Ovulaatio havaittu, vauvaa yritetty, menkat myöhässä, testi NEGA. Siis täh?

  • Viestiketjun aloittaja aa.pee.
  • Ensimmäinen viesti
aa.pee.
Minulla alkaa yleensä menkat 10 päivää ovulaatiosta, joskus menee pari päivää enemmän. Tasan kaksi viikkoa ovulaatiosta (jonka "bongasin" limoista ja kivuista sekä varmistin testillä) testasin ja tulos oli nega. Nyt 16 päivää ovulaatiosta, kp 38, ja edelleen nega, mutta menkat ei vaan ala. Rinnat särkee (kuten aina ennen menkkoja) ja hieroessani niitä huomasin, että niistä tulee muutama tippa maitoa. Edellisestä imetyksestä on 3v. Hormoonikierukka poistettu lokakuun alkupuolella. Mikäköhän tässä nyt mättää? Onko mahdollista, että kuukautisvuotoa ei tulisi ollenkaan, alkaisi vain uusi kierto tms?
 
aa.pee.
Menkat voi olla muistakin syistä myöhässä, itselläni ainakin stressi herkästi viivästyttää jokusen päivän.
Olen ollut siinä käsityksessä, että aika ovulaatiosta menkkoihin on (pitkälti) vakio - jos menkat on myöhässä, on ovulaatio ollut myöhässä. Olenko siis käsittänyt väärin?

En kyllä tietääkseni ole nyt stressannut tavallista enempää, koko syksy on ollut aikamoista matalaliitoa...
 
nohh
Ovis voi jäädä tapahtumatta kaikista oireista huolimatta. Naisella on keskimäärin 10 ovista vuoessa eli joka kuussa ei ovuloi. Vaikka testi näyttää LH-huipun ja kivut on niin ei se munarakkula välttämättä silti vaan puhkea. Varmaksi ovulaation tapahtumisen voi todentaa vain ultraamalla.
Ja monesti jos kovasti toivoo raskautta tulee helposti stressiä alitajuisesti joka siirtä menkkoja ja muita "raskausoireita".
 
Valitettavasti
Olen ollut siinä käsityksessä, että aika ovulaatiosta menkkoihin on (pitkälti) vakio - jos menkat on myöhässä, on ovulaatio ollut myöhässä. Olenko siis käsittänyt väärin?

En kyllä tietääkseni ole nyt stressannut tavallista enempää, koko syksy on ollut aikamoista matalaliitoa...
Olet käsittänyt väärin, sikäli että menkat voi tulla vaikkei ovuloi, ja ovuloida voi vaikka 2 kertaa samassa kierrossa. Ja ovulaatio voi tapahtua vaikka kp 29/30
 
  • Tykkää
Reactions: Milli Mimosa
aa.pee.
Kiitos kaikille vastauksista! Tuli uutta tietoa biologiastakin minulle. Taas ollaan viisaampia. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemiä;30539256:
Kannattaa keskittyä muihin asioihin ja lopettaa yrittäminen. Silloin parhaiten tärppää. :)
Tämä ei taida toimia meillä, kun vauvaa yritetään (koti)inseminaatiolla. ;)
 
....
Toisilla plussa näkyy tosi myöhään. Mutta myös sellainen alitajuntainen stressi voi viivyttää ovulaatiota ja/tai menkkoja, itselle kävi niin yritysaikana välillä vaikka kierto on normaalisti kellontarkka.
 
viiras
Tai varhainen keskenmeno. Iso osa hedelmöittyneistä munasoluista ei ole elinkelpoisia,vaan raskaus menee kesken ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan eli menkat tulee vaan vähän myöhässä.
 

Yhteistyössä