Ovulaation induktio elokuussa

Toivottavasti nyt saataisiin plussia meidän pinoon!!!! Olen aina kuvitellut, että clomeilla/hormonilääkityksellä hedelmöittyminen onnistuisi helposti, mutta ei näköjään...

Musta on niin uskomatonta esimerkiksi tämä oma tapaukseni, että ensin raskauduin 3:sta kierrosta ihan noin vain ilman mitään ovulaatiolaskelmia/lääkkeitä tai mitään ongelmia, ja nyt sitten keskenmenon jälkeen kun kaikki pitäisi olla kohdallaan niin ei sitten millään. Miten voi oikeasti olla mahdollista??? Tiedän, että raskautuminen on monen asioiden summa, mutta...ovulaatio tapahtuu joka ikinen kuukausi ja munasolu varmasti irtoaa, limakalvo on tarpeeksi paksu, siittiöt on hyviä, kiinnittyminen pitäisi onnistua(kortisoni laskee elimistön vasta-aine tuotantoa), ajoitus on varmasti oikea eli mikä voi mättää: solunjakautuminen, mutta kun sekin on aikaisemmin tapahtunut, koska raskaana olin? Toisaalta siinä voisi olla syy miksi tuli kesken, mutta toisaalta alkio oli millilleen oikean kokoinen, kun ulos tuli rv 9 ja kyllähän siihen tehtiin se kudostutkimus.

Kati231 Kävin katsomassa nuo samat tilastot Felicitaksen sivuilta, mutta en oikein ymmärtänyt niitä ja sitten on hankala verrata, koska kyllähän lähtötilanne vaikuttaa asiaan. Olisi pitänyt kysäistä lääkäriltä, mutta en siinä tajunnut, kun takerruin vaan mahdollisuuteen/ajatukseen, että jos se keinohedelmöitys olisi sitten se meidän juttu. Toisaalta tuntuu niin tyhmältä mennä siihen, kun periaatteessa lääkärin mukaan raskautuminen meillä ei ole kuin ajan kysymys, mutta kun jaksaisi enää odottaa: malttamaton kun olen ja mies myös...
 
Olen tuo Mimmiu, mutta jouduin vaihtamaan nimim., koska en päässyt enää sisään :(

Tuosta raskautumattomuudesta.. Itselläni sama tilanne. 1 ½ vuotta sitten meillä keskenmeno ja sen jälkeen ei mitään ole taahtunut. Varmuutta ei ole ovuloinko. Pian saan tietää, koska ensi viikolla tulee rogesteron vastaus:)

 
Darmalle tervetuloa!!

Ja kaikille niille joille täti löysi kylään iso :hug:

(.) soittelin tänään tyksiin ja seuraavaksi clomit 2xvrk kp 5-9, kauheen hitaasti ne tota annosta nostaa ja vaikka kerroin, että kierto pidentynyt eivät puhuneet mitään lugesta/teroista :/ Ja inssistä jutellaan sitten folliultrassa jos sekin tehtäis... Ja tänään ainakin selvä nega testissä :( toivottavasti täti löytää tänne ensviikolla, jottei ihan pitkäksi kierto venyis...
 
MIssä se menee kerta toisensa jälkeen pieleen? |O
Ihmettelen myös..

Vilinäiti,uutta yritystä kohti vaan..Raskastahan se on taas saada itsensä koottua.
Elishalle kanssa tsempitykset!Koita jaksaa :|

(.)
Alamahalla särkyä ja omituista oloa. Jossain munasarjan seudulla tuntuu välillä kivistystä/painetta.
Kun ei nyt olisi kystaa tms. :kieh:
Ma ultra,kp13. Ja pregnylin aion pistää jos siellä munis löytyy...Voi että mua jännittää jo nyt :p
Jos siellä ei oo mitään kehittynyt niin mä en JAKSA ENÄÄ |O
 
Täällä kp2,en sitten edes kerinnyt testiä tekemään,no toisaalta hyvä näin,että alkoivat hyvis ajoin,mutta silti tässä taas kootaan ajatuksia! :'( On jotenkin pinna nyt niin kireällä ja mieskin on vaan että kyllä se vauva tulee,kun niin on tarkotettu,välillä ottaa niin päähän,kun toinen on niin rauhallinen! :/

Vilinäiti,nyt meillä on sit sama kierto päivä,jännätään sit yhdessä loppu kierrosta,jotain positiivista! :heart: Ikävä juttu kyllä,että menkat löysivät sinutkin! :hug:

Elisha,sun lääkäri ei sitten turhia hätäile! :( No toivottavasti kierto ei veny ihan hirveesti,tsempitykset sulle ja :hug: negasta!

mm-72,toivotaan,että tuo särky johtuu vaan tuon muniksen kasvamisesta! ;) Toivotaan hyviä ultra kuulumisia ja saisit sit sen pistoksen kanssa,josko sitten tärppäis! :D
 
Bee..................1.puregon+pregnyl.....................kp 40/28
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 37/35-50
Mimi79.............2.clomit.......................................kp 35/28-31
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 29/24-30
Elisha..............3.clomit........................................kp 28/32-37..yk31?
Matilda2007....4.clomit+pregnyl+luget...............kp 25/28-32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 24/28-42..yk 18
jonski..............clomit...........................................kp 22/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 20/33
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 18/?
JEP...................4.clomit + metut........................kp 16/31-36...y 2,5v
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 13/28
macy...............(clomit)........................................kp 11/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 10/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 10/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 9/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 9/29-31
nunniu.............2.clomit......................................kp 6/29
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 3/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 3/34-36
Rina82.............?. clomit......................................kp
Vilinäiti.............3.clomit.......................................kp 2/28.......yk16
Jense..............4.clomit+terolut...........................kp 2/32
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28


Plussanneet tästä pinosta 6/2007>:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Kimpsu 21.7.2007
 
Eiköhän siellä vain munarakkula kasva kovasti ja siksi kipuilee! Minulla ainakin vihloo clomien kanssa munasarjat rakkulan kasvuvaiheessa aika lailla. Pidetäään peukkuja,että sieltä olisi kasvamassa oikein supermunis ;)

Jense&Vilinäiti: Jaksamisia uuteen kiertoon :hug:
 
huaah.... tuo pregnyl aiheutti inhottavia iho-oireita ja vatsakipuja. Ei yhtään kiva! Onko muilla ollut samankaltaisia oireita vai olenko ainoa joka saa raivareita, iho-oireita ja kipuja pistoksista?
:hug: kaikille!
 
:hug: niille, joille täti tuli kylään

Itselläni ei enää minkäänlaisia raskausoireita. Testasin tänä aamuna varoiksi ku oon lähdössä mökille kaverin synttäreitä juhlimaan. Negahan se tietenkin oli. Toivotaan, että testasin liian ajoissa ja jompi kumpi (tai molemmat :) ) niistä kahdesta irronneesta muniksesta olisi hedelmöittynyt.
 
KP29, hohhhoijakkaa. "Oireet" ja olot on ihan samat kuin niissä kaikissa muissakin clomikierroissa joissa EN oo ollut raskaana, eli menkkojen alkamista tässä vaan odotellaan. Ei oo tällä kertaa edes yhtään testiä ostettuna :)

Halaukset, vilinäiti :hug: Toivotaan sulle ja muillekin parempaa onnea ensi kerralla!
 
Moi vaan kaikki! Kävin tänään kontrolliultrassa ja verikokeessa. Neljä follikkelia sieltä löytyi, tosin aika pieniä, koot: 8, 9, 10 ja suurin oli 11. Ja nyt kun niitä on neljä niin kaikki ei saisi jatkaa kasvamistaan, kuulemma 3 on maksimi, jos on enemmän niin yritys loppuu siihen tämän kierron osalta. Maanantaina taas ultraan, viikonlopun yli pistellään Puregonia. Voi että kun sieltä löytyis maanantaina yksi tai kaksi isoa...Onko muilla kokemuksia tästä, että olis ollu liikaa rakkuloita ja hoito olisi pitänyt keskeyttää?

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille piinailijoille :)
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun huomasin että säkin pistät Puregonia, että mikä annostus sulle määrättiin? Kuinka monta päivää jouduit pistelemään ennen Pregnyliä? Katsoin taaksepäin ketjusta, että sulla oli jo kp 10 hyvänkokoinen follikkeli.

Mulla on tuo Pregnylin pistäminen vielä edessäpäin, toivottavasti ensi viikolla, joten en vielä osaa sanoa mitä oireita tulee. Hoitsu vaan kertoi, että lähes kaikille siitä tulee jonkinlainen iho-oire.
 
Tervetuloa rina82! Lisäsin sut listaan ja lisään kp:t kun ne ilmoittelet.

Sini 78: Kun olivat noin pieniä, niin luulisi, että niistä joku hidastaa kasvua. Mulla on jossain kierroissa ollut 2 munarakkulaa, mutta aina toinen on jäänyt jälkeen eli toinen vaan kypsynyt isoksi. Eli etteköhän pääse jatkamaan tässä kierrossa. Mun mielestä lääkäri puhui, että mitä useampi hoitokierros takana sitä nopeammin lääkkeet tehoaa, esim. 1 clomikierrossa kp 12 munarakkula 15mm ja nyt 2 clomikierrossa kp 12 rakkula 22mm.

Pregnylistä mulle on tullut vaan tosi pahoja mielialanvaihteluita eli kauniisti sanottuna raivareita ;)
 
Koska malttamaton alkaa haamua metsästämään ;) ?

Tervetuloa uudet! Kyllä, tänne te kuulutte :D

Mulle ei kyllä tullut pregnylistä mitään iho-oireita. Mielialan vaihteluja(=raivoamista) on ollut muutenkin.

(.)
Jotain tuolla alaosastossa tapahtuu.On painetta, ikäänkuin menkkakipua(lievää).
No, pianhan se nähdään miten asiat on.
 
Bee..................1.puregon+pregnyl.....................kp 40/28
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 37/35-50
Mimi79.............2.clomit.......................................kp 35/28-31
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 29/24-30
Elisha..............3.clomit........................................kp 28/32-37..yk31?
Matilda2007....4.clomit+pregnyl+luget...............kp 25/28-32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 24/28-42..yk 18
jonski..............clomit...........................................kp 22/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 20/33
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 18/?
JEP...................4.clomit + metut........................kp 16/31-36...y 2,5v
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 13/28
macy...............(clomit)........................................kp 11/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 11/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 10/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 9/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 9/29-31
nunniu.............2.clomit......................................kp 6/29
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 3/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 3/34-36
Rina82.............?. clomit......................................kp
Vilinäiti.............3.clomit.......................................k p 2/28.......yk16
Jense..............4.clomit+terolut...........................kp 2/32
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28


Plussanneet tästä pinosta 6/2007>:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Kimpsu 21.7.2007

Olin päivän jäljissä, korjasin ;)
 
eli ensimmäinen clomikuuri alkoi tänään.. kiertopäivä 5/28-??
onko muuten normaalia että oireet lääkityksestä alkaa samana päivänä kuin on kuurin aloittanut? mulla koko illan mahassa ollut nippailua ja viiltoja..?!
 
Tervetuloa myös minun puolestani, Rina82 ja PeePee77!

Sini 78, mulla on myös takana (toistaiseksi) yksi kierto puregonin pistämisiä. Pistelin sitä kp 5-14 eli aika pitkään. Aluksi 50 yksikköä ja ihan lopussa 75 yksikköä. Pregnylin pistin kp 15. Folli taisi olla kokoluokkaa noin 18 mm. Yksi iso tosiaan vain kehittyi, mutta toinen noin 10 mm oli kans havaittavissa. Täytyy koputtaa puuta, mutta mulle ei tullut Puregonista yhtään mitään oireita :)

Oma napa: kp24 menossa, ei siis yhtään mitään oireita tai edes oireiden tapaisiakaan. Uskon kyllä aika vahvasti omiin tuntemuksiin, ja nyt siis siihen, ettei oo tärpännyt. Tätiä siis odotellessa.
 
75 yksikköä pistelin kp 5 etiäppäin kuutena iltana. Tämän päivän iloinen uutinen oli se, että ovis oli tapahtunut odotetulla tavalla, nyt sitten jännätään...Vatsakipuja on tänään ollut enempi ja vähempi. :headwall:

Tervetuloa uudet (uusi olen itsekkin) =)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!
PeePee, mullakin on yritystä takana pitkään, reilusti yli kolme vuotta. Hoitohistoriaakin pian sen kolmen vuoden verran. Enkä vieläkään aio heittää kirvestä kaivoon =)

Toivottavasti ei nyt veny tää kierto, että pääsee taas uuteen yritykseen. Tosin tää mun tilanne ei taida enää nykyisellä clomiannostuksella miksikään kohentua, vaan pitää nyt odotella syyskuuta ja lääkäriaikaa ja sitten ehkä tulee jotain muutosta hoitoon. Mä olen jo aikapäiviä sitten lakannut uskomasta siihen, että meille tulis lasta, ja järjestellyt elämään kaikenlaista muuta - siks varmaan en ole niin hirmu motivoitunut tähän hoitorumbaankaan, kun olen oikeastaan jo luovuttanut... mutta, hetken oon vielä ajatellut yrittää, tulkoot raskaus sitten erittäin iloisena yllätyksenä jos on tullakseen.
 
Minunkin puolesta uusille tervetuloa!!

ja Jenselle halaus :hug:

(.) ei mitään eritystä, mutta kuumia aaltoja vieläkin, pikku hiljaa alkaa jo huolestuttaa :/ Ekassa ja tokassa kierrossa ollut aaltoja vaan tablettien ottopäivinä plus ehkä 4-5 päivää sen jälkeen, muttei mitään tällästa...
Mahtaako noista aalloista olla mitään haittaa elimistölle? pitkin päivää tulee varmaan ainakin 10 aaltoa :eek: yöllä ei enää. Pitäsköhän soittaa polille ja kysästä? Mitä mieltä te olette? auttakaa!!!
 
Voihan ketales, olo on ollut tän päivän jotenkin flunssainen ja nytkin "pää hehkuu" eli olo on kuumeinen ja päätä särkee :( Kun nyt vaan ei vielä jotain kesäflunssaa tähän pukkais.

Elisha; mä jotenkin luulen että tuo aaltoilu on ihan normaalia, tuskin ne sentään vaaralliisia on, ellei nyt mitään kovin rajuja oireita tyyliin sydämentykytyksiä tms ole? En kyllä ole mikään ammattilainen neuvomaan, mutta sinuna ehkä odottelisin jokusen päivän vielä, siis ellei oireet tosiaan ihan hirmu dramaattisia ole.

KP30 eikä menkoista tietookaan. Tosin tää huono/sairas olo tietysti voi enteillä niiden alkamista. Saisivat kyllä alkaa, ettei nyt kierto venyis tälläkään kertaa, kun kaikki clomikierrot on olleet niin mukavan normaalimittaisia.
 
Mää olisin suna tehnyt jo kymmenen testiä... Eikös ne monet sano että raskauden ensioireisiin kuuluu flunssa..?! Huono sairas olo voi enteillä myös raskaudesta.. Niinhän se menee että silloin raskautuu kun sitä vähiten odottaa..joillakin. Teeppäs testi ja tule kertomaan!!! ;)
 
rina82; äläs nyt yllytä ettei mulla lähde mopedi käsistä :LOL: Nyt jos kaapista löytyis ykskin testi, niin voi olla että ravaisin jo testaamaan... en muistanut ollenkaan, että flunssainen olo olis raskausoire, tosin nyt kun mainitsit niin olen mä varmaan tämän jostain lukenut ennenkin. Noh, mä en silti oikeesti jaksa uskoa että olisi tärpännyt, kun muuten olo on ns. normaali (eli kuten yleensäkin menkkojen lähestyessä ) mutta kyllä mä parin päivän päästä testailen ellei sitä ennen ala. Yleensä mulla kyllä menkat alkaa siinä vaiheessa, kun alan suunnitellakaan testaamista :) Tää flunssainen fiilis tuli jotenkin melko yks kaks eli alko vaan yllättäen tänä aamuna. Väsyttänytkin on ihan sikana; mm. äsken vetelin "pienet" iltanokoset klo 20-23 ... yleensä en mitään päikkäreiden nukkumista harrastele koskaan.

 

Yhteistyössä