tein ties kuinka monta raskaustestiä kun kp:t oli 30 pinnassa, mutta joka aamu oli vaan se lohduttoman näköinen testiviiva...Jotenkin minulla alkaa toivo hiipumaan, nyt pelkään ihan tosissani sitä vaihtoehtoa, että toista lasta ei saadakaan :'(

Olin suunnitellut, että oltaisiin menty sinne Felicitakseen IVF:iin. Yhteen hoitoon olisi ollut rahat :/
Yritin kysellä ukoltani, että mitä mieltä hän tästä ivf:stä on, niin en oikein saanut mitään kunnollista vastausta :headwall: Jos hän tietäisi, että siitä on hyötyä, niin voitaisiin siihen rumbaan ryhtyä... :headwall: :kieh: joo...eipä ole ennustajan lahjoja.
Niin minä sorruin sitten taas epätoivoissani näihin clomeihin... :|
Ja päätä särkee taas tauotta! Ja hikoiluttaa. Ja itkettää. Ja tiedän jo nyt, ettei se tärppää kuitenkaan. Parissa kierrossa viime syksynä oli ihan hyvät follit joihin oli sit pregnyl. Sama viime kierrossa, mutta raskaaksi en vaan tuu...
:'(

Anteeksi omanapaisuuteni. Yritän tässä vapaapäivinä kirjoitella lisää ja muutakin kuin tätä itkuvirttä...!

Kirma, nyt olisi kp7/n.30......clomit,metut,pregnyl
 
no nyt ollaan vähän viisaampia. ukko tutkittu ja huonosti liikkuu siittiöt ja niitä ei vissiin ole kovinkaan paljoa..huomenna soitto aika että ne miten ne siittiöt on selvinny siitä pesutestistä. jos huonosti niin lääkäri kyllä puhu ivf-hoidosta.ja multa täytyy kahtoa onko munajohtimet auki..pää on niin sekaisin että ei tiiä mitä tehdä..
 
mm-72 :hug: kylläpä kuullostaa kurjalta ja voin vaan kuvitella fiilikset... toivottavasti löydätte vielä miehen kanssa yhteisen suunnan.

Tervetuloa kaikille uusille :flower: kyllä tänne mahtuu! Ja nyt näyttääkin monilla olevan ihan hyvä vaihe menossa, joko tutkimusten tai hoitojen suhteen. Se on aina helpompaa kun tietää mitä on meneillään, epätietoisuus on pahinta

omanapa: mulla nyt siis 5pistosta takana, huomen 6. ja sitten torstaina eka seurantaultra. ei suurempia tuntemuksia, niinkun ei viimeksikään. vähän etovaa oloa. Tosin vanhat uniongelmat taas nostaa päätään... no, onneks jo alkaa tää viikko olla puolessa välissä

mukavaa viikon jatkoa kaikille :wave:
 
Keskiviikko 9.4

Tärpittäjät
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 4/28-30
Jasminette..........Clomit.................................kp 4/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget.........kp 6/29-32
Kirma..................3.Clomit.............................kp 11/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl................kp 13/28-30
Pimazu................tauko.................................kp 18/28-30
Jonski.................1.Puregon...........................kp ? / ?
Tiinuli..................4.Clomit.............................kp 2/28-32
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget.......................kp
Tähtisäde...........terot ...................................kp 9/?
Jennuli..........................................................kp
Heksamiina.......................

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI


Päivitin tiedot ja lisäsin itseni, kun olin tippunut porukasta pois.
 
Tähtisäde
Clomien sivuoireet eivät kyllä kuullosta kovin mukavilta. Jos oireita ei tule onko se merkki siitä että mitään ei tapahdu tai jos oireet ovat voimakkaat niin tapahtuuko silloin liikaakin, ts. onko silloin mahdollisuus, että perheeseen saadaan kerralla 10 lasta...? ("vähän" liioiteltuna) ;)

Päivitin listaan omat tiedotkin oikeiksi. Ajattelin tänään alkaa ihan piruuttani kokeilemaan ovista. Ei sitä lääkärin mukaan kuulemma taida tapahtua, mutta onpahan kerran kokeiltu ennen Clomien käyttöä. Never know...

Tärpittäjät
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 4/28-30
Jasminette..........Clomit.................................kp 4/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget.........kp 6/29-32
Kirma..................3.Clomit.............................kp 11/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl................kp 13/28-30
Pimazu................tauko.................................kp 18/28-30
Jonski.................1.Puregon...........................kp ? / ?
Tiinuli..................4.Clomit.............................kp 2/28-32
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget.......................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta Clomit ..kp 11/?
Jennuli..........................................................kp
Heksamiina.......................

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI



 
Keskiviikko 9.4

Tärpittäjät
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 4/28-30
Jasminette..........Clomit.................................kp 4/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget.........kp 6/29-32
mm-72.................Clomit, metut, pregnyl.........kp7/n.30
Kirma..................3.Clomit.............................kp 11/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl................kp 13/28-30
Pimazu................tauko.................................kp 18/28-30
Jonski.................1.Puregon...........................kp ? / ?
Tiinuli..................4.Clomit.............................kp 2/28-32
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget.......................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit kp11/?
Jennuli..........................................................kp
Heksamiina.......................

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI



 
Lisäsin sinut listalle mm-72 :)
Ja toivottavasti usko tulevaan on noussut. Takapakki ottaa niin pahasti aivoon, koita jaksaa kamu!
Tiinulille onnittelut kierron alkamisesta! Sinulta on pitänyt jo aikaisemminkin kysyä, että etkös joskus ole ollut jo pistoshoidoissa menossa, vai muistanko väärin? Nyt lääkäri on ilmeisesti luottavainen, että leikkauksesi jälkeen kroppa toimii ja ovis saadaan clomeilla tulemaan. Millä mielellä itse olet? Miten clomit vaikuttivat aikaisemmin? Anteeksi jos utelen liikaa, mutta aina nämä uudet jutut kiinnostaa :ashamed:
Tähtisäde, ei mitään tietoa voiko clomien oireista jotakin päätellä. Minä en ole kertaakaan seurantaultrassa käynyt, en tiedä yhtään miten ne minuun vaikuttavat. Sitä olenkin nyt pohtinut, että voivatko sotkea luonnollista ovulaatiota, kun minulla se tulee ilman clomejakin.

).( Hirvittää menikö tämä kierto jo tässä vaiheessa pilalle. Eilen oli iltaan asti tosi kovat kivut, nyt ollut rauhallista tämä aamu. Mietin vaan, että pystyikö ovis olla jo eilen :eek:! Kp7:n siimahännät tuskin pystyivät enää illalla hommaansa hoitamaan ja nyt sitten hirvittää.
Mutta eikös munasolu elä n.24h? Vai onko vaan tuulesta temmattua tietoa ilman varmaa näyttöä?
Illalla sitten laitettiin uudet pojat hommiin, toivon, ettei kaikkea ole vielä menetetty. Ovistikku tänä aamuna näytti kyllä vahvaa miinusta. Ja voiko edes näin aikaisessa vaiheessa tulla kunnollista ovulaatiota? Aikaisemmissa clomikierroissa ovis on ollut kp13 ja 14.
No, huomenna saan aamulämmöstä varmuuden.
 
Tähtisäde
<b>Kirma</b>: Jostain olen kuullut tällaista:

Tyttösiimahännät ovat hitaita ja pisempään eläviä, pojat ovat nopeita, mutta eivät elä yhtä pitkään kuin tytöt. Jos siis raskautumispäivänä on touhuillut on suurempi todennäköisyys saada poika, sillä pojat uivat nopeammin kuin tytöt. Jos taasen touhuiltu on tyyliin edellisenä tai sitä edellisenä päivänä ennen raskautumista niin todennäköisemmin saa tytön, sillä tytöt ovat sitkeämpiä ja pysyvät pisempään "hengissä". =) Naisten ja miesten välillä tämä aika useinkin kyllä toteutuu, joten mistä sitä tietää.
 
taas vähän viisaampi ilmoittelee..ukon siittiöt ovat huonosti liikkuvia ja eivät olleet selvinneet testistä juuri lainkaan.joten ukossa vikaa.itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta ei se ole minua juurikaan vaivannut eikä kierto ole epäsäännöllinen. joten meidän ainoa tuleva vaihtoehto on koeputkihedelmöitys tai mikrohedelmöitys.ja lääkäri lupaili hoitoa alkamaan jo ennen kesää.tosi rankalta vaan kuulostaa kun ikää ei ole vasta kun 22.ja lekuri sanoi että mulle ei ees tarvii tehdä munanjohtimien aukiolo tutkimusta kun mennään suoraan näihin hoitoihin.mitäköhän siellä hoidoissa tapahtuu?oon ihan puulla päähän lyöty.
 
moikka!

kirma mullakin ne kuumat aallot keskittyi just mukavasti öihin :| Siinä sitä sit heräiltiin vuoroin hikisenä tai palelevana, mutta siitä sen varmaan sit tietää että kait ne auttaa...Omassa tapauksessa ne ainakin toimi ja mä hikoilin ihan älyttömästi.

mm-72 kiitokset onnitteluista. Toivotaan teillekin pian tärppionnea :heart:

Emmä oikein raaski teitä jättää vaan käyn päivittäin lukemassa myös tämän ketjun kuulumisia. Ehdin täällä kuitenkin aika kauan pyöriä niin olen niin tottunut täällä hengailemaan =) Hiukkasen on ollut pahaaoloa ja massu on iltaisin aika turvoksissa. Rv olis kasassa vasta 5+6.
 
pimazu en mäkään nyt ihan kaikesta selvillä ole mutta
yksinkertaistettuna niin sulle kasvatellaan lääkkeillä (pistoksina)
mahdollisimman monta munista jotka sitten punktiossa kerätään.
Sitten ne hedelmöitetään koeputkessa miehen simpoilla.
Ja saaduista alkioista sitten siirretään yksi tai kaksi kohtuun.
Ja toivotaan että ne kiinnittyy.
Mä ite pelkään eniten tuota punktiota.. ei ole varmaan mikään
kiva toimenpide. Niin, ja punktion jälkeen saa sairaslomaa jopa viikon.
Mitään raskasta ei sen jälkeen saa tehdä.
Meillä tosiaan on lopullinen hoitojen suunnittelu aika
kuukauden päästä ja sitten saa tarkemmat ohjeet miten edetään.
Tsemppiä sulle kovasti!
 
Kiitos infosta tähtisäde :D ! Mä toivon, että joku sitkeä typy olis selvinnyt lauantailta eiliselle tai sitten nopsa poju hoitanut hommansa illalla! Paras vaihtoehto tietty olis plussa ovistikussa vasta parin pv:n sisään.
pimazu voimia teille miehen kanssa, koita jaksaa uskoa ja odotella tulevaa positiivisella mielellä! Lääkärit kyllä osaavat hommansa. Ja yritä hermolomailla ennen tosikoitosten alkamista :hug:
coffee81 :wave: :wave: Nauti, nauti, nauti ja ota ilo irti joka öllötyksestä ja iltaähkystä!!
 
Torstai 10.4

Tärpittäjät

Tiinuli..................4.Clomit................................kp 3/28-32
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 5/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 5/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 7/29-32
mm-72.................Clomit, metut, pregnyl.........kp 8/n.30
Kirma..................3.Clomit................................kp 12/28-30
soja.....................Menopur, Pregnyl................kp 14/28-30
Pimazu................tauko...................................kp 19/28-30
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget........................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit kp12/?
Jennuli............................................................kp
Heksamiina.......................

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI





 
Tässä Csi:tä ootellessani päivitin listan jo huomiselle. Enhän minä näihin sivuihin yhtään koukussa ole.. :whistle:

Sojalle peukkuja huomiseen ultraan, kuulumisia odotellaan!! Ja onnistuneita yöunia |O *toivottaa toinen kausiuneton*
 
kirma kiitokset päivittelystä, itseltäni jäis tekemättä, olen vähän laiska kirjoittelemaankin, seuraan kyllä aktiivisesti mitä täällä kaikille kuuluu

mut erinäisistä oireista kärsiville tsemppiä! itselläni ei ekassa menopur piikittelyssä ollu juuri mitään erikoisia oireita, mutta just yks munis kasvo. toisaalta clomeista ei kanssa ollu juuri oireita, mutta ei mitään tapahtunutkaan. nyt piikeillä taas vähän ollu hikoilua ja tosiaan sitä unettomuutta. Kaikkein pahimmat oireet mulla on kuitenkin viime vuosina ollu aina sillon kun ei oo mitään lääkkeitä ollu käytössä, kun oon saanu elää "mummotaudin" kanssa... :LOL: no, ei kyl aina oo naurattanu.

tosta kysysin Kirmalta ja muiltakin jos on ollu uniongelmia, onko niitä miten hoidettu tässä samalla? itse sain tossa helmikuussa (kun hoidot oli tauolla muiden lisätutkimusten takia :/ ) opamox nimistä lääkettä. käytin sitä sillon viikon kuurin ja ohjeeksi sain ottaa tarvittaessa niin kauan kun en ole raskaana (1-2x/vko) mut nyt mietin voinko ottaa piikkien aikaan lääkettä? järki sanois että ei hormoneilla ja unilääkkeillä ole vaarallisia yhteisvaikutuksia, mutta ei haluis mitään riskeerata... pitää koittaa muistaa kysyä huomenna samalla kun on se ultra.... toivottavasti kuulus hyvää munille... :p
 
Tähtisäde
Kysymys!

Lueskelin täältä jostain, että Clomien saanti on ollut viime aikoina kortilla. Päätin sitten, että menenpä heti kysymään niitä apteekista, että kun aloitan niiden syönnin joskus parin viikon päästä niin varmasti saan ne siihen mennessä. No äsken kun katsoin reseptiä tarkemmin niin lääkäri on määrännyt mulle Clomihexal-nimistä lääkettä, ei siis Clomifemia. Täällä puhutaan aina vaan Clomeista, joten kumpia te olette syöneet? Yritin googlettaa tuota Clomihexalia, niin eipä edes löytynyt yhtään suomenkielistä saittia... WTF? Osaako kukaan viisaampi kertoa?
 
Liittyisin mielelläni keskuuteenne, ensimmäinen clomisatsi takana (kp 3-7 1 tbl/pv). Nyt menossa kp 12 ja tulin juuri ensimmäisestä seurantaultrasta. Tulos oli hyvä, muniksia kaikenkaikkiaan 3, josta yksi oikealla puolella 18mm, vasemalla puolella 15mm ja yksi siitä pienempi. Ainut miinus että kohdun limis ohut, vain 3-6mm. Lääkäri ei kuitenkaan pitänyt mahdottomana tärppiä ohuudesta huolimatta. Söin yhden terolutkuurin ennen ekaa clomisatsia, ja nyt meinas että tähän kiertoon ei teroja koska jos ovis tapahtuu alkaa keltarauhashormonituotanto itsestään..

Onnea kaikille oviksen metsästykseen!!
 
Tähtisäde
Selvisi sekin:

Clomhexal on Clomille rinnakkaislääke. Eli kun ne Clomit ovat kai edelleen joka paikassa loppu niin nämä Clomhexalit sisältävät samaa vaikuttavaa ainetta, joten käyvät Clomien tilalle. Mutta, jos olette lähiaikoina aloittamassa Clomikuuria niin käykää hyvissä ajoin hakemassa lääkkeet! Sen lisäksi ettei tehdas ole pystynyt toimittamaan Clomifemia niin myös tätä Clomhexalia on vaikea saada ja mullekin tilasivat apteekista erikseen. Thank god en mennyt edellisenä iltana tyypilliseen tapaani hakemaan niitä lääkkeitä! Mitä tästä opimme, kannattaa roikkua täällä! =)

Tervetuloa Taru82! Plussatuulia!
 
Moiks!

Noista sivuoireista...
Mulla on ollu kuumia aaltoja välillä ja jonkin verran unettomuutta, niin ja kummallisia tuntemuksia alavatsalla riippuen kierron vaiheesta.
Lueskelin tuossa Sojan unettomuudesta ja siitä Opamoxista, jota sulle oli määrätty unettomuuteen. Psyk. puolen hoitsuna tiedän noista lääkkeistä jonkin verran, ja tuo Opamox on rauhoittava lääke, ei uni/nukahtamislääke. Varovainen kannattaa olla sitä käyttäessä, aiheuttaa nimittäin riippuvuutta. Itse uskoisin, että ei ole haittaa jos käyttää yhtäaikaa Opamoxia ja hormonipiikkejä, mutta kannattaa varmaan varmistaa asia lääkäriltä.
Itse ole ajatellut, että mikäli nuo univaikeudet vaivaa vielä pahemmin, pyydän lääkäriltä mahd. mietoa nukahtamislääkettä, toimivat nimittäin hyvinkin pienellä annoksella mikäli käyttää vain satunnaisesti. Toki niihinkin voi jäädä koukkuun, mutta ovat miedompia, eikä niistä saa "rauhoittavaa" oloa päähän, sillain niinku noista Opamoxeista.

Tsemejä kaikille!!
 
Taru82 tervetuloa :flower: sullahan kuullostaa hyvältä noi ultra kuulumiset! mites jatko? en tiedä noista clomeista, mulla ne ei saanu mitään eloa aikaiseksi, joten siirryttiin lennossa menopuriin jo viime kerralla.

Jasminette Kiitos mielenkiintoisesta tiedosta. mulla ongelmana ei ole nukahtaminen, vaan se, että herään jo parin tunnin jälkeen ja loppu yö/aamuyö on pyörimistä ja painajaisia. ton opamoxin tarkoitus kai just rauhottaa koko yötä...? en kyllä tienny että se on varsinaisesti rauhottava?! sain kyllä tosiaan ohjeeksi että max. 2 kertaa viikossa saa ottaa, jos ollu jo useampi huono yö tai joku jännittävämpi päivä tulossa.... siis jotenkin kai korvien välissä tää uniongelma ainakin osin on... :LOL: no, koitan pärjäillä vaikka ei kyl aina naurata... Kysyin muuten tota tänään lääkäriltä, niitä voi ottaa hoidon tässä vaiheessa

....ja sitten siihen omannavan vaiheeseen :( kävin tänään ultrassa ja ei mitään eloa! ärrinpurrin.... muniksia paljon pieniä rykelmässä mutta ei mikään ollu aikeissa lähteä hommaa johtamaan. jatketaan nyt sitten piikkejä x4 ja maanantaina seuraava ultra. mieli aika apea ollu, jotenkin toivoin että tää ois nyt onnistunu, kun viimeksikin menopurilla heti heräs, kun clomeilla ei mitään... ekat fiilikset oli että en enää pistä piikin piikkiä enkä jalallani tuohon sairaalaan astu.... mutta niinpä tietenkin oikeesti pistin tänään ja jatkan huomenna =)

kirma kun päivität listaa, laittasitko mulle niin, että tää on toinen menopur kokeilu?

mukavaa viikonlopun odotusta ja ovisonnea kaikille
 

Yhteistyössä