ovulaatiokivusta

onko muilla tuntemuksia jommalla kummalla puolella aina kuukautiskierron puolessa välissä? ne jotka on testaillu ovulaatioita, niin osaatteko sanoa,että missä vaiheessa se juiliminen tuntuu? Ennen ovista vai sen jälkeen vai just silloin ku ovulaatio on tapahtumassa?
 
Mulla on ollut muutaman kerran ovis kipuja.
Tuntuu yleensä koko alavatsan alueella tosi kovana kipuna. Kiristää ja puristaa ja kourii jne. Ei ees petipuuhailut innosta. Mutta esim tässä kierrossa kipua ei ollut vaikka ovuloinkin. Että en sit teidä mistä tämä johtui. Mulla kipu tuntuu siis samana päivänä kuin ovis tapahtuu. Eli testin plussasta seuraavana päivänä.
 
Itselläni on tällä hetkellä selkeät tuntemukset. Kunnon limaa ja nippailua molemmin puolin alamahaa (molemmissa munasarjoissa rakkula kehittymässä). Käytännössä ovulaatio on vasta tulossa.

Ovulaation tapahtuessa nippaa myös.
 
Viimeisessä inseminaatiokierrossa kipuja oli kun ultran mukaan maanantaina kun munarakkula oli 18mm ja sittä pari päivää eteenpäin. Itse inseminaatiopäivänä torstaina (38h irroituspiikin jälkeen) kipuja ei enää ollut. Ja inseminaatio siis ajoitettiin juuri siihen. Tosin siittiöthän ruiskutetaan silloin suoraan kohtuun.
 
MaMi-07
Siis hetkonen..? Jos nippaa vain toiselta puolelta niin silloinko kehittyy munasolu vain silläpuolella? Pitäiskö yleensä nippailla molemmin puolin? Olenko mä epäkunnossa :eek:
 
Eikös se yleensä vain yksi kehity? Paitsi satunnaisesti molemmilla puolilla. Mutta näitä hormoni hoitoja käytettäessä usein kehittyy molemmin puolin, koska hormonia tuotetaan normaalia enemmän? Eikös näin kanssa sisaret? Eli ihan normaali olet :) Mulla kans nyt tässä kierrossa kehittyi molemmin puolin, mutta aiemmin ei ikinä (ainakaan mun tiedossa) oo kehittynyt kuin yksi.
 
mitenkä se sitten homma etenee ennen inssiä? eli ultrataanko siinä sílloin muutama päivä ennen ovista vai mitenkä tapahtuu? Asun sen verran etäällä hoitopaikasta, että ennalta tuollaisiin asioihin varautuminen on kai hyvästä. :saint: meillä mennään siis nyt siinä vaiheessa että sitä ovista metsästetään ihan ekaa kertaa. ja siitä viikko ja verikokeisiin. sitte jos kaikki ok niin sitte seuraavassa kierrossa inssi, jonka etukäteisvalmistelut on vielä kysymysmerkki, siksi täällä utelemassa :D
 
Mulla ultrattiin eka kp 4. Sit sain pistos ohjeet. Sit ultrattiin kp 8 ja sovittiin inssi aika. Joka sit oli kp 13. Ennen inssiä sit viel ultrattiin ja tsekattiin ns tulevaisuuden varalle että miten hoidot tehonneet. Eli aina on ennen inssiä tarkitus ultra, jossa päätetään inssi päivä. Tsekataan se kuinka hormonit pistokset on homman hoitaneet. :)
 

Yhteistyössä