Ovistesti + ja raskaustesti + MITÄ KUMMAA

Niin, siinähän se tulikin. Tänään on kp17 ja tein huvin vuoksi (himotestaaja...) sekä ovis että raskaustestin. Molempiin tuli viiva?! Ovistestissä kontrolliviivan vahvuinen ja raskaustestissä haalempi mutta ihan selkeä viiva. Molemmat on aconin testejä. Voiko r-testi näyttää oviksen? Menkat oli normaalit viimeksi ja päivää ennen kuin ne alkoi, tein negatestin. Haamua tuli kyllä muutaman kerran. Aika kummallista :headwall: :headwall:
 
Mulla kävi helmikuussa noin. Kävin jatkuvasti pissalla ja ajettelin sitten tehdä raskaustestin, sillä kahdessa ekassa raskaudessa loputon vessassa käynti oli oire raskaudesta. Ja haamuhan tuli heti! Tein sit vielä toisen ja sama juttu. Olin aivan ihmeissäni ja soitin sitten äitiysneuvolaan. Sain lähetteen verikokeeseen ja tulos oli negatiivinen.
Mulla ilmeisesti nimenomaan ovis aiheutti tuon väärän haamun. Eli pyydä lähete verikokeeseen, siellä se sit selviää.
Niin ja molemmat testit, jotka tein oli Acon kasetteja.
 
Mä en ainakaan ole oviksen vuoksi saanut r-testiin mitään viivoja, onpa joskus tullut kokeiltua kun ovistesti näytti kuitenkin selvää plussaa. Eli kovasti toivon että sun tapauksessa olisit onnellisesti raskautunut ja ovistestikin reagoi siihen =)

Oletko testannut tänään uudelleen? Tulehan ihmeessä kertomaan miten asia etenee!
 
joo, sama juttu tänään. Ovistestiin tuli vielä vahvempi viiva ku eilen, raskaus-testiin samanlainen haaleahko viiva. Vitsi mulla lähtee järki noiden testien kanssa, näyttävät aina mitä sattuu mun kohdalla :ashamed: En usko kyllä hitustakaan että olisin raskaana, sen verran on tätä polkua talsittu että tiedän realiteetit...Mä kyl voisin melkeen vannoa että nuo mun testit reagoi nyt siihen kohonneeseen LH-tasoon! Koska ovuloin melko varmasti näillä hetkillä.
 
Pakko vastailla... mun näkemys asiasta on, että olet raskaana :heart: ja jos et ole niin sitten olen aivan ymmälläni...

a) Raskaustesti näyttää + jos on erittynyt riittävästi hcg- hormoonia

b) ovistesti taas näyttää lh-hormoonin tason ja naisella kuukautiskierron alku- ja loppupuolella LH-pitoisuudet ovat matalahkot, mutta alkavat nousta 24-36 tuntia ennen ovulaatiota, jona ajankohtana ne nousevat lyhytaikaisesti noin 10-kertaisiksi. Lh-hormonia erittyy kuitenkin myös raskaana ollessa koska estrogeenin muodostumiseen tarvitaan lh-hormooniA ja tunnetustihan meissä naisissa siis virtaa estrogeenia ;) ihmettelen kyllä, että kun ovistestin viivat on tasapaksut?!?

c)tietty poikkeusenhan asiaan tekee jos olet lapsettomuushoidoissa ja olet saanut hcg-pistoksen munasolun irtoamisen vuoksi ja sen vuoksi tämä raskaustesti olisi positiivinen?? :/

Suosittelen, että menet apteekkiin ja ostat toisen merkkisen herkän raskaustestin tai marssit antamaan verinäytteen... Toivon todella, että raskaana olisit :heart: :heart: :heart: Ilmottelethan?
 
SisarHENTOvalkoinen-kiitoksia näkökulmasta! :) En ole ollut hoidoissa nyt, vaikka esikoinen sai siten alkunsa. Meillä luomutärppi on periaatteessa mahdollinen mutta eipä ole moista ihmettä tapahtunut meille vaikka 3 vuotta esikkoa "tehtiin" hoidoilla ja ilman. Mä veikkaan että PCO on villiintynyt jotenkin, ja tekee kystaa tms. Kystathan saattaa tehdä vääriä positiivisia testeihin. Multa on ennenkin leikattu kystia munasarjoista pois...Mutta ilmoittelen tässä miten käy loppujen lopuksi. Odottelen nyt ainakin pari viikkoa, alkaako uus kierto tai vahvistuisiko r-testin viiva :) Toivossa on HYVÄ elää!
 

Yhteistyössä